6ppc

Aloittaja Jahimees, toukokuu 27, 2025, 16:24

« edellinen - seuraava »

rum

80:luvulta asti seurannu Kasa-ammuntaa,itekki harrastanu sen myötä omaksi iloksi kaiken näkösillä torrakoilla koska 300:sataan rata lähellä.

En ole kasa-ampuja se pitää heti sanoa.

Mutta jotain on vuosikymmenien aikana jääny mieleen.

Lapuan 220 russian hylsy sillähän se rakennettiin alun perin, Normaakin käyttävät muistaaseni.

Kukaan ei valmista PPC:n hylsyä osta, koska pitää olla 220Russian, niitähän oli ja jostain voi löytyä
Sakon 6ppc usa hylsyä.

Kinnunenkin kertoi että oli ampunut sorvaamattomaalla pesällä hyvin,että Pappa otahan  Joukoon yhteyttä Äänekosken suuntaan.

Vuosikymmenien aikaan on tuossa kasa hommassakin tapahtunu monenlaista uskomusta niinku näissä pyssy kouhotuksissa tuppaa käymään.

Oli aika kun oli 0.02 satkun välys ja hylsy merkattiin tussilla että oli samassa asennossa ;D

Br sivuthan on ollu kuolleenna ollu lies kuinka kauan.

rkr

Lainaus käyttäjältä: Valkoselkätikka - kesäkuu 17, 2025, 20:35En minä tuota sorvaamista sen takia hämmästele että kuvittelisin sen olevan "turhaa" työtä. Olen kyllä tietoinen että kasaammunnassa nysvätään hylsyjen parissa latauspöydän ääressä isompi osa ajasta kun ampumaradalla itse aktin kanssa. Sitä vain ihmettelin miksi se pesä kalvetaan niin tiukaksi että kauloista on sorvattava materiaalia pois,tai no tarkkuuden takia mutta että mistä se johtuu, krg jo tuossa valotti asiaa.

Itseä ei kasa-ammunta itessään niin kiinnosta ( tai no, kyllä perinteisillä TA-tukeilla/aseilla on kiva pöydältä pibodeilta ampua kasoja mutta täysiveriseen kasa-ammuntakalustoon ei nyt heti kiinnosta investoida), vaan ko kaliperi metsästys ja perinteisen ta/prs ammunnan kannalta. Olen kuullut että tuolla kaliperilla olisi naurettavan helppo löytää sopivat käynniy eikä oli ruudinkaan kanssa niin kranttu. Mutta jos kaliperin valitten olisi se saatava erittäin vähätöisenä valmiiksi tai mielummin heti tehdashylsyillä ladattavaksi. Kyllähän tuon paisutuksen voisi tehdä, mutta tuo hylsyn sorvaaminen vaatisi heti taas kalustoinvestointia.Tuo ppc-usa malliko on kehitetty tehdashylsyille ladattavaksi?

6mmBR voisi olla tarpeisiin paremmin sopiva kalibeeri, hylsyäkin saa valmiina. Itseäkin hiukan houkuttaisi ...

https://www.6mmbr.com/6mmbr.html

super varmint

Nyt on paapalla tosi kiinnostavaa settiä, ja on kyllä aivan varma juttu, että koko laji hyötyy tällaisesta alusta loppuun videosarjasta... Eikä kyllä tee omallekaan kasa-ammunta kuumeelle hyvää :P

Oikein kiva että näytit taulun lopussa, alarivin 3 ja 4 on jo vajaalla latauksella lupaavia 8)

jpniemi

Lainaus käyttäjältä: super varmint - kesäkuu 17, 2025, 23:46Nyt on paapalla tosi kiinnostavaa settiä, ja on kyllä aivan varma juttu, että koko laji hyötyy tällaisesta alusta loppuun videosarjasta... Eikä kyllä tee omallekaan kasa-ammunta kuumeelle hyvää :P

Oikein kiva että näytit taulun lopussa, alarivin 3 ja 4 on jo vajaalla latauksella lupaavia 8)

Mukava kuulla että aihe kiinnostaa! Sori jos olen syyllinen, mikäli tulee rahanmenoa. Taulusta sen verran, että kokeilin monia eri tapoja ampua.