Lukkorungoista .....

Aloittaja Silent killer, joulukuu 16, 2005, 17:24

« edellinen - seuraava »

Silent killer

Kävin tässä nyt Laurosen ja Mäkisen kanssa  keskustelun pitkän sellaisen

Kiitos numeroiden lähettäjälle... :D ...

Niin minun prokjekti on siinä vaiheessa että Mäkisen ja Laurosen kanssa päästiin yhteis ymmärrykseen tukista ja piipusta , mutta Jaloselta ei saa Mäkisen mukaan lukkorunkoa ennen kuin pitkällä keväällä vasta  Ja Mäkinen ei osannut sanoa että kannattaako piippuani ( joka on Mäkisen tekele myös ) vaihtaa tähän nykyiseen lukkorunkoon , En myöskään saanut Jalosta kiinni , joten uskon mitä Mäkinen sanoo että Jalosella kiirusta on , ja uutta sarjaa saa vasta niinkuin sanoin vasta keväällä.

Eli että tuohon minun vanhaan Mosin nagant lukkorunkoon ei enää kannattaisi sovitella uutta piippua , kun laakeja on ammuttu aika lailla ,

Laukaisu koneistoja kyllä löytyy  , mutta tuo runko saisi sitten myös olla

uusittu , koska uskon mitä Mäkinen sanoo , alkaa olla tuon rungon loppu hetket käsillä ,

Toisaalta itsekkin jäin haaveilemaan , jos en vaihtaisi runkoa , ja pulitan tuollaiset 700 € piipusta ja tukista , ja sitten huomataankin että runko on vaihdettava , ja petaus ja muut on tehty vanhalle rungolle... piipun vaihtaminen tämän jälkeen uuteen runkoon onkin sitten hankalampi juttu..eli ei hyvä.

Mäkinen , Jalonen , Lauronen , on siis aika hyvä kolmikko , harmi vain että yhdellä on kiirusta......Ja juuri tuolta Jaloselta olisi "kierros" aloitettava ja Lauroseen lopetettava

Vaan olisiko Jaloselle vastaavaa hyvää lukkorungon + lukon rakentajaa ???..minä kun en ole tämän alan seppää koskaan tarvinnut..standardi runkoihin olen rakennellut...

Kun tuo Mäkinen sanoi että hänen piipuillaan ammutaan tuollaiset yli 10.000 laakia , niin voipi olla että vanha runko sanoo että "se on Sluut nyt"..

Olis ollutkin helppoa jos Jalosella olisi ollut runko ,niin olisin saanut uuden pelittäjän jo Tammikuun alusta  kotiin..Että näin..

standardi kivääriä en havittele , sillä näin säästääkin aika tukon euroja , kun kokoaa eri komponenteista , ainoa paha puoli on että tilauslista on hyvillä sepillä pitkät..joten odottelua on odotettavissa jos toista yhtä hyvää seppää en saa kiikariin..( Kun en ole jaloselta mitään tilannut , ainoastaan olen saanut ampujilta sen käsityksen että mies osaa todella hommansa ).

Niin ase seppiä on aika liuta  , mutta minkä niistä valitsee..Sillä kaikkihan omiaan kehuu parhaaksi ainakin erittäin hyväksi.. :lol:

Käytännössä nämäkin asiat selkinnee , ja siksi luotan aina siihen kenellä joku komponentti pelaa ,ja mikä jossain komponetissa mättää..näin
terv: Silent Killer

x-matsa

jouko Kinnunen Äänekoskelta valmistaa kasaampujille lukkorunkoja.ON kuulemma huipputuote.Itsellekkin on tulossa KInnusen lukolla oleva ase,näkemättä tein kaupat,saivat uskoteltua että on paras vaihtoehto!

Silent killer

Lainaus käyttäjältä: x-matsajouko Kinnunen Äänekoskelta valmistaa kasaampujille lukkorunkoja.ON kuulemma huipputuote.Itsellekkin on tulossa KInnusen lukolla oleva ase,näkemättä tein kaupat,saivat uskoteltua että on paras vaihtoehto!

