Ne Meoptan Tacticalit

Aloittaja Pekka, toukokuu 12, 2004, 20:07

« edellinen - seuraava »

PMK

Lainaus käyttäjältä: JommiItse laitoin kerran pienen prikan takajalan alle, leikkasin sen oluttölkistä, ja hyvin toimi! Carl Zeiss Jena 8X56 ei meinannut toimia rihlan päällä. Toi 0.5 mm voi olla hyvä ratkaisu TA-kiväärin päällä, vain ruuvien tila pitää olla erit kuin blondeilla. Tietysti Optilock on ainoa kunnon ratkaisu, koska se sietää kallistuksia rasittamatta runkoa. Etenkin, kun ase maksaa 1000 egee ja kiikari 1700...

Jos luotat tuohon, niin hyvä on !

Mutta kun kysymyksessä on vaihtelevassa ilmastossa tapahtuvasta TA toiminnasta ( tutkikaa metallien lämpölaajennus kertoimia mm. alumiinilla yksi voimakkaammista ) ja kun usein on mahdolllisuus vain yhteen laukaukseen...

Antakaa anteeksi tämä saivarteluni... sillä olen vasta aloitteleva alan harrastaja ja haluan viellä vaalia uskoa siihen että luotan siihen, että se laukaus on just siinä mihin tähtäsin... :-)
PMK

JpL

Näin muuten on. Sori. Eipä tullut mieleen ollenkaan. Aseseppä voi tehdä tuon 0.3-0.5 mm poiston etujalan alta, ja varmasti toimii. Itseasiassa luulen, että mikäli ko. operaatio tehtäisiin ihan mihin tahansa kiikariin siten, että ase ampuu yläsäädöillä ns. PBR-etäisyydelle, tuo jalkojen modifioinnilla saatava etu olisi mahtava etäisyyden kannalta. Pudotusta saisi käytännössä täyden määrän. Huomatkaa: Kiikarin ääriasetuksia täytyy tietysti välttää, mutta jos esimerkiksi kiikarin säätövara on korkeussuunnassa vaikkapa 300 napsua, ja normaaleilla tasajaloilla ylös ja alas on tuo sata, etummaisen lyhentämisellä saisi suhteeksi vaikkapa ylös 20 ja alas 280 napsua säätövaraa point blanc rangen ollessa esim. 170 metriä. Tietysti ristikko itse asettaa omat vaatimukset, mutta silti tiedätte kai mitä ajan takaa? Mielipiteitä?

Jommi
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

HJu

: Jos luotat tuohon, niin hyvä on !

Mutta kun kysymyksessä on vaihtelevassa ilmastossa tapahtuvasta TA toiminnasta ( tutkikaa metallien lämpölaajennus kertoimia mm. alumiinilla yksi voimakkaammista ) ja kun usein on mahdolllisuus vain yhteen laukaukseen...

Alumiini"peltiä" ei voi suositella sen pehmeyden vuoksi. Lämpölaajenemiset 0,5mm alumiinikappaleessa on aivan se ja sama kun sitä vertaa paljonko se alumiiniRUNKOINEN kiikaritähtäin laajenee suhteessa TERÄSjalkoihin. Hyvää materiaalia prikaksi on galvanoitu ns. reikänauha. Sitä saa 0,8mm paksuisena ja peltisakset riittää työkaluiksi, edes poraa ei tarvita.

Optilockeihin voi kokeilla ensin onko välipalan 0,5mm, 1,00mm tai jotain siltä väliltä hyvä. Sitten kun mitta on tiedossa niin otetaan prikat pois ja koneistetaan eturenkaan alaosasta sama määrä metallia ja meillä on pysyvästi kallistetut jalat.

Eli joko hankit NXS:n (koroa 95 MOA), M1 Mark4 (120 Moa) tai SS 10X42 (120 Moa) tai sitten alat kallistamaan niitä tähtäimiä. Ei ole muuta tehtävissä. Tähtäimen kallistuksen voi tehdä monella tavalla mutta itse tapa on toisarvoista kunhan se tehdään ja se kestää.

Osumat on siellä missä pitää kun treenaa tarpeeksi. Jos eivät ole niin joko ampumatekniikka tai joku kaluston osakokonaisuus (ase, patruuna, tähtäin, tähtäinjalat, etutukki, piippukanava jne.) ei pelitä kunnolla.
Terveisin,

HJu

JpL

Kuuluuko mitään?
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

HJu

Lainaus käyttäjältä: JommiKuuluuko mitään?

Mitä pitäisi kuulua ? Ajatuksesi tähtäimen kallistuksesta on järkevä ja siitähän tässä on koko ajan puhuttu mikäli et sattunut huomaamaan.
Terveisin,

HJu

JpL

niistä tacticeista, kuuluuko ;o)

J

Pekka

Nyt kuuluu.

Kaverini kyseli eilen niitä kiikareita ja hinta oli vähän halvempi kuin minun kysymäni, eli n. 500euroa. Kiikarilla on suunnilleen sama hinta kuin 3-12x56valopiste tähtäimellä. Kyseessähän on uutuustuote joten mitä ilmeisimmin vähän rahastavat.

Ja se maksupuoli, visa ei kuulemma edelleenkään käy. Ainoastaan käteinen.

Neuvoni on, että jos kerran saatta Suomesta hinnalla 610euroa niin ostakaa sieltä. Voin kyllä vielä toisia liikkeitä etsiä jos vaikka löytyisi visan hyväksyvä liike.

PMK

110€ ( - rahti ) on aika paljon rahaa ja kun se kerrotaan kahdeksalla on  se jo iso summa rahaa...

Ehdotan, että liike kirjoittaa jokaisesta putkesta "ennakkolaskun" jonka jokainen maksaa liikkeen tilille.

Ja noutaja tai liike lähettää ne Suomeen yhteen osoitteeseen ( tietysti korvausta vastaan )
PMK

JpL

taitaa firma vetää välistä & tehdä pimeetä kun ei visa kelpaa...

PMK

Lainaus käyttäjältä: Jommitaitaa firma vetää välistä & tehdä pimeetä kun ei visa kelpaa...

Älä nyt heitä kirvestä kaivoon...

On ihan luonnollista, että kaikki firmat eivät voi Visaa hyväksyä, sillä Visa vie "välistä" 2-5 % ja jos ohuella katteella myydään ei kauppa pitkään kannata.

Tsekki on juuri vasta liittynyt EU:n joten hinnat lähtee varmasti nouseen ja jos tässä viellä pähkäillään niin putket maksaa kohta saman verran kun Suomessa.
PMK

MJ

Moi,

tuohon jo muussa keskustelussa mainittun tähtäinkiikaritestiin tulee myös Meoptan Artemis 3000 4-16x44 Tactic-malli, MilDot-ristikolla.

Meopta otettiin mukaan vielä viime hetken lisäyksenä.

Tämä lähinnä tiedoksi, testeistä ei enempää kerrota, kun on jo nyt tähän mennessä kuvailtu.

Carpe Diem,

MJ