Main Menu

Ensimmäinen ase

Aloittaja Jeppe00, lokakuu 22, 2020, 23:40

« edellinen - seuraava »

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: Jeppe00 - lokakuu 29, 2020, 09:20
Käytettynäkin tarjottiin VORTEXin Viper PST 6-24x50 FFP polttotasolla ja EBR-2C MRAD ristikolla. Ois nyt sit joulukuusiristikko ja valaistu. Kauppa kiinni?

Jos hinta on kilpailukykyinen niin lukitaan tämä vastaus kilauttamatta kaverille, piekkarin päälle vähintään hyvä ja toimiva tähtäin. Jaloiksi vaikka ne Optilockit, ei mene sekään valinta pieleen.

Sitten se T1x, pulkallinen patruunoita, vaimennin, bipodi, hyvä asehihna, puhdistusvälineet ja ampumaan. Alkuun pääset hyvästi tällä paketilla ja mieleisen tukin voi ostaa myöhemmin jos siltä tuntuu, toki sen voi ostaa samalla jos em. ostosten jälkeen lompakko on kunnossa.

Kylätason ampuja

HJu

Tascon Super Sniper 10x42M ei koskaan ollut parasta mitä rahalla saa mutta ihan ok kampe rajoituksineen ja hintaansa nähden vuonna 2000 jolloin tilasin niitä SWFA:ltä USAsta kaksi kpl. Koska kiinteä 10x suurennos niin SFP/FPP ei ollut ongelma mutta 1/4 MOAn napsut sitä hieman olivat.

On tuosta Tasco-ostoksesta kuitenkin 20 vuotta vaikka tuntuu että se tapahtui noin hetki sitten :-)
Terveisin,

HJu

Jeppe00

Mitenkäs, suosisitteko ennemmin tähtäimen suoraa kiinnitystä rautoihin vai uskallatteko laittaa väliin Picatinny adapteria? Sillä saisi siirrettyä tähtäintä kauemmas silmästäkin mikäli se ongelmaksi koituisi. Jotenkin vaan mietityttää "ylimääräiset" osat tähtäimen kiinnityksessä.

Koheltaja

Kehystä pidemmällä picatinnyllä saa pelivaraa optiikalle, varsinkin näillä pitkillä putkilla voi jäädä silmäetäisyys lyhyeksi. Mulla on picatinny liimattu epoksilla Quadin kehykseen, en ole ruuveja kaivannut 5 vuoden aikana kiskon kiinnityksessä. Muutamassa muussakin piekkarissa on kisko kiinni liimalla enkä ole kuullut että olisi ongelmia ollut.

Oma tekemä picatinny, UTG Max Strength jalat ja Vortex DB 6-24 Tactical. Nuo jalat on osoittautunut toimivaksi, rekyloivaan aseeseen en laittaisi kun ei ole kunnollista rekyylistopparia mutta piekkarissa toimii. Saa irti/kiinni sormiruuveilla ja aina asettuu samaan kohtaan eikä tarvii kohdistella.

Kylätason ampuja

MOj

Mulla on ollu aikain saatossa Zeissia, useita Bendereitä, Steineria, Falconia ja myös se Tasco. Nykyään molempien TRG:keiden (22 ja 42) sekä Quadin selässä Vortex Viper pst 5-25x50. Olen ollut näihin erittäin tyytyväinen. Kevyitä, kaikissa sama ristikko, tärkeä asia treenin kannalta (Ebr2c, jota pidän parempana kuin uudempaa 7c: tä). Hinta/laatu suhteeltaan erittäin kohdallaan ja ainakin toistaiseksi kestänyt hyvin lämärinkin rajua kyytiä.

TimoSi

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - lokakuu 29, 2020, 19:56
Kehystä pidemmällä picatinnyllä saa pelivaraa optiikalle, varsinkin näillä pitkillä putkilla voi jäädä silmäetäisyys lyhyeksi. Mulla on picatinny liimattu epoksilla Quadin kehykseen, en ole ruuveja kaivannut 5 vuoden aikana kiskon kiinnityksessä. Muutamassa muussakin piekkarissa on kisko kiinni liimalla enkä ole kuullut että olisi ongelmia ollut.

