Hyvä 22LR + 6.5CM yhdistelmä

Aloittaja sambay, elokuu 12, 2022, 12:48

« edellinen - seuraava »

sambay

Moi!
Olen tässä päivittelemässä kalustoa ja tarkoitus olisi hankkia kaksi asetta:
22LR pienoiskivääri harjoitteluun
6.5CM kivääri tarkka-ammuntaan
(Metsästykseen jää nykyinen rem700 joten tarkka-ammunta kiväärin painoa ei tarvitse murehtia)

Suunnitelmana on ollut että pienoiskivääriksi ostaisin tulevan CZ 457 MDT:
https://www.czub.cz/en/firearms-and-products-product/cz-457-MDT
Ja 6.5 Creedmoor kivääriksi vähemmän yllättäen Tikka T3x TACT A1sen.

Nyt kuitenkin aloin pohtimaan että nuo ovat sen verran erilaisia aseita tukeiltaan, että pitäisikö sittenkin ostaa joko:

Tikka T1x + MDT tai CZ 457 MDT
Tikka T3x CTR + MDT

tai

Tikka T1x + siihen T3x TAC A1 tukki
Tikka T3x TACT A1

tai ostanko tuon alkuperäisen suunnitelman mukaan ja vaihdan vaan A1seen MDT tukin...

Lähinnä siis että harjoitusase tukisi tuota varsinaisen kiväärin ammuntaa. Mutta lähinnä kaipaisin vertaistukeja ja mielipiteitä millä yhdistelmillä muut ampuu ja minkä yhdistelmän te valitsisitte?

HJu

Yksi kombinaatio voisi olla Bergara B14 HMR 6.5 Cr ja Bergara B14R HMR kal .22Lr. Jos nyt välttämättä tukkeja pitää vaihtaa niin Rem700-versiot MDT:n tukeista sopii noihin. Voisit pärjätä jopa yhdellä MDT:n tukilla jos jaksat vaihdella rautoja samaan tukkiin.
Terveisin,

HJu

mattix

Lainaus käyttäjältä: sambay - elokuu 12, 2022, 12:48
...
Tikka T1x + siihen T3x TAC A1 tukki
Tikka T3x TACT A1
...
Minulla on ollut T1x raudat TAC A1 rungossa. Olet varmaan jo foorumiteksteistä huomioinut, että asennus ei ole suoraviivainen. Tacin runkoa tarvitsee työstää lipaskuilun sisäseinämän osalta kuin myös lyhentää aktion päälle tulevan picatinnya.

Itse T1x tacin rungolla on kyllä mukava kombo ja istuu hyvin. Ehkä kuitenkin 20" piipulla parempi, koska vaimentimenkin kanssa 16" piipulla on aika lyhyen oloinen tuohon runkoon.

Itse myin rungon pois, koska piti saada imitoitua TRG:tä. Nykyään kombo on T1x + KRG Bravo ja TRG.

saku_s-t

Raskas piippuisin t3x 6,5 cm mitä kaupasta saat, kaveriksi cz457 Varmint ja molempiin haluamasi mdt tukki(oma valinta olisi XRS). Cz457 sen takia koska saa paksummalla piipulla kuin t1x ja täten simuloi paremmin varsinaista kivääriä

Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla

MTä

Lainaus käyttäjältä: HJu - elokuu 12, 2022, 13:58
Voisit pärjätä jopa yhdellä MDT:n tukilla jos jaksat vaihdella rautoja samaan tukkiin.

Jos .22lr saa käymään jollain tukilla ja patruunalla hyvin/erinomaisesti niin itse en enää alkaisi tukkia tai oikeastaan mitään vaihtamaan/irrottamaan/säätämään.

Muuten en olisi huolissani, jos aseet ei ole toistensa kopioita 1:1. Onhan se kivaa toki. Aseilla kuitenkin tehdään ja harjoitellaan vähän eri asioita.

sambay

Kiitos ehdotuksista ja kommenteista. Taidan päätyä siihen että ostan tuon CZ 457 MDT ja Tikka T3x TACT A1:sen, johon vaihdan sitten MDT tukin jos siltä tuntuu.