Onko tikka t3 toimiva aihio?

Aloittaja john, tammikuu 19, 2007, 08:43

« edellinen - seuraava »

Koheltaja

Pistäkääs ampuen 10lks sinne 300 metrille. Jos 10lks on edelleen 30mm niin käykää ihmeessä putsaamassa palkintopöydät kaikista kasakisoista, itse ainakin tekisin niin jos mun aseiden käynti olisi tota luokkaa.
Kylätason ampuja

JpL

Paras kasa mulla on ollut 5 laukausta 11x12mm 300 metriltä, mutta se on vain kerran. Jos pitää kymmenen kertaa ampua, alkaa ko. suoritukseen käyvät kiväärit olemaan kiven alla...
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

finnfolw

viiden laakin kasoja olosuteet pitää olla tietysti hyvät. kyllä sinne tulee välillä 50-60mm kasojakin. tervonen tai lauronen ois vaihtoehdot. mulla on jalosen jj90 30-06 pitäs vaihtaa siihen joku 6.5mm piippu ehkä paras ois 6.5x55.

finnfolw

viiden laakin kasoja olosuteet pitää olla tietysti hyvät. kyllä sinne tulee välillä 50-60mm kasojakin. tervonen tai lauronen ois vaihtoehdot. mulla on jalosen jj90 30-06 pitäs vaihtaa siihen joku 6.5mm piippu ehkä paras ois 6.5x55.

finnfolw

osta koheltaja sinäkin T3 Varmint saat kunnon aseen  millä osut sinäkin.          mikä ihme asia se on ampua 300m 30mm kasoja jos ase käy hyvin ja olosuhteet ovat hyvät . se on sitten eri asia kun pitää alkaa tuulta lukemaan se homma  erotaa jyvät  akanoista minä en sitä hommaa hallitse.

tavan ampuja

Tikka T3 varmint 308:na herkistimellä..Latasin kudit asuntovaunussa..taulun vein lammen yli 200m etäisyymittarilla mitaten. Turpeen päältä bipodi tuelta ammuin 2lk

10mm kokoisessa rinkulassa reikä keskellä ja jotensa erotti, että oli siitä mennyt toinenkin  luoti,,Enpä kehannu kolmatta ampua kun tuli sellainen olo että nyt höyhenet pölisee... :wink:

suhari

joittenkin mielestä  on heti mentävä kasa kisoihin jos omistaa tarkan aseen ja osaa ampua.               mulle riitää hyvin ne viiden laakin kasat jos ne pysyy nipussa jos teeri ei viidellä laakilla tipu saa olla sitten tippumatta.

Poikma

Lainaa10g moly scenar käy 25-35mm kasaa 300m

Tuollakin käynnillä mennään Suomen kasa-ammunnan kärkiporukkaan että heilahti....... :wink:

Niin kuin Koheltaja sanoi...palkintopöydät puhtaaksi vaan.

Se on ihan turhaa ilmoitella niitä aseen käyntejä 3-5 laukauksen kerran ammutuilla tuurikasoilla. Ampukaa vaikka 3 x 10 ls kasat ja kertokaa sitten uudestaan mikä oli tulos...... :evil:

tavan ampuja

Kasa kuin kasa 10lk kasa on kevyttä keittoa teerikasaani.. :lol:  

Terv kasapukki :wink:

PS Huumoria peliin...ongelmien ei pidä antaa kasautua...

JKr

Menee hifistelyksi ! Mulle riittää 1 moa melkein kaikille etäisyyksille, joillekkin se on liikaa, mutta olkoon. Ammun niinkuin lataan:D
Sniper - Taxi / One Mile Club / Jäykkä Kampi / sPurkuvasara / Sufferfest participant

john

Lainaus käyttäjältä: Poikma
Lainaa10g moly scenar käy 25-35mm kasaa 300m

Tuollakin käynnillä mennään Suomen kasa-ammunnan kärkiporukkaan että heilahti....... :wink:

Niin kuin Koheltaja sanoi...palkintopöydät puhtaaksi vaan.

Se on ihan turhaa ilmoitella niitä aseen käyntejä 3-5 laukauksen kerran ammutuilla tuurikasoilla. Ampukaa vaikka 3 x 10 ls kasat ja kertokaa sitten uudestaan mikä oli tulos...... :evil:

Anytime. Aina kun itse käyn radalla ammun kuitenkin suht. vähän. Ammunta palvelee lähinnä metsästysaseen kohdistamista. Jos ampuu monta kertaa vuodessa 3lk kasan, ei se ihan tuuriakaan ole. Siihen ne luodit ainakin menee mihin tarkoitettiin.

finnfolw

Kule poikman mitä jumalia ne kasa-ampujat on sun mielestä eikö muut kuin  ne 100                         kasa -ampujaa  jotka käy kilpailuissa                  osaa ampua suomessa. me kasa-ammunnan harrastajat  ollaan sellaisia puoli ampujia vaan. jos puhutaan oikeista ampujista ne löytyy tuolta 300m vapaakivääri ampujista siellä ei tukia käytetä.

Koheltaja

Kyllä noilla T3:lla on ammuttu ja hyväkäyntisiksi todettu useaan kertaan, niissä on hinta/käyntisuhde todellakin kohdallaan.

Niistä kasoista vielä. Se on jännä juttu että näillä keskustelufoorumeilla aseet käy 30mm/300m mutta missä ihmeessä ne ampujat/aseet sitten ampuu kun en ole 20 vuoden ampumaurani aikana nähnyt vielä sellaista ihmettä mikä tuohon pystyy toistuvasti. Ratoja on kuluttu ympäri Suomen mutta edes kasakisoissa ei tuohon suoritustasoon pystytä.

Kertokaa nyt hyvät ihmiset minne voin tulla näkemään tätä ihmettä :shock:

Ne 3-5 laukauksen satunnaiset 30mm kasat 300m ei kerro aseen käynnistä muuta kuin mihin se silloin tällöin pystyy kun ampujan nykäisyt ja tärinät sekä vallitsevat tuuliolosuhteet osuvat samalle kohdalle. Kun aletaan puhumaan käynnistä niin silloin ammutaan 10lks kasoja, vasta sen jälkeen tiedetään mihin ase pystyy. Harva kuitenkin ampuu enempää kuin 5lks kasoja koska itsetunto romahtaa taululle mentäessä kun ase ei enään käykkään kuin 50-100mm/300m. Tai jos ampuu enemmän kuin 5lks niin siitäkin kasasta mitataan pelkästään ne 3-4 pienessä nipussa olevaa reikää ja oraakkelin ennustus taidolla osataan sanoa että nämä kärpäset on niitä laukaisuvirheitä.

En ole ilkeä vaan aseen käyntejä nähnyt realisti. Aseen käynnin realiteeteistä olen kirjoittanut useita kertoja joten saarna riittää tältä erää. Jos on munaa väittää aseensa käyvän 30mm/300m niin silloin pitää olla valmis myös tarvittaessa todentamaan se joten kutsua odotellaan. Turha sitten mainita että tänään on huono päivä tai pilvet väärässä asennossa kun niitä 30mm/300m kasoja ei toistuvasti tulekkaan edes 5 laukauksella.
Kylätason ampuja

finnfolw

ei tietenkään jokainen kasa ole 300m 30mm enkö minä sanonut että tulee 50-60mm kasojakin. eihän aseen todellista käyntiä saa selville muuten kuin lapualla 300m putkessa koneesta ammutuna.

Koheltaja

Aseen todellinen käynti on sitä mihin ase/ampuja pystyy ,mekaanisella käynnillä raudat pultattuna koneeseen ei ole tämän kanssa mitään tekemistä koska harva ampuu radalla tai maastossa raudat pultattuna kallioon.  

Juu, kyllä mainitsit myös niistä 50-60mm kasoista ja se kuulostaa hyvin tyypilliseltä käynniltä 300 metrille silloin kun kaikki osatekijät aseen/olosuhteiden/ampujan osalta on kunnossa. Silloinkin pitää olla kova jätkä että pystyy toistuvasti pitämään niput noinkin pienenä 300 metrille, hyvin harva siihen pystyy ja ken tuota suoritustasoa pitää jatkuvasti yllä voi olla ylpeä omista ampujanlahjoistaan.  8)

Killasta löytyy yksi ampuja joka on tehnyt suuren vaikutuksen ampumataidoillaan, hän on useasti sanonut ennen ampumista että nyt keskitytään ja ammutaan se pieni 5lks nippu. Jokaisella kerralla kun olen tämän maininnan kuullut niin 300m taulussa on ollut n.30mm/5lks kasa. Siinä voi sanoa että hyväkäyntisen aseen takana on erittäin taitava ampuja jonka suoritustasoon vain harva pystyy vaikka monet siitä haaveilee. Kyseinen henkilö on realisti ja tietää omat sekä aseen antamat mahdollisuudet ja osaa hyödyntää tätä asiaa esimerkillisesti.
Kylätason ampuja