Uusi ase kytikselle + radalle

Aloittaja mopaivinen, marraskuu 30, 2020, 22:52

« edellinen - seuraava »

mopaivinen

Viikonloppuna tuli vietettyä päivä metsässä uuden kiväärin kanssa. Tuo 3HGR driven hihna toimi yllättävän hyvin vaikka tuo GRS tukin taaimmainen pikakiinnityspiste ei ole ihan optimaalisessa paikassa.

Kävellessä kivääri roikkuu mukavan tiiviisti rinnan päällä ja aseen saa nopeasti nostettua poskelle. Passissa seisoskellessa saa hyvän pidon kun hihnan säätää sopivan tiukaksi ja etutukki lepää kepin päällä.

Muutamissa paikoissa jossa piti päästä tiheämmän kuusikon / pajukon läpi, piti heittää kivääri selkään jotta kiikari ei ota ylimääräisiä iskuja.

Lähetetty minun S62 Pro laitteesta Tapatalkilla

ttimonen

Lainaus käyttäjältä: mopaivinen - joulukuu 15, 2020, 08:12
Viikonloppuna tuli vietettyä päivä metsässä uuden kiväärin kanssa. Tuo 3HGR driven hihna toimi yllättävän hyvin vaikka tuo GRS tukin taaimmainen pikakiinnityspiste ei ole ihan optimaalisessa paikassa.

Kävellessä kivääri roikkuu mukavan tiiviisti rinnan päällä ja aseen saa nopeasti nostettua poskelle. Passissa seisoskellessa saa hyvän pidon kun hihnan säätää sopivan tiukaksi ja etutukki lepää kepin päällä.

Muutamissa paikoissa jossa piti päästä tiheämmän kuusikon / pajukon läpi, piti heittää kivääri selkään jotta kiikari ei ota ylimääräisiä iskuja.

Voiko tällä hihnalla kantaa myös normaalisti asetta olkapäällä kuten yleensä ?
Ei oikein videoilla selviä kuin passitus  ::)

mopaivinen

Lainaus käyttäjältä: ttimonen - joulukuu 15, 2020, 14:01
Lainaus käyttäjältä: mopaivinen - joulukuu 15, 2020, 08:12

Voiko tällä hihnalla kantaa myös normaalisti asetta olkapäällä kuten yleensä ?
Ei oikein videoilla selviä kuin passitus  ::)
toki voi mutta pelkällä olkapäällä pidettäessä ase "retkottaa" vähän hassussa asennossa kun hihnan kiinnitys on aseen kyljessä vs tukin alla kuten normaalisti. Jos laittaa hihnan selän yli ristiin niin sitten on taas parempi kuin normihihnalla. Tosin jos kantaa reppua selässä niin sitten tulee haasteita.

metsienmies

Lainaus käyttäjältä: ALa - joulukuu 12, 2020, 20:31
-Äänenvaimennin - harkinnassa Ase Utra radien sekä Freyr

Mihin vaimentimeen päädyit? Itseäni kiinnostaisi kokemukset Utran Radien:sta mikäli sellaisen hommasit.

Itsellä stalon x108 ja on ihan perhanan hyvä. Vaimentaa tosi hyvin ääntä sekä äänen taajuus selvästi madaltuu. Toki aikaisempi vaimennin oli au sl5i, joten siihen verrattuna varmaan mikä tahansa vähän tehokkaampi vaimentaja on kultaa. Noista vaihtoehdoista olisin itsekkin varmaan radienin kannalla. Otin stalonin koska sitä oli varastossa sekä pikkusen halvempi ja briteissä aika paljon käytetään staloneita ja puhutaan niistä positiivisesti.

SO

Jahtipyssyssä olen ihan Stalonin kannalla. W110 on omassa 308ssa. 338LMssä
Puolestaan AUn SL7 kun se kestää ampua enemmän ennenkuin väreily tulee läpi. Stalonia puoltaa osumapisteen säilyvyys 308ssa ilman ja vaimentimella ja 338sia tulee ammuttua vain vaimentimella.