Pieni kiväärin nalli

Aloittaja Ropeliz, lokakuu 05, 2016, 11:56

« edellinen - seuraava »

FINZKI

Luodinnopeusmittari jos olisi, niin voisi tuloksia mittailla.

Tähän asti mitä olen nalleja käyttänyt, niin CCI lr on ollut hyvä ja tuo Sellior&Bellotin Neroxin nalli kanssa ajanut asiansa.

Ropeliz

Ongelmaa nallien kanssa.

VV22 nalli (vanhaa tavaraa)

222 Rem Sako range hylsy, täys-supistetty Redding.

1.27g VV N120 vuosikerta -91

Hornady ja PPU 3.6g FMJBT

Ase: Sako A1 222 Rem Vixen (ammuttu todella vähän)

Ongelma: Valtaosa nalleista (yli 50%) puhkeaa ammuttaessa, tehdaspatruunalla ei ongelmaa. Myös 52gr NCC, VV 133@ 1.43g ja uudempi VV22 toimii hienosti.

Onko nallien kuori mahdollisesti kovettunut tai lujittunut ajan saatossa vai mikä voisi olla vialla.

Hylsyt eivät ole pesässä tiukalla tai nallin reunat littanat.

Kysyn siksi kun ehdin näitä lataamaan jo yli 200, 412S rihlassa toimi sama lataus hienosti tuon uudemman VV22 nallin kanssa. En ollut aikeissa ampua näitä rihlassa kun aikeena oli pyhittää tuolle pultille nämä sillä ammutut hylsyt.

Ei yhtään huvittaisi alkaa purkamaan vielä.

http://aijaa.com/5jEItM">

Perkeleen_Luoma

Ei jotkut vanhat nallit ole välttämättä samaa tavaraa kuin nykyiset. Latauskin voi olla nallille liian kova. Kuitenki taulukon max arvon latinki.

Ei noista vanhoista komponenteista tiedä.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

HJu

Jos nallit puhkeilee niin ei se puhkeilu sillä lakkaa vaikka tietäisitkin että syynä on asia x.

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Terveisin,

HJu

Ropeliz

Lainaus käyttäjältä: HJu post_id=83283 time=1497947019 user_id=42
Jos nallit puhkeilee niin ei se puhkeilu sillä lakkaa vaikka tietäisitkin että syynä on asia x.

Eipä ratkee ei, mietin että vaihtaako keveemmän luodin vai pitääkö hävittää nuo nallit. Forster collet löytyy joten homma käy suht sutjakkaasti kun asiakseen ottaa.

HJu

Minä keventäisin latausta mutta jos se ei auta niin nallit hylkyyn.

Terveisin,

HJu

Tappi

Minä käytin pienenä pistoolinallina (vahingossa, oli nalliputkessa valmiina ilman tunnistetta),Latasin 330:llä.

Ero oli pistooli- ja kiväärinallilla 15 m/s
Raudassa on raha turvassa!