.30 sako blade 633a 120gr

Aloittaja Teddy, lokakuu 05, 2022, 09:09

« edellinen - seuraava »

Teddy

Vihtahousun oppaaseen tullut uusin päivityskyseiselle luodille. Uuden lain mukaan hirvilaillinen, mutta parhaimmillaan varmaan peura/kauriskyttäilyissä hieman pitempään matkaan. Lähtöjä sais jo oppaan mukaan 308 pesästä usealla eri ruudilla yli 900m/s. Mielenkiintoinen uutuus siis. Sakon esitteestä löysin maininnan kyseisestä luodista mutta missään ei taida ainakaan vielä olla myynnissä?

metsienmies

Saa nähä miten toimii kun on noin kevyt. Ilmeisesti tarkoitettu vanhoihin 12 noususiin aseisiin. Itse olen pari valkkaria ja hirven vasan ampunut 162 grainisella, 850 lähöt ja ainakin vasan lapaosumassa luoti todnäk kaatui kun katosi kuin pieru saharaan. Lapa mäsänä, kylkiluussa iso reikä ja siihen loppu luodin jäljet. Tiedä sitten kun eläkeläinen kaveri suolisti minun ampuman ja minä hänen ampuman että kääntykö suolille ja jäi sinne

Ippe69

Lainaus käyttäjältä: metsienmies - lokakuu 05, 2022, 10:31
Ilmeisesti tarkoitettu vanhoihin 12 noususiin aseisiin.

Bladea piti kai tulla myös 150 grainisena mikä pitäis olla tuolle nousulle toimiva.
Olettaisin 120 grainisen olevan enemmän peuralle ja kauriille suunniteltu.

metsienmies

Lainaus käyttäjältä: Ippe69 - lokakuu 05, 2022, 11:14
Lainaus käyttäjältä: metsienmies - lokakuu 05, 2022, 10:31
Ilmeisesti tarkoitettu vanhoihin 12 noususiin aseisiin.

Bladea piti kai tulla myös 150 grainisena mikä pitäis olla tuolle nousulle toimiva.
Olettaisin 120 grainisen olevan enemmän peuralle ja kauriille suunniteltu.

Niinhän se menikin, meni itsellä painot sekaisin 😁

MLaakso

On mielenkiintoinen uutuus, kevyt ja siten kovat lähtönopeudet mahdollistava luoti. Ilmeisesti Sakolla on kova luotto Bladen ominaisuuksiin myös "huippunopeuksilla".

ates80

näytösti ainaskin ruodossa olevan varastossa 9.7 grammasena.