Luotien puhdistaminen keittämällä

Aloittaja Poikma, kesäkuu 30, 2004, 08:24

« edellinen - seuraava »

Poikma

Oletteko kokeilleet luotien puhdistamista rasvasta keittämällä ennen moly-pinnoittamista? Itse kokeilin ja muuten homma toimi hyvin, mutta reikäpääluotien sisään meni tietysti vettä. Luotien ulkopinta kuivaa kyllä tällä menetelmällä melkein itsestään kun nostat luodit kiehuvasta vedestä eli täysvaippaluodeille homma pelaa mainiosti.

Täytynee kokeilla reikäpäiden kuivaamista hellan uunissa miedolla lämmöllä.

john

voi hyvin toimia

Koheltaja

Jos välttämättä haluaa kuluttaa aikaa luotien puhdistamiseen ennen molyämistä niin kippaa luodit frotee tai johomkin muuhun pyyhkeeseen ja teet siitä "pussin". Sen jälkeen lorautat asetonia niin että puuhe kastuu ja toisella kädellä "leivot" pussia. Luodit puhdistuu eikä kastu sisältä, lisäksi asetoni on erittäin nopeasti haihtuvaa.

Joskus olen molynyt Lapuan luodit suoraan paketista mutta Sierrat olen aina puhdistanut.  

Onko jollain ehdotusta mitä laittaisi kuuliksi vibraan? Nyt on käytössä teräshauleja mutta otan toisen kulhon käyttöön ja siihen haluaisin keraamisia tai laakerikuulia. En tiedä johtuuko nykyinen molyn tarttuvuus ongelma niistä teräshauleista vai onko kulhoon jossain vaiheessa tullut jotain epäpuhtauksia vai onko sillä jo aikansa molytty mutta molyämis aikaa on saanut kasvattaa tuplaksi eikä se silloinkaan pysy samalla tavalla kiinni kuin silloin kun kaikki oli uutta.
Kylätason ampuja

Poikma

Oletkohan molynyt samoilla välineillä luoteja, joissa on lyijyä perässä tai kärjessä näkösillä. Lyijy kuulemma vaikeuttaa molyn tarttumista ja ko. luodit pitäisi molyta eri astioissa kuin reikäpäät ym.

Itse meinasin kokeilla teräshaulien sijaan laakerikuulia. Niitä löytyy laakerikaupasta; jos ei hyllystä niin tilaamalla ainakin. Kokoja oli laakeriluettelossa noin puolen millin välein.

Poikma

Juuri tilasin niitä laakerikuulia; 3mm:n kuulat 1000 kpl n. 12 euroa.

Koheltaja

Tällä hylkivällä kulholla ei ole lyijypäitä molytty mutta kaverin kulholla on ja hänen kulho on sekakäytössä ilmeisesti ongelmitta.

Joku muistaakseni joskus kyseli laakerikuulia niin parille kahvikupilliselle olisi tullut hintaa vallan julmetusti, ilmoitatko paljonko tuli kustannuksia.
Kylätason ampuja

Poikma

Eikös tuossa edellisessä viestissänikin hinta ollut..........siis 12 euroa.

Koheltaja

Niinpä näyttää, viimeksi sitä viestiä ei ollut siinä, taidettiin samaan aikaan kirjoittaa sepustuksia  :wink:
Kylätason ampuja

john

ei uusii ideoita