Tarkka lataus TRG 22:selle

Aloittaja TOYOTACOROLLA, marraskuu 21, 2007, 15:40

« edellinen - seuraava »

TOYOTACOROLLA

Oisko kellään vinkkiä tarkasta patruunasta kun tarpeina olisi seuraavia aineksia:

Ruuti:   N150

Hylsyjä: Lapua ja Sako

Luodit:   Sierra 12.3, sekä 10.9g   scenar 10.85g

lisäksi myös: Lapuan perus 8g fmj  sekä purkki N135.

Myös muita tarkkoja reseptejä otetaan kiitollisuudella vastaan, mutta etenkin kiinnostaisi kuulla noista em. tarpeista kun niitä olisi valmiina varastossa.

Ymmärrän toki että aseet ovat yksilöitä ja tarkka lataus on haettava asekohtaisesti mutta kysyn nyt kuitenkin mielipiteitänne ja kokemuksianne. Tarkoitus olisi ampua näin aluksi 100-300m matkoilta, toivottavsti painottuen sinne 300m, kunhan nyt ensin oppisi ampumaan ja löytäisi hyvin käyvän patruunan.

Kiitos

silveri

Noista mainitsemistasi luodeista parhaimman käynnin 100 m matkalle olen löytänyt Sierra 10,9 g MatchKing:llä. Omassa TRG:ssä lataus N150 2,84 g 72,0 mm latauspituuteen ladattuna käy hyvin. Hyvin se on toiminut 300 m matkallakin, mutta vielä hiukan paremmin tälle matkalle on käynyt Sierra 11,3 g MatchKing. Lataus muuten identtinen edellisen kanssa, mutta panos 2,80 g. Latauksissa kokosupistetut Lapua-hylsyt ja CCI-nallit. Kokeilut tietysti omalla vastuulla.

TOYOTACOROLLA

Kiitos Silverille hyvästä avauksesta! Ymmärrän kyllä että omalla vastuulla toimitaan. Joka tapauksessahan nuo lataukset eivät vielä ylitä taulukko maksimeja. Vastaavanlaisia kokemuksia otetaan suurella kiitollisuudella ja ilomielin vastaan!

Suorastaan vastausten tulvaa odotellen :)

mamannon

LainaaLatauksissa kokosupistetut Lapua-hylsyt ja CCI-nallit

Onko sillä mitään merkitystä minkä tehtaan nalleja käyttää? Kyllä Winsunkin nallit laukeavat... :roll:

T: mamannon

silveri

Saattaa nallivalinnallakin (jopa saman valmistajan eri nallierillä) olla pieni merkitys aseen käynnille. Selviää kokeilemalla ja on asekohtaista, kuten moni muukin tekijä patruunassa. Itse käytän vain CCI- ja Federal-merkkisiä nalleja.

hämeen hitain

Lainaus käyttäjältä: TOYOTACOROLLALuodit: Sierra 12.3, sekä 10.9g scenar 10.85g

Jos tuossa listassa olisi Scenar 12g niin sanoisin että kokeile sitä, mutta kun ei ole niin en sano :mrgreen:

TOYOTACOROLLA

Höh, no kerro!

Äkkiäkös noita Scenareita hommaa myös raskaanpia! :)

(Heh, taitaa Hämeen Hitain tietää miten pidetään hullua jännityksessä)...  :shock:

hämeen hitain

Lainaus käyttäjältä: TOYOTACOROLLAHöh, no kerro!

Äkkiäkös noita Scenareita hommaa myös raskaanpia! :)

(Heh, taitaa Hämeen Hitain tietää miten pidetään hullua jännityksessä)...  :shock:

No omassa TRG:ssä 12g:n Scenar on vaan toiminut parhaiten. Kevyempiäkin Scenuja olen jonkin verran kokeillut mutta en saanut niitä käymään yhtä hyvin. Ruuti N150 2.7g eli pysytään taulukkoarvoissa. LP 72.7mm.

Paras tuurikasa viime kesältä 14mm 200m:n radalla, makuulta bibodituelta, perän alla Caldwellin hiekkapussi.

TOYOTACOROLLA

Kiitokset myös tuosta vinkistä Hämeen Hitaimmalle. Tarkoituksenani on ostaa 100kpl myös 12g scenuja, joten kokeilen varmasti myös tuota reseptiä. Nimenomaan, hyvä kun kestetään taulukoarvoissakin! 40 TRG:llä ammuttua hylsyä odottaa jo vapaailtaa ja jälleenlatausta.

Mukava kun pikkuhiljaa alkaa hyviä kokemuksia tulla jo kauemmin TRG:n omistaneilta.

TOYOTACOROLLA

Non nii!!

Ekat patruunat ladattu ja kokeiltu ja täytyy kiittää Silveriä tässä vaiheessa jo: KIITOS!! Antamasi arvot 10,9 Sierralle näyttää toimivan alustavien kokeilujen mukaan todella hyvin. (Ainakin minun mittapuuni mukaan)! 100m/5lks. alle 15mm. Siitä kun otetaan turan ampujan tekemät virheet niin A`vot!  :D

Nyt odotellaan tilaamiani 12g Scenuja ja sitten kokeillaan Hämeen Hitaimman reseptiä!

Vielä kaipailen vinkkejä etenkin: 12,3g Sierralle, 10.85g Scenuille sekä 8g Lapuan fmj:lle. Ja toki muitakin havaintoja saa aiheesta laittaa.

silveri

Olen kokeillut vain yhdellä ratakäynnillä Sierra MatchKing 12,3 g -luotia. Lataus oli N140 2,70 g latauspituudella 73,9 mm ja N150 samoilla arvoilla. Kyseisellä latauspituudella luoti saavutti kevyen rihlakosketuksen. Rihlakosketus nostaa kuitenkin paineita, joten kannattaa olla varovainen ainakin lähellä taulukkomaksimeja. Käynti oli muistaakseni suunnilleen 15 mm luokkaa 100 metrillä. Hylkäsin tämän painavan Sierran, koska 10,9 g Sierra kävi paremmin.

Minua hieman ihmetyttää Vihtavuoren oppaan maksimilataukset Sierran 12,3 g:n luodilla verrattuna 10,9 g:aan. Ovat saman suuruisia N140:llä! Joko 12,3 g:n lataukset ovat kuumanpuoleisia taisitten 10,9 g:n lataus on lälläri. No, tietysti paineet ovat asekohtaisia eikä maksimeista kannata aloittaa muutenkaan.

Lapua 12 g Scenar on käynyt 300 metriin tasaisimmin, kun lasketaan useiden kasojen keskiarvoja. Parhaat kasat ovat tulleet kuitenkin Sierran 10,9 g ja 11,3 g luodeilla. Scenarissa olen käyttänyt latausta N150 2,72 g latauspituudella 72,0 mm.

TOYOTACOROLLA

Kiitos kovasti taas! Säästää paljon aikaa ja vaivaa kun saa noin tarkkaa tietoa ja kokemusta hyvin käyvistä latauksista. Toki se oma ase on yksilö mutta koska on kysymys kuitenkin samasta rihlannoususta ja piipun pituudesta näyttää nuo vihjeet pitävän hyvin kutinsa.