Kirjoittaja Aihe: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)  (Luettu 275883 kertaa)

eero

  • *
  • Viestejä: 186
Re: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)
« Vastaus #105 : Lokakuu 29, 2014, 12:33 »
Tulipa taannoin ostettua Koheltajalta yksi "Kiinan benderi" ja nytkin näkyi yksi ilmestyneen myyntipalstalle niin ajattelin vähän kehua. Loistava putki tämä kyllä on hintaansa nähden.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

Koheltaja

  • *
  • Viestejä: 3.297
Re: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)
« Vastaus #106 : Lokakuu 30, 2014, 07:42 »
Tämä mainio putki meni yllättävän nopeasti kaupaksi ja kyselyitä tuli runsaasti joten lienee syytä laittaa pieni tiivistelmä kokemuksista.



Mulla on vajaan vuoden aikana ollut 4kpl näitä kiinan bendereitä ja kahta alkusarjan putkea lukuunottamatta niissä ei ole ollut mitään vikaa tai ongelmaa. Alkusarjan rööreissä korotornin DT jumitti kun siinä vaiheessa kun väri piti vaihtua, vika oli helppo korjata ja sen jälkeen ei ollut ongelmia. Valo toimii kuten kuuluu, naksut ja ristikko on pitänyt kutinsa, ei tunneloi millään suurennoksella, optisesti kuva on yllättävän hyvä, ei pölyä tai sormenjälkiä linsseissä, naksujen tuntuma pysyy hyvänä koska näissä ei ole käytetty messinkiä vaan terästä tornien rungoissa jne.



Tähtäintä löytyy merkittömänä ja Vectorin merkillä, molempia löytyy Aliexpressistä ja Vector on 60-100€ kalliimpi. Muutama tuttu on myös tilanut näitä putkia ja kaikki röörit tulee samalta linjalta eikä mitään eroja ole ollut. Vectorin edustajan kanssa olen muutaman kerran viestejä vaihdellut ja sain ymmärtää että heidän merkillä olevat putket olisi valikoituja tuotantolinjan päästä ja merkittömät ei ole joten merkittömissä voi olla laatupoikkeamia. Vector ilmoitti että heidän putkissa on 3 vuoden takuu kiikarit on testattu ja toimiviksi todettu 300WM päällä. Myös Vectorin paketissa tulee yleensä mukana alumiiniset picatinnyyn menevät kiikarijalat jotka on laadultaan ihan jees, ainakin kevyemmin rekylöiviin aseisiin. Myös hunajakenno pitäisi tulla mukana.



Vaikka Vectorit on yllättäneet laadullaan niin yksikään Vectorin kiikaritähtäin ei ole 5-10x kalliimman länsiputken veroinen, mutta hintakaan ei ole samaa luokkaa mutta hinta/laatusuhde on ollut erinomainen niissä eri Vectoreissa mitä mulla on ollut. Ei se 350tkm ajettu vanha taksimersukaan uudeksi muutu jos siihen ruuvaa mittariin 50tkm lukemat, on itsensä kusettamista jos kuvittelee kiinan kiikarista saavansa länsimaisen vastineen pilkkahinnalla. Korostan sitä että mulla ole kaupallisia intressejä kyseistä merkkiä kohtaan, en ole jälleenmyyjä vaikka muutaman ylimääräisen putken olen myynyt, niille ei ollut käyttöä koska työttömyys laittoi tulevat hankinnat jäihin. Tarkoitus ei ole tehdä mitään kimppatilauksia, enkä ota tilauksia vastaan vaan jokainen voi halutessaan tilata tähtäimet suoraan eBaysta tai Aliexpressistä.



Kaikesta huolimatta, satasella ei saa tonnin stifloja, jostain ne erot syntyy, niin hinnassa kuin toimivuudessa. Siksi en kiinalaisia optiikoita edes ala vertaamaan laadukkaisiin länsimaissa valmistettuihin optiikoihin jotka on aivan omaa luokkaansa. Itseään ei kannata kusettaa sillä että kiinalainen kopio olisi alkuperäisen veroinen laatutuote niin hyvässä (hinta) kuin pahassa (laatu-/poikkeamat). Toki siellä kiinassa tehdään ihan tunnettujen brändien nimellä vaikka mitä tuotteita mm. optiikkaa mutta se on sitten asia erikseen.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Kylätason ampuja

