Ristikon valaisun "tuunaaminen"

Aloittaja mikkomaan, lokakuu 05, 2011, 18:55

« edellinen - seuraava »

mikkomaan

Muistan täällä jossain lukeneeni, että joku olisi himmentänyt kotikonstein liian kirkasta ristikon valaisua. Ilmeisesti tuon pitäisi toimia toiseenkin suuntaan? Eli ongelma tapauksena mulla olisi Burris XTR 1-4, jossa ristikon valaisu on ihan liian himmeä päiväkäyttöön. Mitä tapahtuu, jos siihen laitta sen yhden 2032 patterin tilalle vaikka ohuempia 2016 pattereita 2 päällekäin? Eli siis tuplaisi patterin? Myös muita vinkkejä otetaan vastaan ja jos joku innostuisi kolvihommiin, mikäli sellainen on tarpeen, vois siitä jotain maksaakin...

JPa

Minä ainakin olen joskus kirjoittanut jutunpätkän IOR:n valaisun himmentämisestä. Siinä homma hoitui etuvastuksien arvoja muuttamalla, eli vaihdoin vastuksia isompiin. Luulen että sama homma olisi tehtävä sinunkin putkeesi, mutta käänteisesti eli vastusarvoja pienentämällä. Jännitteen lisääminen paristoja lisäämällä ei välttämättä ole suositeltavaa, ylijännite on harvemmin hyväksi elektronisille laitteille..  :think:

-J-
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

mikkomaan

Juu, niin mä vähän meinasinkin, siksi kysyin ensin viisaammilta, ennen kuin lähdin itse kokeilemaan...