Main Menu

300 WM suujarru

Aloittaja Tac1, syyskuu 06, 2021, 11:46

« edellinen - seuraava »

Ukko

Oma vahva suositus on kyllä tuolle Jakin pöntölle ja jättää jarrut käyttämättä. TRG oma jarru löytyy ja onhan se tehokas rekyylin poistoon mutta vastaavasti paine mitä se lyö ampujalle ja varsinkin vieressä oleville on kyllä mahdoton. Ja AU vaimentimet on kyllä hyviä siitä on turha yhtään vääntää mutta järkyttävän painoisia varsinkin tuolla borelock systeemillä. Varmaan jotain ei haittaa mutta itseä ainakin se paino piipun nokassa ei kiinnosta. ja Jakin hyvin toimivan pöntön saa jopa puolet kevyempänä niin vaikea ainakaan itselle perustella miksi en sitä käyttäisi.

mih

Lainaus käyttäjältä: Ukko - syyskuu 09, 2021, 09:18AU vaimentimet on kyllä hyviä siitä on turha yhtään vääntää mutta järkyttävän painoisia varsinkin tuolla borelock systeemillä. Varmaan jotain ei haittaa mutta itseä ainakin se paino piipun nokassa ei kiinnosta.

Omassa .300 WM:ssä kiinni olleet Borelock-jarru ja SL7i-BL olivat n. 870 g. Vaihtuivat Bohusläns Skytteteknik Ymir -jarruun.

Mk-0

Lainaus käyttäjältä: mih - syyskuu 11, 2021, 20:40
Lainaus käyttäjältä: Ukko - syyskuu 09, 2021, 09:18AU vaimentimet on kyllä hyviä siitä on turha yhtään vääntää mutta järkyttävän painoisia varsinkin tuolla borelock systeemillä. Varmaan jotain ei haittaa mutta itseä ainakin se paino piipun nokassa ei kiinnosta.

Omassa .300 WM:ssä kiinni olleet Borelock-jarru ja SL7i-BL olivat n. 870 g. Vaihtuivat Bohusläns Skytteteknik Ymir -jarruun.

Sama kaliperi, sekä bl jarru/sl7i-bl setti piipun nokassa ja uit pystyasennossa paino ei semirauhallisessa metsästystilanteessa paljoa haittaa.

Kosanderi

Moro,

Itsellä 300:ssa 22" piipun päässä joko AU SL7 tai JP Recoil Eliminator alias tankki-komppi. Vaimennin vie jonkin verran rekyyliä, muttei lähellekään niin paljon kuin komppi. Kompin kanssa tosin rekyyli muuttuu voimakkaaksi tärähdykseksi. Vähän kuin pitäisi poskella rautakankea alasinta vasten, johon joku sitten kivasti kolauttaa vasaralla. Mahdollistaa kyllä hyvin oman iskemän spottaamisen huonommastakin ampuma-asennosta.

Itse käytän enemmän vaimenninta nykyään, koska pidän sitä itse asiassa mukavampana vaihtoehtona, kun mukaan lasketaan hiljaisempi ääni. Tosin vastaavasti lämpöväreily tulee vastaan vaimentimen kanssa jossain 5. laukauksen kohdalla, kun kompin kanssa menee toistakymmentä, kunnes maali alkaa väistellä ristikkoa.

mih

Lainaus käyttäjältä: Mk-0 - syyskuu 12, 2021, 00:06Sama kaliperi, sekä bl jarru/sl7i-bl setti piipun nokassa ja uit pystyasennossa paino ei semirauhallisessa metsästystilanteessa paljoa haittaa.

Mulla oli lähtötilanteessa aseella 7,5 kg painoa tyhjänä kevyehkön tilapäiskiikarin ja -jalan kera vaimennin kiinnitettynä. Oli mulle turhan raskas metsällä kanniskeltavaksi. Nyt on 6,2 kg paremmalla kiikarilla, jalalla, Ymir-jarrulla ja piipun spiraaliurituksen (Ensio Firearms) jälkeen.

Tuo Ymir-jarru painaa 47 g, on erittäin tehokas ja helppo asentaakin vielä.
https://skytte.astrosweden.se/sv/articles/2.1782.23504/rekylbroms-ymir

SO

308ssa käytän AUn borelokkia koska useimmiten siinä on SL5 päällä. 300WMään AU on auttamatta liian pieni. 338lämässä samoin, siinä on itellä vakiintunut B&T isompi jarru+vaimennin yhdistelmä.

aina ohi

Onko koirapätkästä kokemusta .300 win magin nokalla? Itse hankin sellaisen, mutta en ole vielä kokeillut, kun puuttuu vielä kiikarinjalka ja ammukset. Minulla oli ajatuksena saada hyvä rekyylin vaimennus, mutta normaalia suujarrua pienemmällä sivupaineella.
Aseena Tikka T3 super varmint ja kiikarina Steiner M7xi 4-28*56.