kumimuumi

  • *
  • Viestejä: 110
Re: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)
« Vastaus #107 : Marraskuu 19, 2014, 22:20 »
Olisiko jollain perusteltua mielipidettä tai jopa vertailudataa 10x40 Bushnell Tactical Elitestä ja 8x42 Pospista? Tarkistin Tozin katolla olevan 4x32 Piladin hintaa Veikan sivuilta ja törmäsin tuohon Pospiin, johon näkyisi saadan "viivamildottiretikkeliä". Lähtökohtaisesti se olisi itselle mieluisampi ristikko kuin perus mildotti palloilla, mutta miten lasi pärjää vertailussa muuten? Molemmille tulisi about saman verran hintaa jos ostaa uutena. Kummastakaan ei ole kokemusta mutta sysipaskoja kiikareita olen kyllä muuten nähnyt ihan riittämiin :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

j.n

  • *
  • Viestejä: 17
Re: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)
« Vastaus #108 : Marraskuu 23, 2014, 22:54 »
Mikähän olisi max 500€ hintaluokassa puoliautomaattipiekkariin sopiva tähtäin. Vaatimuksena olisi suurennus luokkaa 3-9 tai 4-12, parallaksinsäätö, ja pikasäätötornit (siis korkittomat tornit). Ja jotta tähtäin kävisi oleviin jalkoihin niin tuuman runkoputki ja 40mm etulinssi. Käyttötarkoitus radalla kasa-ammunta 50-100m, metsästys sekä räiskintäammunta. Nykyinen putki Redfield Revolution 4-12 on turhan vaikea radalla tarkasti ampumiseen parallaksisäädön puuttumisen vuoksi.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

Koheltaja

  • *
  • Viestejä: 3.297
Re: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)
« Vastaus #109 : Joulukuu 31, 2014, 16:36 »
Vector Marksman 3.5-10x44 on nyt ollut jonkin aikaa käytössä parin eri aseen päällä ja ongelmia ei ole ollut. Kuva on terävä ja selkeä kaikilla suurennoksilla ja ristikko piirtyy tarkasti eikä ole tunneloimista eikä väärisymiä reunoilla, putken hinta ja alkuperä huomioiden optiikka on yllättävän hyvä. Naksut täsmää (etsatun) ristikon kanssa ja ampumataulusta mitattuna ristikko näyttäisi olevan mitoissaan 10x suurennoksella. Meinasin ruuvata Quad Rangen päälle benderin kopion mutta aseen balanssi on parempi Marksmanin kanssa joten kopio saa jäädä kaappiin odottelemaan jos sen laittaisi sitten 17HMR piipulle aseen selkään, tai siten kaveri saa lunastaa sen pois kun on sitä vinkunut.



Aivan valmis tuote Marksman ei ole, ainakaan mulle. Pienellä nysväämisellä siihen on kohtalaisen helppo tehdä kierros stoppari rummuille ja samalla kannattaa rummun O-rengas vaihtaa ohuempaan tai lyhentää sitä 4-5mm (pikaliimalla päät takaisin yhteen), tällä saa tahmeuden pois torneista ja naksut on muutoksen jälkeen naksut on selkeät ja osuu kohdalleen. Parilla ratareissulla olen välillä ruuvaillut torneja laidasta laitaan ja nollille laitettaessa ase ampuu samaan kohtaan kuin ennen ruuvaamista. Rumpuihin maalasin Revell pienoismallimaalilla paremmat merkinnät että vanhoilla silmillä saa setupit paremmin kohdalleen.



http://uppaa.fi/images/2014/12/31/P11406286840b.jpg" alt="" class="bbc_img" />
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Kylätason ampuja

Jambo

  • *
  • Viestejä: 221
Re: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)
« Vastaus #110 : Joulukuu 31, 2014, 19:03 »
Näyttäisi airguns.fi myyvän Suomessa Falconia, Vectoria ja Leapersia. Itse kaupasta ei kokemusta, hinnat melko järjelliset, toki monen kohdalla "loppu varastosta".

http://airguns.fi/vector-optics-capricorn-4-5-14x44-ffp-kiikaritahtain-first-focal-plane-rifle-scope.html

Vois olla aika kova sana jossei ulkomailta tahdo tilata ja on budjetilla liikkeellä...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

