6.5 Creedmoor tähtäinristikot

Aloittaja Mippi, syyskuu 11, 2021, 09:08

« edellinen - seuraava »

Mippi

Useamman vuoden "kooman" jälkeen tuuletus asekaappiin ja uutta matoa koukkuun.
Media seksikäs 6.5 cmr Tikka UPR tai Tac a1 tulossa aseeksi. Kiikaria valitessa on suorastaan ähky tarjonnassa. Etsin mrad asteikolla olevaa putkea noin 1000€ hintaluokassa. Vastaan tuli
Myös 6.5:lle tarkoitettuja retikkeitä. Onko kokemuksia näistä? Tarkoitus on paukutella radalla mutta ase kulkee mukana myös metsällä ja onhan täällä mahdollisuus myös 1km ammuntaan.

-Mippi-

saku_s-t

Tac a1 ja upr välillä valinta sen mukaan kumpaa harrastaa enemmän, metsästystä (upr) vai tarkkuus ammuntaa (tac). Molemmilla onnistuu molemmat kyllä. Tuossa hinta luokassa vortexin strike eagle 5-25x56 on aika kovettu valinta. Nuo kaliiperi kohtaiset ristikot ei yleisesti ottaen sovellu kovin tarkkaan ammuntaan vaan ovat välttäviä nopeampiin tilanteisiin.

Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla

Mippi

Samaa juuri mietin. Combi suksi ei ole hyvä missään. Lienee tosiaan viisaampi ottaa normi mrad putki.
Täyypä perehtyä tuohon Vortexiin paremmin. Olen sitä kyllä jo ohimennen katellu. Laittakaahan  muutkin rohkeasti vinkkejä!

-Mippi-

Teemu.

Meoptan Optika6 pärjää minusta hyvin tuossa tonnin hintaluokassa. Itellä on/ollut pari Vortexia mut vanhempaa PST sarjaa ja ainakin ne tuo Meopta pesee kuvanlaadulla mennen tullen. Meoptan saa mrad naksuilla ja FFP:nä mikäli niin halajaa.
Myös silmän paikasta ei ole niin ronkeli kuin vanhemmat PST:t.
Kyseinen Meopta itsellä tuo 5-30x56 mrad, FFP mildot-3 retikkelillä. Enemmän kuin tyytyväinen ollut hankintaan. Kaikin puolin hyvä putki joskin hiukan raskas. Mutta se ei itseä ole haitannut. Naksut jämptit ja selkeät. Kuva kirkas ja selkeä.

Tosin multa puuttuu uudemman sarjan Vortex:sta tieto kokonaan joten sinällään niistä en osaa sanoa mitä uutta ne ovat niihin saaneet kun nuo omat jostain 2014/15

kalle_a

Tässä aika hyvä vertailu Vortex PST II 3-15x44 VS Meopta Optika6 3-18x50
https://youtu.be/jKUkfWlUDPM
Itsellä tuo jälkimmäinen 56mm putkella ja mielestäni hintaansa nähden erinomainen.

Ippe69

Lainaus käyttäjältä: Teemu. - syyskuu 11, 2021, 13:55
Tosin multa puuttuu uudemman sarjan Vortex:sta tieto kokonaan...
Minullakin on tuollainen vanhan mallin PST. Olen kuitenkin kokeillut uudempaa PST 5-25x ja 3-15x mallia. Ero erityisesti optisessa laadussa on huomattava. Olen myös pikaisesti kokeillut tuota 5-25x Strike Eaglea, enkä ainakaan sen perusteella sanoisi juurikaan uutta PST:tä huonommaksi. Vanhan PST:n se voittaa selvästi.