CZ 455 Varmint Thumbhole, kokemuksia?

Aloittaja jerko, elokuu 08, 2017, 17:28

« edellinen - seuraava »

Ippe69

Vähän lisää testiä sain ammuttua ja ensimmäinen tiputuskin tuli. Edelleen käy vain S&B:llä.

Testasin vielä piippua 22lr luodilla. Muuten tuntuu tasapaksulta, mutta tökkää piipunsuuhun siten, että luodin kärki on jo näkyvissä. Olisko siinä kuitenki vielä vikaa? Ei kai tuommonen ihan normaalia ole?

Ippe69

Lainaus käyttäjältä: Ippe69 post_id=94399 time=1539437640 user_id=6915
Vähän lisää testiä sain ammuttua ja ensimmäinen tiputuskin tuli. Edelleen käy vain S&B:llä.

Testasin vielä piippua 22lr luodilla. Muuten tuntuu tasapaksulta, mutta tökkää piipunsuuhun siten, että luodin kärki on jo näkyvissä. Olisko siinä kuitenki vielä vikaa? Ei kai tuommonen ihan normaalia ole?

Piippu kävi Riku Hannukaisella, hän lyhensi sen 40,5 senttiin ja teki 18x1 kierteen päähän. Kävin koeampumassa ja kyllä se ase muuttui. S&B edelleen paras, RWS:ää oli 6 patruunaa jäljellä, eka kasa 16mm ja toinen 27mm. CCI vähän huonommin, mutta silläkin huonoin 3 laukauksen kasa 42mm. Winsu oli ainoa jolla tuli yli 5cm kasa, tarkemmin 75mm. Eli kokonaisuudessaan huomattavasti tasaisempaa osumaa kuin aiemmin. Ja eri panosten osumapisteet on nyt paljon lähempänä toisiaan, siihen voi kyllä piipun pituuskin vaikuttaa. Ampumaetäisyys 75m. Kiikarina on 2-7x suurentava leuppari, se ja ampujan virheet alkaa jo pilaamaan noita pienimpiä kasoja. Kyllä tuossa voi olla potentiaalia oikeasti tarkkaan ammuntaan

Edit. Winsun rasiassa on muuten markkahinta päällä, voi olla ettei ole enää ihan täydessä iskussa nuo patruunat.

Ippe69

Oletteko picatinnykiskoja asentanut CZ:hin? Jos olette, niin minkälaisia ja onko pysyny hyvin paikallaan?

Suurin osaa mitä on tarjolla, pujotetaan uraan ja kiristetään 6 pienellä ruuvilla paikalleen. Jotenki se ei vaikuta kovin luotettavalta kiinnitykseltä...

Jos olis kisko, niin olis helppo käyttää eri kiikareita, pääsis sitte testaamaan mihin tuo ase oikeasti pystyy. En kuitenkaan haluaisi ylimääräistä mahdollista vikapaikkaa.

Hunterman

Olen asentanut CZ455 varminttiin kaksi osaiset picatinny kiskot  tikan optilockeille. Ei ollut hyvät, koska en saanut tarpeeksi silmäetäisyyttä kiikariin. Huomasin myös että heikkolaatuiset picatinny kiskon palat olivat pehmeää materiaalia ja niihin jäi painaumat kun irrotin ne. Kiikarina Falcon Optics S18i 3-18×50 FFP. Ostin nyt yksiosaisen ruuvikiinnitteisen 150mm pitkän picatinny kiskon joka on pysynyt paikallaan ja on parempi. Kiikariin sai nyt vähän pidemmän etäisyyden silmään.

saku_s-t

Osaako joku sanoa mistä cz455 saisi helpoiten isomman lukon kammen?

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

jsr85

Lainaus käyttäjältä: saku_s-t - elokuu 08, 2019, 20:44

Tekee itse.

JR

<t></t>

saku_s-t

Ko ei oo tarvikkeita moiseen

jsr85

Hanki jostakin kierrepakka, rälläkkä ja hanki irtonuppi.
Rälläkällä hioo alkuperäisen pallokahvan pois ja tekee jengan päähän johon irtonuppi kiinni, ei tarvi ihme tarvikkeita.

JR

<t></t>

Hietala

...ja jos arvelee, että ei haua viikottain vaihdella nuppia, niin epoksilla kiinni. Säästyy pakan rahat

IKH:lta saa laitenuppeja js minkämoista. Bakeliittia on myös helppo hioa vaikka porakoneeseen kiinnitettynä kierretangn avulla
<t></t>

victor417

Lainaus käyttäjältä: saku_s-t - elokuu 08, 2019, 20:44

Glades armoryn tuotteeseen olen ollut tyytyväinen. Hintakin oli ihan maltillinen.