Asiallinen nallitin?

Aloittaja rkr, elokuu 25, 2025, 17:42

« edellinen - seuraava »

Koheltaja

Onko muitakin nallittimia olemassa kun RCBS?

Miksrometrisäätöiset nallittimet on turhuuksia jos ei pystytä vakioimaan nallitaskua samaan koroon suhteessa nallittimeen. Hylsyissä pitäisi olla vakioituna kannan reunan paksuus sekä nallitaskun syvyys satkulleen oikein, lisäksi pitää valikoida nallit paksuuksien mukaan ja huomioida tämä nallittaessa. Muussa tapauksessa mikrometriset nallittimet on täysin turhuuksia.

Kylätason ampuja

Tramppi

Itsellä tällä hetkellä käytössä Lymanin käsinallitin, on toiminut hyvin ainakin toistaiseksi (n.1500 nallitettua hylsyä takana). Olemus mielestäni jämäkämpi kuin rcbs:sän käsinallittimessa.
Omistin aikaisemmin kaksi rcbssää ja molemmat hajosivat samasta kohtaa hylsynpitimen juuresta, rungot murtuivat.

KRG

RCBS laitteissa on kyllä ollut laadussa eroja tässä viimeisen 10-vuoden aikana.
Mm prässit, ei ole esim Rock Chucker 10-vuoden takaa sama kuin jos nyt olisi ostanut pari vuotta sitten.
Tämäkin firma kun on seilannut sijoittajilta sijoittajille, nyt kai se on taas perheyritys, mutta välillä oli kyllä kaikkea muuta ja se näkyi.
Rahaa piti saada enemmän tuotteista, niin näkyi laadussa.
Kapitalismi on p----ä, ainakin kun ahneeksi ruetaan.

rkr

Mulla tuon Frankfordin hankkimista puolsi se ettei sillä saa rutistettua nalleja kasaan kunhan sen säätää oikein - eli turvallisuus näkökohta. Kokometalli konstruktio ja iso kasa hylsyn pitimiä oli kiva bonus. 140 egeä alennuksen kanssa eli olikos tuo nyt kympin enemmän kuin RCBS. Katsotaan nyt millainen laite se on kun pääsee kokeilemaan, ei voi olla huonompi kuin se Leen keikkavipu nallitin prässissä.

Woodsman

Mä oon nallittanut Frankfordilla useamman tuhat nallia, ei se miksikään ole mennyt. Asetussyvyys on itselle vähän niin ja näin juttu, nallipesät kalvan Sinclairin km-työkalulla joten ne on vakiot mutta kuten Koheltaja mainitsi, kantaura on se muuttuja mille ei itse mahda mitään. Edellämainitusta johtuen menen sormituntumalla kuten muissakin "herkissä" lajeissa ;)

metsienmies

Itellä oli rcbs monta vuotta, mutta laitoin kiertoon ja hommasin leen pöytänallittimen. Tosi mukava käyttää ja säästää näppejä etenkin jos pitää sen 500 hylsyä nallittaa yhteen istumaan.

Rcbs bench prime olis kyl kanssa kova, mutta itelle liian kallis  ;D

Martti-Setä

Mittailkaapa boxer-nallien kokonaiskorkeuksia.
Sieltä löytyy jo isohkojakin vaihteluita riippuen valmistajasta.

veeteetee

Itse hukkasin RCBS:n nallittimen painimen ja tein uuden vanhasta sokkipiikistä. Lopputulos jäi hiukan pitkäksi, mutta etuna tästä on, että jokainen nalli on mennyt tuntumalla pohjaan saakka, nallin korkeudesta tai hylsyn nallipesän syvyydestä viis ;D .

KJJ

Lainaus käyttäjältä: KRG - elokuu 25, 2025, 22:07Tässä on pro peli.
Pystyy säätämään nallin asetinsyttä 0,01mm välein.
Tuntuma on ihan erilaista kuin käsinallittimella.
https://tsr-sporting.fi/products/ennakkotilaus-nallitin-puristimeen

pitääkö tuollasella valkata hylsyt ensin että saa kaiken potentiaalin irti

https://www.youtube.com/watch?v=SJPSrn30Iys

Jappi

Mulla on edelleenkin käytössä aikanaan ostettu Leen prässiin tuleva automaattinallitin, kai sitä vaan ei ymmärrä hyvän päälle kun tuollaisen kanssa tusaa mutta en oo vielä yhtä toimivaa keksinyt. Parhaimmillaan kolmisensataa nallia olen kertasessiossa painellut eikä mitään isompaa valitusta tule mieleen. Joo, viimeisiä pitää vähän avustaa kun ei painovoima enää vedä ja täytetyn nallitarjottimen asennus vaatii apuvälineen millä estää nalleja karkaamasta mutta kaikenkaikkiaan ollut hyvin toimiva.

https://www.asejaera.fi/asekauppa/lee-auto-prime-2-nallittaja-nallitaja-prassiin/p/734307901073/

jtlassila99

Mina olen kayttanyt tata 15+ vuotta, 7.62x53R, 7.62 Nato ja 30-06.   Hyvin on toiminut.

RCBS Universal

KRG