Oma tekemä picatinny, UTG Max Strength jalat ja Vortex DB 6-24 Tactical. Nuo jalat on osoittautunut toimivaksi, rekyloivaan aseeseen en laittaisi kun ei ole kunnollista rekyylistopparia mutta piekkarissa toimii. Saa irti/kiinni sormiruuveilla ja aina asettuu samaan kohtaan eikä tarvii kohdistella.

Minkä mittainen picacatinny -kiskosi on?
Onko suosituksia kiskoksi?

Vaikuttaa siltä että tuo on minimipituus vähänkään isomman kiikarin asentamiseksi.

*Sako Quad Picatinny kisko tähtäinkisko kiikarin asentaminen*

Minkä mittainen picacatinny -kiskosi on?
Onko suosituksia kiskoksi?

Vaikuttaa siltä että tuo on minimipituus vähänkään isomman kiikarin asentamiseksi.

*Sako Quad Picatinny kisko tähtäinkisko kiikarin asentaminen*

Koheltaja

Kisko on 160mm pitkä ja tulee reilu 20mm piipun päälle, kiskon alareunaan on ajettu kolo että saa piipun vaihdettua. Jossain joskus näin jossain ulkomaan kaupassa pidennettyä kiskoa myynnissä mutta en pikaisella googletuksella löytänyt puotia.
Kylätason ampuja

Jeppe00

Mitenkäs, suosisitteko ennemmin kiinnikkeistä yskittäisiä esim noita optilockeja jotka koostuu erillisestä jalasta ja renkaasta tai optilockeja joissa itse renkaassa se kiinnike kiskoon vai onko jotain etua yksiosaisista kiikarinjaloista?

Ippe69

Ei taida optilockeja olla yksiosaisena picatinnykiskoon?
Ja se on suurin syy, miksi en itse pidä optilockeista. Ylimääräinen liitos on aina mahdollinen vikapaikka ja niitä ei saa yhtä matalina kuin monia muita jalkoja.
Muuten kyllä kannattaa jonkin verran panostaa jalkoihin. Minulla oli CZ:n leimoilla eli käsittääkseni kozapin valmistamat jalat. Ihmettelin kun ei kiikari toimi. Tutkimisen jälkeen selvisi että jaloilla oli huomattava ero korkeudesssa ja siksi väänsi kiikaria.
Burris xtr signature on yhdessä omassa kiväärissä. Siinä on samantyyppiset muovirenkaan kuin optilockeissa mutta niitä tulee jalkojen mukana eripaksuisia joilla voi säätää kiikarin kallistuksen.
Perusmallin jaloista warne maxima horizontaleja on parissa aseessa ja olen tykännyt. Rakenne on suhteellisen siro ja yksinkertainen, kaikki ruuvit on samalla torx kannalla ja taitaa olla markkinoiden matalimpia jalkoja.

Poikanen

Miten sillä renkaan paksuudella voi säätää kallistusta? 🤔

HJu

Burriksella on epäkeskoja muovirinkuloita. Tähtäimen saa kallistettua vaikka kisko ja renkaiden teräsosat ovatkin samassa linjassa
Terveisin,

HJu

Ippe69

Kuten yllä sanottiinkin. Burriksella on omat puolikkaat ylä- ja alapuolelle joita käytetään pareittain. Mukana on useampaa eri paksuutta joilla voi etummaisesta jalasta laskea kiikaria ja/tai taaemmasta nostaa.

Jeppe00

Onkos kellään tietoa, että saako mistään liikeestä ostettua tuota T1X pelkkiä rautoja? Jossain oon bongannu valmiiksi vaihdetulla tukilla kylläkin. Sakon kauttahan niitä ei saa

HJu

Koska Sako ei myy pelkkiä rautoja niin saat maksaa sen muovitukin vaikka ostaisitkin pelkät raudat aseliikkeestä. Aseliike sitten myy sen tukin johonkin Toziin projektiksi 50 eurolla.

Yhtä hyvin voit tehdä sen itsekin eli osta kokonainen ase ja tinkaa hinta alas ja laita muovitukki myyntiin ja pidä rahat itse.
Terveisin,

HJu

saku_s-t

Pelkistä raudoista en tiedä mutta joensuun sar ainakin myi jossain välissä t1x + bravo +falcon paketteja

Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla