Kirjoittaja Aihe: Tetsaria metsälle  (Luettu 6168 kertaa)

A_Vieggi

  • *
  • Viestejä: 32
Vs: Tetsaria metsälle
« Vastaus #30 : Tammikuu 21, 2021, 10:06 »
Moi.

Mulla on tämän syksyä ollut käytössä tactical Taylorin mini chestrig jossa pari yleistaskua, toiseen menee nätisti kiikarit toisessa pikkusälää,  kompassi varapatruunaa, tulitikku tulostettu kartta yms. Nämä taskut reunoissa. Keskellä ar15 kahdenlippaan tasku jossa garminin koira GPS.

Tämän syksyn on ollut käytössä ja olen kyllä tykännyt. Kaikki tarvittava käden ulottuvilla. Käyttö tarkoitus siis kanalintujahti pystykorvalla tai ilman.

Lähetetty minun SM-A600FN laitteesta Tapatalkilla


jli

  • *
  • Viestejä: 956
Vs: Tetsaria metsälle
« Vastaus #31 : Tammikuu 21, 2021, 10:38 »
Joissain koiranulkoilutustilanteissa aika toimiva on ollut swedteamin camo-vyölaukku, jota saa myös oranssina camona.

https://www.swedteam.com/en/products/bags/camo-100098

Oli poistomyynnissä jotain alle 60 euroa, joten piti kokeilla. Painavaa tavaraahan tuossa ei kulje läheskään niin hyvin kuin olkaimilla varustetussa mallissa, mutta sellainen 1-2 kg epämääräistä lisävarustetta menee paljon paremmin kuin taskuissa, ja on myös kätevästi yhden käden otteella saatavilla. Vetoketjujen klipsit kilisivät, joten ne piti heittää välittömästi pois ja jättää pelkät narulenkit.
Taskut ovat hyvin siviilikäyttöön suunniteltuja, eli ei ole niitä chestrigeistä tuttuja pistoolinlipas-taskuja, joihin ei voi laittaa oikeastaa mitään muuta kuin pistoolin lippaan tai lyijykynän.
Laite sopinee kevyeen liikuntaan semi-hankalassa maastossa lyhyehköille reissuille.