Tähystyskiikarit

Aloittaja Jousimies, elokuu 11, 2020, 11:55

« edellinen - seuraava »

Ippe69

Minulla oli Mattixin mainitsema GPO joka sitten hyytyi pakkasessa eikä siitä enää herännyt. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole ns. tyyppivika kun kaverilla samanlainen kestää pakkasta.
Itse kuitenkin ostin vortex fury hd 5000 10x42 tilalle. Kovinkaan merkittäviä eroja noilla ei minusta ole. Vortexilla muistaakseni saa hieman lisää etäisyyttä mittauksiin, suunnilleen saman hämäräkyvyn isommalla suurennoksella jne. Samalla hieman lisää kokoa, painoa ja hintaa. Kumpaakaan en silti mielelläni pelkän hihnan varassa kantaisi ja toisaalta liivissä tms kannettuna noiden koko- tai painoerolla ole minulle merkitystä.
Minulla on lisäksi alpen opticsin 7x24 lem-kiikarit jotka taas kulkee selvästi näppärämmin mukana esim. takin rintataskussa. Optisesti sitten häviääkin edellämainituille selkeästi.

Nyt jos olisin käyttämässä rahani etäisyysmittareihin niin panostaisin enemmän asekiinnitteiseen kuin kiikareihin jotka silti toki on tarpeellisia.
Pitkä vastaus joka ei vastannut kysymykseen😅

HMa

Kannattaa tsekata Kowa bdii 6,5x32. Sopii silmälaseille ja hämmentävät pikkukakkulat hintaisekseen huikealla näkökentällä. Tuo pieni suurennos avasi jotenkin omat silmät. En ole kaivannut isompaa suurennosta. Isompana kiikarina mulla toimii perus Steinerin Nighthunterit 8x56. Oikeastaan Swaron pure mallit olis ainoastaan sellaiset mitkä aiheuttaisi niin kovan wau efektin että olisin valmis maksamaan enempää.

Kaukoputkena on vanha Kowa 883 ja siihen on erilaisia okuläärejä eri käyttöön ja 1,6 extenderi. Resoluutio riittää tosi pitkälle erottamaan 6mm reiät pahvista jos olosuhteet on otolliset.

Seuraava etäisyysmittari tulee aseeseen. Ostin aikoinaan Zeissin 8x26prf kun se julkaistiin ja aivan on välttäny. Täällä idässä ole sellasia suoriakaan missä tarvihtis mittaria. Omalla "ampumaradalla" on matkat tiedossa ja muualla nykysin saa ampuakaan.

Olis mukava jos olis vain yksi kampe missä kulkis kaikki mukana mutta ei sellasia ole ja tykkään älyttömästi puuhastella erilaisten vehkeitten kanssa.