Hornady sulkuvälitulkin käyttö

Aloittaja jaska—, maaliskuu 23, 2022, 23:25

« edellinen - seuraava »

rum

Lainaus käyttäjältä: Perkeleen_Luoma - maaliskuu 24, 2022, 23:41
Lainaus käyttäjältä: rum - maaliskuu 24, 2022, 21:50
Paljo hehkutettu busningi holokissa sama vika kuin ns. normi holokissa eli suppaa liikaa.

Ite olen kaulasupparilla menny niin kauan kun hylsyt menee ilman vastusta joskushan ne on supattava kunnolla.

Luodittimet sitte erikseen, useampia Forstereita on ollu ja edelleen sekä yks Reddinki.Ainut huono Forsterissa ettei taho 7,85mm mennä läpi mitä kolmella holkilla kokeillu vastaavasti joku CH:n 270cal niin menee 30 cal. luoti läpi ;D

Miten se supistaa liikaa jos supistusrengas on oikein valittu ja holkki säädetty oikeaan korkeuteen?

Tarkotin yleensäkkin holkien rungon suppaamista tahtoo täyssupparit jo menovaiheesa ruveta runkoa supistaan mikä mielestäni on turhaa, ite olen sen takia käyttäny kaulasupparia niin kauan kun kevyesti menee pesään.

Tavallisellakin supparilla saa erilaisia kaulan puristus tiukkuuksia jos laajenninkaroja vähä hioskelee tai jättää pois.

Antero H

sisälukutaitoa uupuu  ;)
Ite kun tekee, niin saa sellasen kun sattuu tulemaan

rum

Edelleenkin olen sitä mieltä että miksi pitää supata muuta kun kaulan osalta jos hylsyt menee hyvin pesään?. Hartia mitta on hyvä katsoa vaikka se pisin hylsy joka ilman iskuria ahistaa  niin siitä sitten supata hartiota vähän taaksa ja taas ollaan siinä että runkoa supataan.

Joskus tein suppean testin 336-334 kaula renkaalla 100M molemmilla 2 kasaa, ettei mikään empiirinen testi ollut mutta eroa löytyi tiukempi puristus antoi huonomman kasan muistaakseni millilleen.

Jos busningit niin kaula versiona body holkki erikseen.

urbo

Onko kellään kokemusta Forsterin Bushing Bump -holkeista?
Käsittääkseni on kaulasuppari joka "supistaa" myös hartian, mutta ei hylsyn runkoa.
Forsterin kokosupistusholkkikin (30-06) tuntuu siltä, ettei supista ihan niin reilusti hylsyn runkoa, kuin Redding.

Woodsman

308 ja 6.5Crm Forster Bump Bushing löytyy. Toimivia pelejä, varsinkin tossa vanhemmassa 308:ssa jossa on suht väljäksi tehty pesä.

Paha Arkkitehti

Lainaus käyttäjältä: Hount - maaliskuu 24, 2022, 12:32
Ilman hehkutusta tuo on tosi hyvä haarukka.
Noihin lukemiin päästäkseni itse jouduin vaihtamaan supistusholkin hylsynsuun laajennusnapista pois ja käyttämään erillistä hylsyn kaulan expander mandrelia kokosupistusholkin lisänä.

Vinkkejä mistä näitä expander mandrel holkkisettejä saisi?

B-kauppa sanoo back order -> ei oikein innosta.

HJu

Terveisin,

HJu

Paha Arkkitehti

Lainaus käyttäjältä: HJu - huhtikuu 28, 2023, 12:36
Ei myydä Puuilossa vaan pitää joka tapauksessa tilata jostain.

;D ;D ;D ;D

Kiitos suosituksista.👍🏼

jkor

Tärkeää on puhdistaa hylsyn kaulat sisältä sopivalla nailonharjalla pyöräyttämällä ennen supistusta eikä miettiä kumpi bushing .344 vai .345 on parempi. Tämän jälkeen tuntuma luoditettaessa on tasaisempi ja antaa edellytykset hyvään käyntiin. Omia kokemuksia vain.

HxM

Lainaus käyttäjältä: jkor - huhtikuu 28, 2023, 17:12
Tärkeää on puhdistaa hylsyn kaulat sisältä sopivalla nailonharjalla pyöräyttämällä ennen supistusta eikä miettiä kumpi bushing .344 vai .345 on parempi. Tämän jälkeen tuntuma luoditettaessa on tasaisempi ja antaa edellytykset hyvään käyntiin. Omia kokemuksia vain.

https://youtu.be/V9OQNOB-C0A
Tuossa testi, jossa luoditusvoimaa mitattiin harjaamattomien ja harjattujen hylsyjen kanssa. En tiedä näkyykö tuo taululla, mutta ei siitä harjaamisesta juuri vaivaa ole, jos sillä saavuttaa mielenrauhan.

jkor

Itse tykkään ladata patruunat hartaudella ja tehdä kaikki vaiheet mahdollisimman hyvin ja samalla tavoin mutkia oikomatta parhaan sen hetkisen tietämyksen mukaan. Myös metsästys patruunat ja kai se jotain mielenrauhaa antaa. Tuossa supistuksessakin saa eroja syntymään jos kammen käyttää alhaalla ilman pientä pysähdystä alakuolo kohdassa. Kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee.