Kirjoittaja Aihe: Hyvän piipun tekemisestä:  (Luettu 20896 kertaa)

JpL

• *
Moro!
« Vastaus #15 : Syyskuu 02, 2004, 21:21 »
Otin yhteyttä Borderiin ja kyselin hintaa seuraavalle nipulle: 5R, S2 tai T3-profiili, rosteri, uritettu, 26 tuumainen, pesitetty tiukaksi 7.62X53R. Hinta oli 330 puntaa + rahti 35 puntaa. Namilta tämä kanki vaikuttaa. Uskoisin, että suorituskykyä löytyy kohtuudella (hirvestä hinnasta huolimatta). JOs näyttää siltä, ett' tuohon päädyn (toinen vaihtoehto on Krieger), taitaa mennä vuodenvaihteen toiselle puolelle.

J
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut JpL »
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

JaRR

• *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #16 : Syyskuu 03, 2004, 00:48 »
Onko kukaan tutkinut, miten 5R rihlaus poikkeaa esim. Shilenin markkinoimasta Ratchet-rihlauksesta ?

Shilenin ko. rihlauksessa käsittääkseni rihlan harja "kaatuu" luodin kiertosuuntaan (miten tämän nyt järkevästi pukisi sanoiksi !!)

Olisin tilannut kyseisen rihlatyypin piippuaihion Shileniltä, mutta ei ollut sopivaa nousua jobbarilla hyllyssä. Otin sitten tavallisen (ruostumaton Select Match) - 280 euroa kaikkine kuluineen kotiin toimitettuna !

Lähinnä vertailtavaksi tuohon Jommin saamaan tarjoukseen, toki minulla kyseessä pelkkä aihio !
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut JaRR »

JpL

• *
juu
« Vastaus #17 : Syyskuu 03, 2004, 11:41 »
280 euroa on hyvin kohtuuhinta, mutta luulen, että hinta voi - siis voi - nousta melko lähelle tuota Borderia kaikilla mausteilla. Tuollainen 400 egee on kuitenkin sellainen raha, että kyllä siinä pelkästä piipusta jo jotain odottaa. 365 puntaa on n. 515 egee. Kyselin Pohjoispäältä, mitä testipiippuja Lapua käyttää, ja vastasi, että niitä on monenmoisia. Jotenkin kuitenkin olen tullut siihen tulokseen, että vaikka takomalla tehty piippu on liukkaampi yms. vetämällä rihlattu tuntuu olevan kuitenkin tarkempi. Tuo ratchet-rihlaus kuulostaa mielenkiintoiselta.

J
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut JpL »
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"