Kirjoittaja Aihe: Zeiss 6-24x56 napsun jälkeen merkki jää viivojen väliin?  (Luettu 7803 kertaa)

MJ

  • *
  • Viestejä: 493
Säädöt
« Vastaus #15 : Joulukuu 12, 2005, 15:41 »
Moi,



Kyse ei ole laadun tasalaatuisuudesta, vaan kuten edellä on esitetty säätötornien hammastuksesta. Samoin kyse on siitä miltä se näyttää kahden nollausviivan yhtymäkohdassa, ei siis säätönapsujen toimivuudesta tai tarkkuudesta. Säätönapsut toimivat niinkuin pitää ja tarkkuus on se mikä kussakin mallissa on speksattu.



Jos jollain on ongelmia tähtäimen nollauksessa voin seuraavalla ratakäynnillä opettaa miten se toimii.



Vielä yksi juttu, kuten JHa tuolla edellä totesi SSG-P:ssä ei ole hammastuksien osalta edes mitään näennäisiä heittoja, ei vaikka ko. kahden 1. tason tähtäinlinssin omaava tähtäin. On tullut SSG-P:täkin sen verran swapattua eri kaliiperisten kiväärien välillä ja nollattua putkea kunkin kaliiperin mukaan. Aina on saatu tähtäin nollattua kohdalleen ja napsut toimii kuin unelma. Tämä kertoo laadusta ja kestävyydestä aika paljon.  



Carpe Diem,



MJ
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut MJ »

john

  • *
  • Viestejä: 1.417
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #16 : Joulukuu 12, 2005, 17:25 »
Lainaus käyttäjältä: "PL"
Ehkä tässä vastaus :cry:



http://www.zeiss-belomo.by/en/index.htm




Juu, eikös tuo yhteistyö ole alkanut samoihin aikoihin SSG-P:n markkinoille tulon kanssa :lol:  :lol:



Oletkos muuten JHa katsonut, ettei Hensholdt tarran alla lue Belarus :lol:
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Anonymous »

HJu

  • *
  • Viestejä: 6.072
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #17 : Joulukuu 12, 2005, 20:17 »
Jos katsotaan designiä ja arvuutellaan sillä perusteella lähtömaata niin katsokaapa USOn putkia sillä silmällä :-)



Leica kasaa kameransa Portugalissa eikä ole kamerafriikeillä ollut 50 vuoteen valittamista niiden laadussa.



Suomessa moni ajaa "japanilaisella" laatuautolla joka on kasattu Istanbulissa. Silti Corolla on erilaisissa vikatilastoissa vähävikaisimpia autoja.



Jenkkiautojen valmistuslaatua kun katsoo niin ei voi kuin ihmetellä että ovat päässeet kuuhunkin saakka kun auton kuljettajan oven asentaminen suoraan tuntuu ylivoimaiselta tehtävältä.



-> Valmistuspaikka ei sinänsä vielä todista mistään mitään.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut HJu »
Terveisin,


HJu

MSa

  • *
  • Viestejä: 1.240
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #18 : Joulukuu 14, 2005, 02:14 »
Lainaus käyttäjältä: "JHa"
Eipäs TM yleistellä  :evil:  SSG-P:ssä ei ko ongelmaa ole.  :wink:


...niin mutta sehän todettiin muuten täysin kelvottomaksi.  :lol:
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut MSa »