Kirjoittaja Aihe: Tikka t3 supervarmint  (Luettu 3788 kertaa)

A.Huumonen

  • *
  • Viestejä: 13
Tikka t3 supervarmint
« : Heinäkuu 06, 2020, 21:22 »
Mielipiteitä asiasta kuulostaako järkevältä hankinnalta.  Eli ostamassa tikka t3 supervarminttia 24” piipulla, tähän Krg bravo tukki ja aseen kaliberi olisi 6,5 creedmore.  Näkemyksiä siis kaipailisin voisiko olla hyvä laite ja soveltuuko pitkänmatkan ammuntaan? Joku muu kaliberi mitä ennemmin suositte?  Itse vasta alkutaipaleella tässä ta-touhussa ja haluaisi satsata semmoiseen aseeseen jolla pääsisi hyvin alkuun ja soveltuisi myös linnustukseen.

Poikanen

  • *
  • Viestejä: 346
Vs: Tikka t3 supervarmint
« Vastaus #1 : Heinäkuu 06, 2020, 21:48 »
Olis varmaankin oikein toimiva laite. Kannattaa myös kurkata T3x UPR. Itse olen pärjänny oikein kivasti 20" piipulla .260 remillä ja en kyllä pidempää enää ottais kivääriin, jota on tarkotus käyttätä metsällä.

Samaan hintaan alkaa oleen jo hyvin saatavilla vähän käytettyä TRG-22:sta, johon ehkä itse taipuisin, vaikka sitten taas oliski varmaan pidempi piippu ja kaliberina .308win :)

kema

  • *
  • Viestejä: 238
Vs: Tikka t3 supervarmint
« Vastaus #2 : Heinäkuu 07, 2020, 08:40 »
Siellä lintumetsällä minkä tahansa raskaan aseen kantaminen on kyllä ihan tuskaa. Tai no kantaa sitä kerran ja sitten ottaa sen alle 3kg pyssykän mukaan :)

A.Huumonen

  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Tikka t3 supervarmint
« Vastaus #3 : Heinäkuu 07, 2020, 08:57 »
Hei! Kiitoksia jo näistä vastauksista, hyviä pointteja molemmilla  :) Varmaan suurimmilta osin tuleekin kyllä linnustettua .223:lla kun löytyy, mutta tarkentaakseni tosiaan sitä lintu soveltuvuutta meinasin lähinnä sillä ettei kukaan ala ehdottelemaan mitään kovin järeä kaliberista pyssyä :P

saku_s-t

  • *
  • Viestejä: 595
Vs: Tikka t3 supervarmint
« Vastaus #4 : Heinäkuu 07, 2020, 09:21 »
En tiedä mitä tuossa super varmintista on parempaa kuin normi varmintissa jos tukin aikoo vaihtaa kuitenkin.. Hinta eroa kuitenkin on aika lailla.. Tuo UPR olisi tänä päivänä varmaan minun valintani tarkkuus/PRS kivääriksi kun on säädettävä lasikuitu tukki jo valmiina ja hyvät lippaat. Tuota 6,5 creedmoor kaliiperia voin suositella kyllä varauksetta. Hyvät lentoradat ja patruuna valikoimaa tulee kokoajan lisää. 308 ei tee mitään paremmin kuin 6,5CM jos ei isompaa elukkaa aleta kaatamaan ja siihenkin taitaa löytyä 6,5 kuulaa. 308 patruuna valikoima kyllä laajempi mutta itse olen ollut tyytyväinen creedmoorilla tehdas patruunoista sakon rangeen ja muut latailen sitten itse.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla


A.Huumonen

  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Tikka t3 supervarmint
« Vastaus #5 : Heinäkuu 07, 2020, 11:02 »
Super varmintissa on picatinny kisko valmiinaja rosteri piippu, tosin sillä ei mulle ole niin merkitystä onko piippu rosterista vai ei. Mutta kuskiin käy olemassa oleva sphurin jalka suoraan, eikä tarveis jälkiasentaa.  Tuo upr olisi kyllä ihan hyvä vaihtoehto varmaankin :)

Woodsman

  • *
  • Viestejä: 290
Vs: Tikka t3 supervarmint
« Vastaus #6 : Heinäkuu 07, 2020, 11:40 »
Omasta Super Varmintista on vielä jäljellä alkuperäistä laukaisulaite, piippu, kehys ja lukkorunko. Tukki on nykyään GRS Sporter, alaraudat Atlasworxin vakilippaalle, lipas Lucky13 10ptr, lukon kampi mallia Arctic. Laukaisulaitteen vielä jossain välissä vaihdan, mutta nyt mennään tuolla.
Sama olis ollut ostaa normi varmint, mutta ton sai Huvilalta kohtuedullisesti kun oli vielä mallia T3 ilman x:ää. Mutta nyt on mieluinen ja ei ole liian painava lintumetälle, hyvässä aserepussa menee ihan huomaamatta.

Hietala

  • Yhdistyksen ystävät
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Tikka t3 supervarmint
« Vastaus #7 : Heinäkuu 07, 2020, 12:34 »
Super varmintissa on picatinny kisko valmiinaja rosteri piippu, tosin sillä ei mulle ole niin merkitystä onko piippu rosterista vai ei. Mutta kuskiin käy olemassa oleva sphurin jalka suoraan, eikä tarveis jälkiasentaa.  Tuo upr olisi kyllä ihan hyvä vaihtoehto varmaankin :)
Kannattaa käydä kokeilemassa sitä uprrrää. Etu tukki on aika veltto ja pistoolikahvasta puuttuu tavaraa
<t></t>

metsienmies

  • *
  • Viestejä: 1.022
Vs: Tikka t3 supervarmint
« Vastaus #8 : Heinäkuu 07, 2020, 14:00 »
Super varmintissa on picatinny kisko valmiinaja rosteri piippu, tosin sillä ei mulle ole niin merkitystä onko piippu rosterista vai ei. Mutta kuskiin käy olemassa oleva sphurin jalka suoraan, eikä tarveis jälkiasentaa.  Tuo upr olisi kyllä ihan hyvä vaihtoehto varmaankin :)
Kannattaa käydä kokeilemassa sitä uprrrää. Etu tukki on aika veltto ja pistoolikahvasta puuttuu tavaraa

Näimpä. Sillä paremmalla tehdastukilla ei tee mitään jos ei sovi. Omaan käteen ja fysiikkaan upr tukki tuntu melko kauheelta.

saku_s-t

  • *
  • Viestejä: 595
Vs: Tikka t3 supervarmint
« Vastaus #9 : Heinäkuu 07, 2020, 14:03 »
Miten tuon UPRn etutukki on veltto? Oman kokemuksen mukaan normi tikan muovi tukkiakin saa ihan reilusti vääntää jos sen haluaa saada taipumaan.. En sitten tiedä miten rautakankena näitä tukkeja pitäisi käyttää.. Mitään mateen häntiä ne eivät ole vaikka niin kuinka väitetään. En ole uutta UPR päässyt käpäilemään niin ergonomiasta en osaa sanoa muuta kuin että jokainen ampuja on erilainen ja käteen sopivuus voidaan todeta vain kokeilemalla

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Poikanen

  • *
  • Viestejä: 346
Vs: Tikka t3 supervarmint
« Vastaus #10 : Heinäkuu 07, 2020, 14:13 »
UPR:n saa 20MOA Picatinnyllä halutessaan ja super varmintissa on mieluisampi M18x1 kierre.

Ja tosiaan CTR parempi lähtökohta jos UPR tukki ei miellytä.

Hietala

  • Yhdistyksen ystävät
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Tikka t3 supervarmint
« Vastaus #11 : Heinäkuu 07, 2020, 15:32 »
No käy käpisteleen uprrrää.
<t></t>

A.Huumonen

  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Tikka t3 supervarmint
« Vastaus #12 : Heinäkuu 07, 2020, 16:22 »
Pitänee tosiaan käydä käpälöimässä upr:ää ja katsoa miltä se tukkk omaan käteen tuntuu . Varmintissa tosiaan se piipun kierre kävisi olevaan vaimentimeen suoraan.  Kiskon ei tarvitse olla kallistettu koska jalassa on kallistus valmiina, ja kiskohan nuissa kaikissa tosiaan onkin vakiona. Ihan hyviä mielipiteitä on tullut monipuolisesti kiitos näistä!