Koheltaja

  • *
  • Viestejä: 3.297
Re: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)
« Vastaus #111 : Joulukuu 31, 2014, 19:06 »
Jos hinnat pitää kutinsa ja toimitusaika on järjellinen niin ei kannata ulkomailta tilata ainakaan Vectoria.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Kylätason ampuja

Jones

  • *
  • Viestejä: 36
Re: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)
« Vastaus #112 : Joulukuu 31, 2014, 20:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Jambo"
Näyttäisi airguns.fi myyvän Suomessa Falconia, Vectoria ja Leapersia. Itse kaupasta ei kokemusta, hinnat melko järjelliset, toki monen kohdalla "loppu varastosta".

http://airguns.fi/vector-optics-capricorn-4-5-14x44-ffp-kiikaritahtain-first-focal-plane-rifle-scope.html

Vois olla aika kova sana jossei ulkomailta tahdo tilata ja on budjetilla liikkeellä...


Kertokaa ihmeessä, jos tuolta tavaraa onnistuneesti tilaatte. Pari Falconia kotoa jo löytyy ja olisi ihan mukava, mikäli tarvittaessa saa lisääkin  :D Minulle tuli vain välittömästi nettisivuista ensivaikutelma, että vastaavaa tavaraa on ollut toisessa suomalaisessa firmassa, jonka nettisivuja ei enää taida löytyä, ja jonka palvelu ei ainakaan omalla kohdallani toiminut ollenkaan. Tuli vain olo, että onkohan firman nimi vaihtunut matkan varrella...



En siis saanut toista Falconiani Suomesta tilattua, vaikka yritin. Muistaakseni olen aiheesta jotain tällä foorumilla ennenkin kommentoinut. Tämä on täysin mutua ja toivon, että kyseinen firma toimii, kuten kuuluukin. Ei Suomessa ase- ja varusteliikkeitä liikaa ole.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

villesa

  • *
  • Viestejä: 104
Re: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)
« Vastaus #113 : Joulukuu 31, 2014, 23:20 »
Sopinee lainata ketjua vaikka mil-dottia en ehkä etsikkään.



Putki tulee piekkarin päälle, kerrointa pitäis olla noin 12, ei vähempää. Ehkä karva enemmän voisi olla. Tuuman putkella. Ihan sama millä nakuilla. Ei valoa. Ja tärkeimpänä ominaisuutena paino. Max 420 grammaa noin. Ainakin leupparin vx-2 sopisi tähän. Onko muita?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

Koheltaja

  • *
  • Viestejä: 3.297
Re: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)
« Vastaus #114 : Tammikuu 01, 2015, 09:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Jones"
Kertokaa ihmeessä, jos tuolta tavaraa onnistuneesti tilaatte. Pari Falconia kotoa jo löytyy ja olisi ihan mukava, mikäli tarvittaessa saa lisääkin  :D Minulle tuli vain välittömästi nettisivuista ensivaikutelma, että vastaavaa tavaraa on ollut toisessa suomalaisessa firmassa, jonka nettisivuja ei enää taida löytyä, ja jonka palvelu ei ainakaan omalla kohdallani toiminut ollenkaan. Tuli vain olo, että onkohan firman nimi vaihtunut matkan varrella...


Nyt kun ton sanoit niin mullakin alkoi kello soimaan, jos tämä oletus pitää paikkansa niin kaupat kannattaa tehdä suoraan toimipisteessä ja käteisellä.



Osa Falconin malleista on samoja mitä löytyy Vectorilta, tulee samalta tehtaalta, myydään myös BSA merkillä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Kylätason ampuja

JNiemelä

  • *
  • Viestejä: 59
Re: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)
« Vastaus #115 : Tammikuu 07, 2015, 19:21 »
Laitoin juuri tilauksen menemään Atlas- bipod Kiinan kopiosta kyseiseen puljuun.

Tiedusteluihin sähköpostitse vastataan asiallisesti ja nopeasti ja puitteet tilauksen tekemiseen kunnossa.

Ei mitään "hämärää" toistaiseksi.

