Parhiksen Ruukeri (22lr)

Aloittaja parhis, joulukuu 08, 2013, 10:45

« edellinen - seuraava »

Harwey

Täytyy seuraavalla kerralla kokeilla jotain nopeampaa paukkua. Tähän mennessä olen sitkeästi kokeillut näitä yli ja ali 320m/s paukkuja...

Ukko

Kyllä piekkarin piippu tarvitsee putsausta ihan samalla tavalla kuin isommatkin kaliiperit. Se on totta että piippuun pitää saada riittävä rasva luodeista jotta piippu kitka vakioituu ja käynti tasoittuu mutta ei se puhdistuksen tarvetta poista. Varsinkin jos haluaa kokeilla useampaa eri paukkua ja hakea parasta käyntiä on piipun puhdistus välttämätöntä. Jokaisen uuden merkin ja puhdistuksen jälkeen täytyy vain ampua muutamia laukauksia jotta tuo vaha leviää kauttaaltaan ja sitten se voi kokeilla sitä oikeaa käyntiä. Mutta puhdistusta ei kannata unohtaa.

AAa

Itse kuulun koulukuntaan, joka ei 22lr piippua puhdista oikeastaan koskaan. Poikkeuksena jos tiedän, että aseella ei ammuta moneen kuukauteen niin ruutikarsta pois "kuivalla" rassilla. Luodeista jäävä vaha suojaa piippua riittävästi. Näin olen toiminut aina ja piiput ovat pysyneet hyvässä kunnossa. Ei perusteellisesta putsaamisesta varsinaisesti haittaa ole, mutta käynnin vakioitumiseen joutuu ampumaan turhaan 10-20 paukkua tai jopa enemmän.

Aake1

Lainaus käyttäjältä: AAaItse kuulun koulukuntaan, joka ei 22lr piippua puhdista oikeastaan koskaan.

Tälle +1. Kaverilla on vanha Toz jolla ammuttu +20000lks. puhdistamatta ja kuulemma edelleen käy kuin uutena.