Tikka T3/T3x 5 patruunan (pitkä) muovilipas

Aloittaja TippaKannu, kesäkuu 14, 2024, 16:03

« edellinen - seuraava »

TippaKannu

Löytyykö tolle jotain vaihtoehtoa vai onkohan mulla vaan "maanantai" kappale.
Alkuun jätti patruunan kannan nostamatta, lukko jumitti puoliväliin kun patruunan keula kuitenkin ylhäällä.
Venyttelin jousta. Nyt jää tasaisesti nostamatta. Eli lukon saa kiinni, ilman patruunaa.
Ja tämä tapahtuu yleensa aina 3:n patruunan syötön kohdalla.

Ei nyt mikään katastrofi, mutta voi kuvitella metsällä käyville sitä riemua kun jää paikkolaukaukset tekemättä.

jannejl

Tikan lippaita löytyy https://www.watersrifleman.com/magazines/. Hinnat ovat mitä ovat.
Eu alueella myy https://munifrance.fr/en/10-magazines-tikka-t3-t3x-sa-la. Jos toimitustapaa ei näy, niin kysy sähköpostilla toimittavatko Suomeen. Sain vasenkätiseen Tikka T1X  Picatinny kiskon sieltä.

JSR

Mulla ois sulle käyttämätön vakiolipas joka jäi yli kun päivitin supervarmintin suoraan mdt tukille.
Laita yv jos kiinnostuit.

Jaz

Mulla oli joskus vastaavaa ja voisi liittyä lippaan muovisaumaan, joka jumittaa nousijan. Saattaisi auttaa, kun hiot sitä sileämmäksi.

Lähetetty minun SM-G990B2 laitteesta Tapatalkilla

LaukausOsuma

Lainaus käyttäjältä: TippaKannu - kesäkuu 14, 2024, 16:03Löytyykö tolle jotain vaihtoehtoa vai onkohan mulla vaan "maanantai" kappale.
Alkuun jätti patruunan kannan nostamatta, lukko jumitti puoliväliin kun patruunan keula kuitenkin ylhäällä.
Venyttelin jousta. Nyt jää tasaisesti nostamatta. Eli lukon saa kiinni, ilman patruunaa.
Ja tämä tapahtuu yleensa aina 3:n patruunan syötön kohdalla.

Ei nyt mikään katastrofi, mutta voi kuvitella metsällä käyville sitä riemua kun jää paikkolaukaukset tekemättä.
Oli taannoin samaa ongelmaa ja juurikin 3. patruunan kohdalla. Syyllinen on paljon käytetty muovi/polymeerilipas. Lippaan huuli kuluu sisäpuolelta siltä kohdalta, mihin jousi painaa ylimmästä patruunaa. Lukon viedessä patruunaa eteenpäin jousi painaa patruunaa päin huulta ja kuluuhan se, lopulta.

Kulunut lippaan huuli päästää patruunan luodin pään liian ylös ja samalla kanta putoaa liian alas eli ts. patruuna on liian pystyssä. Lukko ei osu kantaan, vaan vasta pidemmälle hylsyn sivuun -> syöttöhäiriö, ei syötä.

Korjaantuu ainoastaan uusimalla lipas. Toimii taas muutaman tuhatta syöttöä/laukausta.