No hyvä että edes yksi löytyi..luin tuosta Kinnusesta tuolla muilla topiceilla.

Ei sattunut sinulle jämään puh,nroa / tai muuta .. :lol: ..kehotettiin kyllä kattomaan Enirosta ,mutta jos siitä sinulle ei suurta vaivaa ole niin pistä tähän jatkoksi...Kun sinullekkin on tulossa runko sieltä ..sillä vaan tätä pyytelen... :wink:

P.S  Ja ei tuo rungon hintakaan pahitteeksi ole  ,  jos todetaan hyväksi , niin se sitten otetaan maksoi sitten vaikka Hmmm..No ei sentään  aivan mitä vaan. :shock:

x-matsa

Laitoin privana Silent killer.[/quote]

--Make--

Paljonko maksoi Kinnusen lukko ja siihen piippu?

HJu

Muistakaa tilata samalla lukonkehys että on jotain mihin sen piipun voi sitten ruuvata kiinni.

:twisted:
Terveisin,

HJu

ta-metkuvja

mäkisellä saattaisi olla tikan pitkiä lukkokehyksiä on ilmeisesti laitellu ainakin .458wm rautoja muutamat kasaan

Silent killer

Lainaus käyttäjältä: x-matsaLaitoin privana Silent killer.
[/quote]

Kiitti... x-matsa...... :D  :D  :D  :D

Silent killer

Lainaus käyttäjältä: ta-metkuvjamäkisellä saattaisi olla tikan pitkiä lukkokehyksiä on ilmeisesti laitellu ainakin .458wm rautoja muutamat kasaan

Ei meinaten ole  , ei ainakaan siitä minulle maininnut  kun keskusteltiin piipun vaihdosta , ja tästä minulle sanoikin että kannattais harkita myös lukkorungon vaihtoa että ei tule sutta vasta tilattaessa...

Yritän tuota Kinnusta saada kiinni ensi viikolla ja vähän kysellä että miten on tavaraa ja mikä on hinta... :roll:

Harmin paikka kun ennenmin en tullut ajatelleeksi tätä että jossain vaiheessa tämä hyvä ja vahva mosinin runko saattaa mennä uusiksi ,

olin siinä uskossa että korkeintaan tangon vaihtoa ,ja taas pelittää..

Luin olikohan se tuolta ase&erä palstoilta yhdestä "karabiinistä" joka oli rakennettu juuri tälle rungolle , ja siitähän minäkin kipinän kokeiluun sainkin.

Ja olisihan tuo Mäkinen ehdottanut varmaan jos Tikan rautaa olisi sillä ollut ???

x-matsa

Lainaus käyttäjältä: --Make--Paljonko maksoi Kinnusen lukko ja siihen piippu?
                                                                                               Jonkunverran kalliimpi on kuin Jalonen(aktio)mutta ei voi oikein verrata.Tässä mikä mulle tulee on patruunan syöttöaukko vasemmalla,latausliike tapahtuu oikealla kädellä.Hylsy tippuu alta veke,eli pöydälle tässä tapauksessa.Piippu on Border,sain 250 rahalla muistaakseni... ... Saa nähdä mikä siitä tulee,toiveet on tietysti korkealla.

--Make--

Lainaus käyttäjältä: x-matsa
Lainaus käyttäjältä: --Make--Paljonko maksoi Kinnusen lukko ja siihen piippu?
                                                                                               Jonkunverran kalliimpi on kuin Jalonen(aktio)mutta ei voi oikein verrata.Tässä mikä mulle tulee on patruunan syöttöaukko vasemmalla,latausliike tapahtuu oikealla kädellä.Hylsy tippuu alta veke,eli pöydälle tässä tapauksessa.Piippu on Border,sain 250 rahalla muistaakseni... ... Saa nähdä mikä siitä tulee,toiveet on tietysti korkealla.

