Lapuan D46 FMJBT 12g 185gr hyviä latauksia?

Aloittaja rikumansikka, elokuu 09, 2011, 17:50

« edellinen - seuraava »

rikumansikka

Saisin kaverilta noita lapuan d46 luoteja ja kyselisin olisiko jollain hyviä latausohjeita ko luodille. 308 win.

-Riku

Y-P

Reseptejä on varmaan niin monta kuin tuon yhdistelmän käyttäjiäkin. Aseet kun vaan on yksilöitä niin toisten reseptit ei välttämättä käy sulle. Neuvon ottamaan esim. Vihtavuoren latausoppaan käteen ja yhdistämään sen tiedot Laulumaan artikkeliin Rekyyli 4/2011. Tällä tavoin empiirisesti ja johdonmukaisesti kokeilemalla löydät omalle yhdistelmällesi sen nappilatauksen. Oikotietä onneen ei tässä(kään) asiassa valitettavasti ole.
-Y-P-

rikumansikka

Täytyy tutustua tuohon rekyylin lehteen. Ajattelin latailla lintupaukuiksi noita d46:sia rihalanousu 1:12 ja piippu 55cm. Ampumamatkat ei ole yli 200m tässä harrastuksessa, joten luulisi tarkkuuden riittävän tähän hommaan?

JPa

Tarkkuus on aina tapauskohtainen juttu, mutta kyllä D46 hyvä luoti on. Olen onnistunut löytämään sille latauksen joka käy säännöllisesti ~5cm/300m/5lks. Tuon parempaan tarkkuuteen en ole (toistaiseksi) päässyt millään luodilla/latauksella, ja useammanlaista on kyllä tullut testailtua. Tuurikasat poislukien..  :shifty:

-J-
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

rikumansikka

Tuohan kuulostaa vallan riittävältä kasalta metsästyskäyttööni. Minkälaista latausta olet käyttänyt ja mitä ruutia?

JPa

Minulla on kaliberina .300H&H mag, eli ihan suoraan et voi minun reseptiä soveltaa..  :wink:

-J-
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

rikumansikka

Täytyypi tuosta lapuan oppaasta sitten vaan kokeilla ja mennä radalle toteamaan, että kannattaako sitä teertä edes yrittää syksyllä ampua itse ladatuilla :D