Main Menu

AR vai AK?

Aloittaja MakeX, huhtikuu 10, 2026, 21:43

« edellinen - seuraava »

HJu

Sako 62M-sarjalaisiin se säätöperä tuli juuri samasta syystä että lyhyempikin sotilas pystyisi ampumaan aseella kunnolla.
Terveisin,


HJu

oho osu

#31
Ainoa relevanssi AK:lla on se, että niitä (RK+AK) vielä on Suomessa helposti 400000+ varastossa ja vielä pitkään tulevat olemaan tärkeä osa puolustusta. Paremmuudesta ei varmaan ole pitkään enää kiistelty. Toivottavasti niiden varustelu tähtäinkiskoilla jatkuisi huollon yhteydessä. Tai edes ruuvinreiät ja tulpat. Punapiste on kuitenkin aikalailla ehdoton hämärässä, pimeällä ja drooneja vastaan.

AR-säätöperää tulee ite käytettyä sekä makuu/ei-makuu asentovaihdoissa, että varustuksen mukaan.