Eli Border piippu maksoi 250€, mutta paljonko maksoi lukkolaite?

Paljonkohan maksaisi esim. Jalosen tai Kinnusen 308 lukkolaite ja siihen Mäkisen paksu piippu? 6,5x284 kaliberi olisi myös kiinnostava.

Olisko kellään hinnoista tietoo?

Koheltaja

Jalonen ei myy pelkkiä lukkoaktioita erikseen joten suoraa hintaa on vaikea sanoa. Valmis lukko/piippu maksaa noin tontun verran ja jos siitä otetaan karkeasti piippuaihion ja asennuksen hinta pois niin kai se aktio jossain 700 paikkeilla liikkuu. Jos haluaa tarkkoja hintoja niin kannattaa soittaa suoraan Jyrille.
Kylätason ampuja

Ressu

Lainaus käyttäjältä: Silent killer
"mutta Jaloselta ei saa Mäkisen mukaan lukkorunkoa ennen kuin pitkällä keväällä"

"vaihtaa tähän nykyiseen lukkorunkoon"

"vanhaan Mosin nagant lukkorunkoon"

"alkaa olla tuon rungon loppu hetket käsillä"

"jäin haaveilemaan , jos en vaihtaisi runkoa"

"petaus ja muut on tehty vanhalle rungolle"

"uuteen runkoon onkin sitten hankalampi juttu"

"Vaan olisiko Jaloselle vastaavaa hyvää lukkorungon + lukon [/b]rakentajaa"

"standardi runkoihin olen rakennellut"

"niin voipi olla että vanha runko sanoo että "se on Sluut nyt".."

"Olis ollutkin helppoa jos Jalosella olisi ollut runko"

Lukkorunko on lukon runko, EI lukon kehys.  :lol:

ta-metkuvja

http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=17947&start=0">http://www.eralle.net/forum/viewtopic.p ... 47&start=0">http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=17947&start=0

http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=16994">http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=16994

nimimerkki kari on ilmeisesti teettänyt mäkisellä .458Wm kiväärin

Silent killer

Lainaus käyttäjältä: Ressu
Lainaus käyttäjältä: Silent killer
"mutta Jaloselta ei saa Mäkisen mukaan lukkorunkoa ennen kuin pitkällä keväällä"

"vaihtaa tähän nykyiseen lukkorunkoon"

"vanhaan Mosin nagant lukkorunkoon"

"alkaa olla tuon rungon loppu hetket käsillä"

"jäin haaveilemaan , jos en vaihtaisi runkoa"

"petaus ja muut on tehty vanhalle rungolle"

"uuteen runkoon onkin sitten hankalampi juttu"

"Vaan olisiko Jaloselle vastaavaa hyvää lukkorungon + lukon [/b]rakentajaa"

"standardi runkoihin olen rakennellut"

"niin voipi olla että vanha runko sanoo että "se on Sluut nyt".."

"Olis ollutkin helppoa jos Jalosella olisi ollut runko"

Lukkorunko on lukon runko, EI lukon kehys.  :lol:

No jos sitten tarkennan "naisten logiikalla ": tarkoitan koko rauta kasaa mihinkä piippu tulleepi kiinni..tätä yritin selittää , mutta näköjään en riittävän hyvin tunne näitä asemaailman termejä itsekkään.. :cry: ..

Minä olen aina luullut että lukko on lukko ja sen ympärillä on runko + panospesä, ja sitten tullee liipaisin koneisto..Ja uskokaatten olen saanut kaiken minkä olen tilannutkin....

Milläs nimellä tätä kokonaisuutta kutsutaan ( Virallinen termi )kun halutaan kaikki rauta osat piippua lukuun ottamatta ???.... :roll: ..

Mrad :it /MOA:t  on täälläpäin vaan pelkkiä clic/napsuja......

Siis noin yleisesti...

"Noh...ei tuo meitin Presidenttikään tuntenut edes alikersantin natsoja".. :lol: