aliäänilataus hk mr308 16"

Aloittaja J0le, elokuu 25, 2022, 09:15

« edellinen - seuraava »

J0le

Onko kellään kokemusta aliäänipatruunoiden lataamisesta hk mr308 16"?

Lapuan sub tehdaspatruuna tulee poikittain tauluun, se ei ollut yllätys. Ei ole säätökaasuja eikä haittaa vaikka menee manuaaliksi kunhan vakautuu. Lapuan 13g sub luotia löytyy, iso kiväärinallia ja lapuan hylsyä. Nyt tarvitsisi kokemusasiantuntijoiden apua ruudin kanssa, mitä laatua ja millä määrällä turvallisesti aloittaa kokeilut.

HJu

Ei tuo 13 grammainen taida vakautua aliäänisenä (tai muutenkaan) HK:n 12" noususta.
Terveisin,

HJu

J0le

Näin itsekin arvelin että liian raskas tuolle nousulle.

veeteetee

Ainoat toimivat subsonicpatruunat .308:aan olen saanut aikaiseksi H&N:n kuparipinnoitetuilla lyijyluodeilla ja N310:llä. Ja voitte uskoa, että yritetty on :-[, sananmukaisesti vuosikymmeniä. Nyt käytössä on 165 gr versio, mutta MR308:ssani en ole sitä kokeillut.

HxM

Lainaus käyttäjältä: veeteetee - elokuu 25, 2022, 11:50
Ainoat toimivat subsonicpatruunat .308:aan olen saanut aikaiseksi H&N:n kuparipinnoitetuilla lyijyluodeilla ja N310:llä. Ja voitte uskoa, että yritetty on :-[, sananmukaisesti vuosikymmeniä. Nyt käytössä on 165 gr versio, mutta MR308:ssani en ole sitä kokeillut.

Mitä ongelmia muiden latauksien kanssa oli?

veeteetee

Vaippaluotien suuri/vaihteleva piippukitka aiheutti nopeus-/iskemähajontaa ja eri tavalla puhtaasta/likaisesta piipusta.

J0le

Tarvitsisin nyt apuja latauskokeiluihin. On tullut latailtua itse vuosia mutta aliäänisiä en ole koskaan ladannut.
Tällähetkellä käytettävissä olevat luodit:
Nosler accubond 150gr
norma tipstrike 170gr
norma bondstrike 180gr
berger vld target 168gr
lapua lockbase 170gr
Mikä olisi mielestänne paras aliäänipatruunaan? Sitten ruudin laatu ja sen määrä. Mistä saan latausdataa aliäänisiin? Yhteyttä voi ottaa vaikka yksityisviestillä jos ei halua tänne kirjoittaa.