Main Menu

cz455 22lr

Aloittaja astalo, maaliskuu 05, 2023, 08:38

« edellinen - seuraava »

astalo

Ensiviikolla käyn tuollaisen ostamassa.Mitäs paukkusuosituksia samaisen aseen omistajilla olisi,ampumamatkat pääsääntöisesti 50-200m

saku_s-t

Sk long range. Tarkkaa ja tasalaatuista. Ei halvin mutta ei vituta random flaijerit mitä suurella osalla halvemmista paukuista tulee

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

metsuri

Lapuan ja SK:n biathlonit

PeeVee

Noista pitkistä matkoista ei kokemusta.
Mutta jos liidokeista haluaa päästä pois, tai  ainakin vähemmälle.
Niin "miitari " löytyy siitä, että maksaako patruunat bosasta kolikoilla vai seteleillä👍

astalo

Ei noihin maailma kaadu vaikka seteleillä maksaisi,mutta hyvä ja hyvin saatavilla olevatkiinnostaa,halpa hinta on sitten vaan plussaa.

Sipe

Joskus noita patruunoja testailin ja Lapua Center X ja Eley Tenex olivat silloin parhaimpia.

astalo

Mulla ei oo aikaisempia kokemuksia piekkareista yhtään,ja tässä minkä haen niin on vaimennin mukana,mitenkäs noi subsonicit käyttäytyy,lataukset on varmaan kevyempiä,miten vaikuttaa ammuntamatkoihin,entä tarkkuuteen?

metsuri

Käynnistä en sano mitään, mutta osta purettava vaimennin. Putsaamaan joutuu jonkun sadan laakin välein. Älä osta SAK:ta, huonoa käyntiä nähny monen valittavan.

Koheltaja

Mikä siinä SAK:ssa on että käynti huononee?
Kylätason ampuja

metsuri

En tiedä, mutta sekä 17 hmr että 22lr keskusteluissa näin sanottu foorumeilla ja facebookissa.

saku_s-t

Sak vaimennin itsellä ja käynti heikkenee hieman sen kanssa. Syytä en varmaksi tiedä mutta veikkaisin että vaimentimen epäsymmetriset "haitat" aiheuttavat jonkin sortin turbulenssin vaimentimen sisällä.

Tuonhan on aika moni todennut että jos piekkarilla haluaa parasta käyntiä niin kannattaa jättää vaimennin pois. Esim ameriikan kisoissa aika harvoin näkee vaimenninta piekkareissa. Se että miten paljon käynti heikkenee vaimentimella onkin sitten monen sattuman summa

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

HJu

Mitä USAssa tapahtuu liittyy usein (ei aina) siihen että vaimentimiin tarvitsee luvan jota kaikissa osavaltioissa ei voi edes saada ja lisäksi paikalliset lajisäännöt voivat vaimentimen kieltää.

Kasakisoissa vaimennin harvemmin niitä viimeisiä millin kymmeniksiä poistaa. Olen itsekin havainnut että eri vaimentimillä osumapiste liikkuu eritavoin ja kasan koossakin on vaihtelua vaimennintyypeittäin. Kannattaa kokeilla miten omassa aseessa vaimennin pelittää.
Terveisin,

HJu

astalo

Ei ole purettava vaimennin tässä,mä siis ostin käytetyn,joka tosin on kuin uusi,ei mitään käytön jälkiä.

metsuri

Säästät paljon vaivaa ostamalla purettavan.

metsienmies

Usassa lähinnä piekkareissa ei tavata vaimentajia sillä vaimennin vaatii kökösti suomennettuna vero merkin (tax stamp) mikä maksaa 200 taalaa, ja jonotusaika sen hyväksyntään on yleensä min 9kk. Joten yleensä hankitaan vaimennin, joka käy mahdollisimman moneen esim 45cal jolla voi ampua kivääreillä ja pistooleilla. Laadukkaat vaimentimet maksavat vielä yleensä sen 800-1200 taalaa. Kalifornia on varmaan ainuita, joissa ei vaimentimia voi saada.

Samalla tax stampilla voisi myös rekisteröidä lyhytpiippusen tai täysautomaattisen kiväärin.

Mitä itse testejä kahtonut niin vaimennin piekkarissa on lähinnä lisännyt lähtönopeusvaihtelua, mutta omissa testeissä en ole pystynyt parilla vaimentimella toteamaan onko käynnissä todellisuudessa eroa. Vaimenninta käytän lähinnä tasapainopisteen takia, onhan samalla ammunnan liki äänettömyys plussaa.