Ne Meoptan Tacticalit

Aloittaja Pekka, toukokuu 12, 2004, 20:07

« edellinen - seuraava »

JpL

Kuinka monta yhteensä? Kunhan Pekka kyselee hinnat yms. kohdalleen, miten edetään? Pekkaa! Miltä vaikuttaa? :o) Yritetään keksiä joku järkevä systeemi maksun yms. järkevöittämiseksi & toimimiseksi.
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

Pekka

Anteeksi pieni viivästys. En ehdikään siihen liikkeeseen tänään. Meni aamulla kaurisjahdissa sen verran liikaa aikaa. Eiköhän tuota maanantaina ehdi. Toivottavasti teillä ei kovin kiire ole?

Nyt taitaa olla yhteensä 7-8 kpl. Ilmoittelen sitten ensi viikolla lisää miten kävi.

JpL

Ei meillä mitään kiirettä ole. Olet siis kaurisjahdissa? Hienoa. Kiinnostaisko joskus kimppamatka? Vaimon kanssa ollaan harkitsemassa kans kaurisjahtia, Ahvenanmaa on vain hirveän kallis paikka, oikein rahastusta...

. Tassuta liikkeeseen ens viikolla, älä edes vihjase, että ollaan suomesta. Hinta nousee heti :o) Tinkaa hyvä diili. Tulet suomeen niin tarjotaan pullakahvit! :o)
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

JpL

Onko tietoa vielä miten edetään? Hinnat yms?

Pekka

Eilen nyt kavin siella liikkeessa ja taitaapa olla huonoja uutisia kerrottavana. Hinta on suunnilleen sama ja kiikairit saisi tilaamalla kohtuu ajassa. Mutta,  se maksaminen. Heille kelpaa vain kateinen raha, eli tsekin kruunut,  esim. visa ei kay.  Kehotti myyja kaymaan muissakin liikkeissa mutta epaili etta niillakin on sama kaytanto.  

Onko (hyvia) ehdotuksia?

Oli kylla mies iloisen nakoinen kun kerroin montako kiikaria olisi tarkoitus ostaa :)

PMK

Olen valmis maksamaan tilille, jos olet sitä mieltä, että saat tavarat maksu suorituksen jälkeen. Visan käymättömyys saattaa olla merkki....

Olen kuitenkin viellä mukana jos tulee hyviä ideoita...

Kyllä varmaan hymyilytti myyjää. Minulla on pieni aavistus, että hinnassa saattaa olla ns. "turisti lisää"  Onko sinulla mahdollisuus saada joku paikallinen avustamassa tinkaamisessa, josko saisi kuitenkin 500 €:n tai alle ?
PMK

Pekka

On, vaimo on tsekkilainen. Se ei kylla valttamatta ole uskottava ostajakandinaatti. Uskoakseni saan kylla yhden kaverin tiedustelemaan, en kylla voi luvata milloin hanella on aikaa. Toivoakseni talla viikolla.

Mietin kylla sitakin, etta onko visan kaymattomyys merkki painostuksesta tehtaan puolelta tms. En kylla siihen usko mutta mielessa kavi. Pankki kuulemma ottaa sen verran paljon valista ettaa visan kayttaminen ei yksinkertaisesti kannata.

Niin ja kannattaa muistaa, etta tuleehan tuohon hintaan viela postikuluja yms.

JpL

Mä sen arvasin, että turistilisää tulee. Onko siellä muita liikkeitä? Pitäähän sieltä, hemmetti, löytää liikes joka myy meille muutaman kiikarin.

JpL

Pistä vaimosi toiseen liikkeeseen ja pyydä kysymään yhden hintaa ihan tikkana. Sitten sanot et juu, saadankos alennusta, jos otetaan kahdeksan?

JHa

Näyttää kiikarin säätövara vaativan etummaisen jalan madaltamista tai kiskon laittamista etukenolleen. Ei sinänsä kiikarin vika ja säädöt riittää .338 LM:llä n.1100 m.

PMK

Hyvä.

Riittää, kunhan joku "paikallinen" on mukana liikkeessä silloin, kun sovitte asiat, sillä myyjä tietää että ko.asiakkaalla on mahdollisuus tulla takaisin, mitä mahdollisuutta ei turisteilla useinkaan ole.

Eli mukana ollaan.
PMK

PMK

Lainaus käyttäjältä: JHaNäyttää kiikarin säätövara vaativan etummaisen jalan madaltamista tai kiskon laittamista etukenolleen. Ei sinänsä kiikarin vika ja säädöt riittää .338 LM:llä n.1100 m.

Olen kuullut 20 kpl erillaisia jippoja miten asia voidaan korjata....

Mutta kun lähtökohta oli : Uusi ase joka käy ja kukkuu just mihin tähdätään ( kasa n.5cm ) myös kiikari oli uusi ja jonka Tehdas asetukset eli on kohdistettu "suoraan" ( ei ollut ohjeita mille matkalle ) ovat "7" eli n. 700-800 metrissä ampuessa 300m matkalle. on syytä olettaa, että jossain on vikaa hieman enemän ja ongelmat tulee eteen pisimmillä matkoilla ja lämpötiloissa.

Jippoilemalla voi poistaa hetkellisesti ongelman, mutta ei syytä !!

Korjatkaa jos olen väärässä...
PMK

Koheltaja

Jos kiikarin säätövarat ei riitä niin jalkojen kallistus on ainoa mahdollisuus saada säädöt riittämään, kyse ei ole virityksestä vaan normaalitoimenpiteestä. Omassa 300LM/ S&B PM II on 0.5mm kallistus, vaikka se ei sitä välttämättä oli tarvinnutkaan.

Aina ei vika ole kiikarissa vaan aseessa, syitä saattaa löytyä niin piipusta, petauksesta kuin lukkokehyksestä mihin kiikarin urat ovat jyrsitty. Nämä viat ovat kuitenkin harvinaisia.
Kylätason ampuja

HJu

Kiikarin asentaminen etukenoon ei ole mitään "jippoilua" sen enempää kuin mikään muukaan aseen virittäminen paremmin käyttötarkoitukseen sopivaksi.

Monella tähtäin/kivääri/patruunayhdistelmällä kuluu tähtäimen koko korosäätövarasta puolet siihen että aseen saa kohdalleen esim. 100 m matkalle. Jo käytetystä säätövarasta ei ole hyötyä jatkon kannalta. Siksi on monesti järkevää kallistaa tähtäintä niin että säätövarasta on suurin osa käyttämättä kun kohdistetaan 100m (tai 50 metriin) matkalle.

Jos nr. normaalilla säätövaralla (40-50 moa) varustetun tähtäimen asentaa ilman kallistusta ja kaliperina on vielä joku lumipallomalli (308 tms.) niin on aika varmaa että säätövara loppuu viimeistään 700-800m paikkeilla, monesti jo aiemmin.
Terveisin,

HJu

JpL

Itse laitoin kerran pienen prikan takajalan alle, leikkasin sen oluttölkistä, ja hyvin toimi! Carl Zeiss Jena 8X56 ei meinannut toimia rihlan päällä. Toi 0.5 mm voi olla hyvä ratkaisu TA-kiväärin päällä, vain ruuvien tila pitää olla erit kuin blondeilla. Tietysti Optilock on ainoa kunnon ratkaisu, koska se sietää kallistuksia rasittamatta runkoa. Etenkin, kun ase maksaa 1000 egee ja kiikari 1700...