6.5 Creedmoor Sako Range

Aloittaja HämeenHitain, elokuu 02, 2020, 22:47

« edellinen - seuraava »

HämeenHitain

LSa:n vinkki olis ollut hyvä eilen. No ens kerralla sit.

Tornilla sain 24 mrad ja ristikko antaa 9. Siihen päälle tarvittiin vielä 2-3 ristikon alle.

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk

MV

Vastasiko todelliset korotukset taulukkoarvoja / mitä sovellusta käytit? Applied Ballistics iOS sovelluksessa on Litzin firman tutkadata tuolle luodille. Itelle tulossa sama pyssy ja TA3:lle menossa keväällä ni kiinnostaa miten halpispatruunalla pärjää.

Sent from my iPhone using Tapatalk

MV

Tuli nyt mittailtua omallakin 24" Tac A1:llä nopeuksia Sako Rangelle. Magnetospeed ja piippu paljaaltaan ilman änkkäriä. 10 lks, +2C.

Avg 763
Hi 773
Lo 753
Sd 5
Es 20

Aika suuret lähtönopeusvaihtelut ja melko kaukana mitä paketissa lukee. Tarkka kyllä on, puolen kulmaminuutin paikkeilla tai vähän yli 300 metriin (5 lks).

jthyttin

Tuo on kyllä varsin kohtuullinen, etten sanoisi pieni, lähtönoepusvaihtelu 10patr otannalle ja varsinkin tehdaspatruunalle.

MV

Pelkästä nopeusvaihtelusta näyttäis tulevan esim 700 metrissä laskennalliset 31.5 cm pystyhajontaa. Kyllähän tuo kuitenkin tuntuu olevan se rajoittavin tekijä tässä patruunassa jos pitkän matkan jasterinkaatoa sillä meinaa tehdä.

Dec1mator

Vanha ketju mutta en aloita uutta tämän takia. Onko näissä oikeasti Sakon speedhead luoti, vai käyttääkö sako Lapuan luotia? Ostin itse tukkulaatikon omaan tac a1:een. Tuon tukkulaatikon päällä olevassa tarrassa luki Lapua ja luodin tiedot, onko se vaihtunut tässä 2v aikana Lapuan luodiksi vai onko ollut aina?

Edit. Itse 50kpl rasioissa ei ole tuota mainintaa pelkästään tukkulaatikon tarrassa.

metsienmies

Lainaus käyttäjältä: Dec1mator - joulukuu 16, 2022, 11:00
Vanha ketju mutta en aloita uutta tämän takia. Onko näissä oikeasti Sakon speedhead luoti, vai käyttääkö sako Lapuan luotia? Ostin itse tukkulaatikon omaan tac a1:een. Tuon tukkulaatikon päällä olevassa tarrassa luki Lapua ja luodin tiedot, onko se vaihtunut tässä 2v aikana Lapuan luodiksi vai onko ollut aina?

Edit. Itse 50kpl rasioissa ei ole tuota mainintaa pelkästään tukkulaatikon tarrassa.

Se on aina ollut lapuan 9.3 fmjbt luoti.