Avoin Keskustelu > Optiikka

Ristikon vaihto

(1/3) > >>

MPe:
Onko järkeä vaihtaa ja onnistuuko edes vaihtaa Zeissin Victory sarjan kiikariin jokin TA juttuihun toimiva ristikko. Vaiko kaupitella putki pois ja ostaa valmiiksi sopiva putki?

HJu:
En tiedä tekeekö Zeiss noita vaihtoja mutta muualla ei välttämättä kannata vaihtaa. S&B ottaa vaihdosta luokkaa 500e plus rahdit sinne ja takaisin.



Eli varovainen veikkaus on että fiksumpaa myydä vanha pois ja ostaa sopivampaa tilalle.

MPe:
Joo tätä vähän pelkäsinkin. Olin vaan niin intsuna Zeissin lopullisuudesta että vetäsin siihen spreillä camo suomu kuvion jolloin jälleenmyynti arvo tais romahtaa heh heh. Kiitoa vastauksesta.

uolevi:
Ristikon vaihtoja kiikaritähtäimiin tekee Suomessa Optifocus ja Veijo Kärki.

Itse teetin Kärjellä  haluamani latvalinturistikon perusleupoldiin. hyvä tuli ja on kulkenut metsässä pian kymmenkunta syksyä. Maksoi satasen tai pari.

Kärki on usean tähtäinmerkin valmistajan valtuutettu huolto.

JL:
Ja mitä tahansa sitten teetkin, älä missään nimessä lähetä arvokasta Zeissiä V. Kärjelle.



Päivityshinta ristikolle -jos sitä tähtäimalliin tehtaalla on saatavana- alkaen 200-300e. Mikäli upgradessa tulee valaisu, +500e.

43 ei periaatteessa ole saatavilla mihinkään, 63 ehkä. Tapauskohtaisia caseja, riippuen tähtäimen tarkasta tyypistä JA vuosimallista.



Itse kuitenkin myisin tähtäimen, Zeisseille on kysyntää käytettynäkin. Kerralla sitten torni, ristikko sekä muut speksit mieluiseksi.

Maali zeissin päältä irtoaa turvallisesti soodapuhaltamalla, linssit vaan kunnolla suojaan. Maalinirroituskemikaalitkaan eivät pysty eloksoituun alumiiniin, mutta kemikaalien kanssa lutratessa joutuu olemaan erityisen varovainen kumi/muoviosien ja etenkin linssien kanssa. Kannattaa myös muistaa että litku voi imeytyä mm. okulaaripään suurennossäätimen saumasta ensin O-renkaalle ja sieltä putken sisälle.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta