Alumiinitukin päällystys

Aloittaja jthyttin, tammikuu 22, 2019, 16:33

« edellinen - seuraava »

HJu

Kyllä minä tuon lämpöeristyksen ymmärrän mutta kiinteän "bench rest-tukipussin" tarve ihmetytti.

Itse en ole kokenut ainakaan arskassa 2" alutuubia ongelmaksi talvisilla karbiinikursseilla. Homma voi kyllä  olla toinen jos kyseessä +7kg ase jossa käyttöliittymä on  2"x2"alumiiniharkkoa.
Terveisin,

HJu

jthyttin

Mulla tulossa puhtaasti metsästyskäyttöön, eli sormet/kädet voi olla valmiiksi kylmät tunnin-parin passituksen jäljiltä ja sitten tilanteen kehittyessä voi joutua kannattelemaan asetta minuutteja tai jopa vartinkin "korotetussa valmiudessa" ohuet hanskat kädessä. Toki ääriesimerkki mutta tosielämässä kaikki ei aina mene suunnitellusti ja tuollaistakin on tapahtunut...

Hyviä vinkkejä on tullut ja keskusteluakin asiasta. Itselle tuo tuli jotenkin puun takaa, tähän mennessä kosketukselle alttiit paikat tukeissa on olleet puuta, muovia tai hiilikuitua. Myös AR-puolella tuli hankittua alumiinisia "slim-tyylisiä" handguardeja mutta niihin on M-LOK -kiinnitteiset peitepanelit.

Finnfire

Lainaus käyttäjältä: HJu - tammikuu 27, 2019, 10:05
Kyllä minä tuon lämpöeristyksen ymmärrän mutta kiinteän "bench rest-tukipussin" tarve ihmetytti.

Itse en ole kokenut ainakaan arskassa 2" alutuubia ongelmaksi talvisilla karbiinikursseilla. Homma voi kyllä  olla toinen jos kyseessä +7kg ase jossa käyttöliittymä on  2"x2"alumiiniharkkoa.

En tiedä kirjoitinko jotenkin huonosti, mutta ei tosiaan ole minkään sortin pussi haussa.

Pitää laittaa Cole Tac harkintaan.

HJu

Sen takia puhuin pussista että ohut kangas ei a) eristä mitään, b) pehmennä mitään ja c) vaimenna mitään kolinoita. Sitten kun sitä fylliä siihen kankaiden väliin laitetaan paksunnokseksi niin aletaan olla lähellä ampumapusseja, toki pienempinä kuin ne isoimmat sohvatyynyn kokoiset BR-tuet ovat. Itse harkitsisin neopreenikumia, ei maksa paljoa, ei paina paljoa ja eristää kohtuullisesti. Coletacin lämpösuoja voisi toimia myös mutta maksaa hieman enemmän.

Ei liene sattumaa että AI päällysti aikoinaan kivääriensä apurungot/petausharkot muovikuorilla. Nyt kun toimittavat enimmäkseen hiekkamaihin käytettäviä kiväärejä niin muovipinnotteiset käyttöliittymät ovat vähentyneet olemattomiin.

Sen verran vielä noista kangaspohjaisista "lämpöeristeistä" että ne imevät helposti myös kosteutta itseensä joka voi aselaukussa ja asekaapissa aiheuttaa harmitusta jos kosteus pääsee ruostuttumaan asioita joita ei haluta ruostuttaa kuten nyt vaikka sinistetyt piiput tms. Sama riski on olemassa kangasteipeillä joilla piippuja joskus naamioidaan.
Terveisin,

HJu

Peränkävijä

Kaiken maailman teknisiä materiaaleja on ehdotettu, mutta yksi lämpöeritykseltään huippuluokkaa oleva eksoottinen materiaali on vielä sanomatta. Sarkakangas. SA-kaupasta ainakin aiemmin löytyi parilla kympillä pakkoja joista leikkaa sopivia kaistaleita varmaan suunnilleen 100 kpl. Reunoihin reiät ja narulla kiinni kuin maiharin varsi niin mahtuu raosta kuikuiluvälineet katsantosektorille. Tai liimaa reunoihin tarranauhat tai laittaa nepparit nii on helppo kotia tullessa riipaista se jäisenä samalle hyllylle hanskojen kanssa kuivamaan. Tai pyöräyttää villa- ohjelmalla pesukoneessa. Noihinhan voi sitten leikellä aukkoja sen mukaan mitä lelut lisääntyy tukissa ja vaikka tehdä kaava ensin paperista niin on helppo lisää tehdä.
<t></t>