Tavara varastossa on kuulema Helsingin varastossa, eikä tukkurilla jossain maailmalla.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

Koheltaja

  • *
  • Viestejä: 3.297
Re: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)
« Vastaus #116 : Tammikuu 07, 2015, 20:02 »
Ihan kohtuullisen hintainen Atlas kopio kotimaan kauppiaalla, mulla on samanlainen ollut käytössä vuoden päivät ja hyvin on pelittänyt. En ole kaivannut kiinan Harris rotanloukkua joten se saa edelleen pölyyntyä kaapissa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Kylätason ampuja


Koheltaja

  • *
  • Viestejä: 3.297
Re: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)
« Vastaus #118 : Tammikuu 13, 2015, 08:52 »
Ei tässä ole kauaa kun Huutonetissä vai Torissa oli myynnissä juuri tollanen kiinan Swaro, hintaa oli reilu tonni ja mainospuheena harvinainen Swarovskin proto malli jota ei ole valmistettu suuria määriä :lol:



Niistä mun Vector 3.5-10x44 tähtäimistä sellainen huomio että kiinanpojat ei ole tehneet niille testejä pakkasilla. Muutaman aseen ne vielä sietää mutta -10 pakkasella säädöt toimii tahmeasti ja viiveellä "palauttavaan suuntaan". Muuten on pelittänyt ihan ok.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Kylätason ampuja

simppas

  • *
  • Viestejä: 18
Re: .22lr tähtäin (halpa mil-dot)
« Vastaus #119 : Tammikuu 27, 2015, 19:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Jones"
Lainaus käyttäjältä: "Jambo"
Näyttäisi airguns.fi myyvän Suomessa Falconia, Vectoria ja Leapersia. Itse kaupasta ei kokemusta, hinnat melko järjelliset, toki monen kohdalla "loppu varastosta".

http://airguns.fi/vector-optics-capricorn-4-5-14x44-ffp-kiikaritahtain-first-focal-plane-rifle-scope.html

Vois olla aika kova sana jossei ulkomailta tahdo tilata ja on budjetilla liikkeellä...


Kertokaa ihmeessä, jos tuolta tavaraa onnistuneesti tilaatte. Pari Falconia kotoa jo löytyy ja olisi ihan mukava, mikäli tarvittaessa saa lisääkin  :D Minulle tuli vain välittömästi nettisivuista ensivaikutelma, että vastaavaa tavaraa on ollut toisessa suomalaisessa firmassa, jonka nettisivuja ei enää taida löytyä, ja jonka palvelu ei ainakaan omalla kohdallani toiminut ollenkaan. Tuli vain olo, että onkohan firman nimi vaihtunut matkan varrella...



En siis saanut toista Falconiani Suomesta tilattua, vaikka yritin. Muistaakseni olen aiheesta jotain tällä foorumilla ennenkin kommentoinut. Tämä on täysin mutua ja toivon, että kyseinen firma toimii, kuten kuuluukin. Ei Suomessa ase- ja varusteliikkeitä liikaa ole.


Minäpä voisin ohjeistaa jos Falconi kiinnostaa. Itse haeskelin falconia mutta kun tuolla suomen jälleen myyjällä oli että "saapuu syyskuussa" ja kun kysyin minä vuonna, niin sanoivat että on ongelmia joiden UKn erport papereiden kanssa. No sitten kyselin Ruotsista kun sieltä olisi ollut kohtuu edukas, mutta heilläkään ei ollut lupaa lähettää suomeen. Sitten kysyin suoraan jälleen myyjältä että voitteko laittaa suoraan minulle kun ei sitä tänne muuten saa, he sanoivat jotta mikä jottei!. Laitoin tilauksen sisälle 15.1. ja kiikari oli minulla 23.1. ja hintakin jäi alle 400€ rahteineen ( tilasin Falcon Menace 4-14x44 kiikarin). Maksu pititehdä kansainvälisenä tilisiirtona ja heille piti allekirjoittaa lappu että en käytä kyseistä laitetta ydin aseiden tms. kehityksessä enkä osana sellaista laitteistoa + että en myy eteenpäin ilman YKn lupaa  :lol:  



Itse kiikariin olen todella tyytyväinen kun sillä kerkesin jo tyypit käydä ottamassa. Hommasin kiikarille Hawken jalat, mielestäni nuo ovat kyllä aika rupuset ja eivät asetu napakasti. En tiedä on vain sellainen kutina, onko kellään kokemusta hawken jaloista piekkarissa? Itsella 22WMR jonka päällä kiikari on.



Anyways falconia saa suoraan valmistajalta jos osaa asiansa esittää.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »