Strelok Pro ja head/tailwind

Aloittaja Zetori, maaliskuu 22, 2022, 17:40

« edellinen - seuraava »

Zetori

Hommasin Strelok Pro ballistiikkaohjelman ja hoksasin että se ei laske 0 ja 180 asteen tuulen vaikutusta. Onko jossain joku asetus mitä en hoksaa? Sen hoksasin että sivutuulen vaikutuksen vertikaalisesti voi laittaa asetuksista "päälle" mutta ylläolevalle en löydä asetusta.

saku_s-t

En osaa sanoa onko joku asetus pielessä mutta omassa Android versiossa onnistuu kyllä

Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla

Hietala2

Linppu

Add vertical deflection of crosswind to results Settingseistä niin pitäs vaikuttaa. Ilman tuota ei itellä toimi.

Ja lämpötila tietenkin kattoa että on oikein

Zetori

Kysyin sähköpostilla ohjelman tekijältä ja vastaus oli että head/tailwind ei toimi zero distancella vaan se laskee vasta jos laitat current distancen joksikin muuksi. Kyllähän tätä kautta sen vaikutuksen voi päätellä mutta mielestäni olis hyödyllistä että tuulen vaikutusta vois tarkastella sillä zero distancella.

Linppu

Mitä mä ymmärrän nyt väärin?

Zero 100m
0°C
SK LRM

Distance 100m
6°C
Wind 5m/s
180°
D1

Distance 100m
Wind 5m/s
6°C

U1

Distance 100m
Wind 0m/s
6°C

Zetori

Lainaus käyttäjältä: Linppu - maaliskuu 23, 2022, 10:56
Mitä mä ymmärrän nyt väärin?

Zero 100m
0°C
SK LRM

Distance 100m
6°C
Wind 5m/s
180°
D1

Distance 100m
Wind 5m/s
6°C

U1

Distance 100m
Wind 0m/s
6°C

Et mitään. Mitä ihmettä sulla näyttäis toimivan mutta mulla ei toimi ja sain vastaukseksi että zero distancella ei toimi???

Hount

Mulla toimii ihan oletetusti. 0 ja 180 asteen tuuli muuttaa myös kohdistusetäisyydellä osumapistettä.
Tosin 50 m ja 100 m etäisyydelle en saanut mitään iskemämuutosta vaikka laittoi  tuulen nopeudeksi 500 m/s :D
ts. 50 m zero ja 50 m amet. 500 m/s myötä- tai vastatuuli, niin vaikutus Strelok Pro:n mukaan 0
Ja sama 100 m zero ja -amet, nollavaikutus.
(Sako 147A V0 800 m/s 1:12 jenka)

Mutta 500m zerolla 500 metriin saakin jo ihan tuloksia 30 m/s myötä- tai vastatuulella.

Pitää testaita lisää.

Hmm.. jotain outoa tuossa on.
Vaihdoin nyt 22LR ja patruunaksi Norma TAC-22:n
50 m zero ja 50 m amet ei taaskaan mitään vaikutusta 0 ja 180 asteen tuulilla vaikka laittaisi 50 m/s tuulta.
Mutta heti kun vaihtaa esim. 51 m amet (edelleen 50m zerolla), niin tulee 180 asteen tuulessa 0.5 mrad pystypoikkeamaa.

jli

Ei tuon paljon pitäisi vaikuttaa 100 metrillä. Esim 308 saattaa pudota vaikkapa 123.75 mm ja jos onkin 15 m/s vastatuuli, niin sitten 123.85 mm. Yhden napsun säätö vaatisi jo melkoista puhuria.

MOj

22lr > 100m kovemmalla vasta/myötä tuulella vaikutusta. Keskisytytteisillä hukkuu kohinaan.

Zetori

Ja 22lr saa laittaa 30% tohon vertical deflection crosswind että se näyttää oikein mikäli on uskominen jenkkien testeihin joissa sivutuuli saa oikekätisellä rihlauksella aikaiseksi osumien siirtymisen klo 10 ja klo 4 suuntaan.

Jarmando

Vähän offtopickia, mutta lähellä.

Strelok on useissa lähteissä mainittu parhaaksi, mutta olevassa maailmantilanteessa arvaisin muuttuneen vähintäänkin arveluttavaksi.

Otanko vaan ja huithait politiikasta, vai onko muita lähellekään varteenotettavia kilpailijoita?

HJu

Applied Ballisticsin Shooter on hyvä softa mutta ei tue tähtäinristikoita eikä siinä ole luoti/patruunakirjastoja. Itse laskenta
sujuu mainiosti.
Terveisin,

HJu