Kirjoittaja Aihe: Miten tummennetaan kiiltävä rst piippu?  (Luettu 2474 kertaa)

aina ohi

• *
Vs: Miten tummennetaan kiiltävä rst piippu?
« Vastaus #30 : Heinäkuu 02, 2021, 14:19 »
Kenenköhän lämppäriltä tässä ollaan suojautumassa?

Kuvitteellisen potentiaalisen vastustajan. Minulle orastava ta-harrastus on sotilaslaji. Vaikka on n. 99,9999% varmaa, että en joudu sotaan tarkka-ampujana omalla kiväärilläni, niin harrastukseeni kuuluu asioihin perehtyminen ja niiden tekeminen oikein. Ja vaikka en nytkään jaksanut/raaskinut tehdä kaikkein oikeimmin, niin jo se, että ymmärrän ilmiöitä on minulle harrastuksessa tärkeää.

Miksi kysyit? Edustatko kenties jotain tahoa jonka täytyy pelätä suomalaisten reserviläisten osaamistason ja varusteiden kehittymistä???

Kirjoitusvirheistä olen pahoillani. Minulla ei ole kännykällä mahdollisuutta nähdä/korjata kaikkea kirjoittamaani, kun näyttö on osin säröinä.

metsienmies

• *
« Vastaus #31 : Heinäkuu 02, 2021, 15:41 »
Käytännössä voi sanoa että se on 100% varmaa ettei omia vehkeitä saa rintamalle mukaan ottaa ihan sama minkälainen tykki kotona odottaa.

Ihan mielenkiinnosta kysyin, ei tarvitse viattomasta kysymyksestä kiihtyä. En tiedä miksi kenenkään pitäisi pelätä ressujen osaamista, ennemmin osaamattomuutta.

aina ohi

• *
« Vastaus #32 : Heinäkuu 02, 2021, 16:32 »
Käytännössä voi sanoa että se on 100% varmaa ettei omia vehkeitä saa rintamalle mukaan ottaa ihan sama minkälainen tykki kotona odottaa.

Ihan mielenkiinnosta kysyin, ei tarvitse viattomasta kysymyksestä kiihtyä. En tiedä miksi kenenkään pitäisi pelätä ressujen osaamista, ennemmin osaamattomuutta.

Minulla taas on 98% varmaa, että omia aseita lähtisi mukaani sotatilanteessa "rintamalle".

Tää alkaa mennä jo aika kauas alkuperäisestä aiheesta. Minä olen sotilas ja ta-toiminta on minulle sotilaslaji, vaikkakin "vain" harrastus, koska sotilaallisen osaamiseni ydin on jossakin muualla. Minä haluan osata niin ammattini, kuin harrastukseni.

Lataaja74

• *
« Vastaus #33 : Heinäkuu 05, 2021, 19:58 »
Mitenköhän toimisi ns mustattu rosteri? Eli ei mitään pinnoitteita tai maaleja vaan vastaava pista kuin mustatussa normaalipiipussa.

Woodsman

• *
« Vastaus #34 : Heinäkuu 05, 2021, 20:04 »
Enpä tiedä onnistuuko piippurosterin mustaus. Ainoat prosessit mitkä itse tiedän vaatii perusaineeksi joko AISI304:n tai AISI316:n. Ja toinen niistä prosesseista on niin jyrkkä, että niihin altaisiin en aseen piippua pistäisi. Oman ymmärryksen mukaan teollista rosterin mustausta ei Suomessa edes tehdä. Eri asia on sitten nämä "mustaukset" joissa vetästään kupari tai nikkeli pohjalle ja sen päälle "rakennetaan"pinta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2021, 20:07 kirjoittanut Woodsman »

Räiskis

• *
« Vastaus #35 : Heinäkuu 05, 2021, 22:27 »
Plasmapinnoitteessa saa minkä värin hyvänsä, mutta saatta olla arvokas?

aina ohi

• *
« Vastaus #36 : Heinäkuu 06, 2021, 15:12 »
Hiiliä olen katsellut viime päivinä. Niillä on mielenkiintoisia ominaisuuksia. Voi olla silmälle tosi mattamusta, mutta kun katsoo lähemmin niin saattaa olla kuitenkin kiiltävä pinta. Jos jaksais vaikka lomalla kokeilla miten näkyy lämppärissä kun hioo kuumaan putkeen hiiltä.