Tähtäinkiikarikysely

Aloittaja MJ, toukokuu 28, 2004, 13:27

« edellinen - seuraava »

MJ

Moi kaikille ja hyvää toukokuun viimeistä perjantaita! :)

Toivottavasti kevään juhlat menevät hyvin kaikilla niillä, joilla kevätjuhlia on! :P

Nyt sitten asiaan. :lol:

Ajattelin tehdä net-gallupin tarkka-ampujien, kasa-ampujien ja kaikkien muidenkin pitkänmatkan ampujien käyttämistä tähtäinkiikareista. 8)

Mitä tähtäinkiikaria käytätte ja minkä aseen päällä? :?:

Eli siis mitä tähtäinkiikarin merkkiä ja mallia samoin kuin aseen merkkiä, mallia ja kaliiperia käytätte; jos käytätte useampia niin mainitkaa myös ne. :roll:

Keväisin terveisin! :!:

Carpe Diem,

MJ

john

Terve.

Hyvinhän nuo juhlat menivät tarhassa. Tyttö oli kuningatar.

Itselleni tulee uusi kiikari, eli IOR:in kiinteä 10x42. Ase oli Jalosen .300 WM.

yritän saada kamat seuraavalle Syndiksen reissulle.

WELHO

Viikon päästä on meillä vasta loppuu koulu  :evil:

Ja siitä kiikarista ja aseesta

Kiikari on tavallinen docter 3-12X56 metsästys putki valaistulla ristikolla

(ajattelin hankkia sen meoptan tulevaisuudessa) ja ase on sako 75 muovi tukilla ja mustalla piipulla kaliiperissa 308 win
Metsästysmielessä tapahtuvan ampumisen viehätys riippuu siitä onko oikealla vai väärällä puolella

Koheltaja

Ihan vaan vinkiksi että vaikka aseista auliaasti puhutaan niin kuitenkaan en kehoittaisi laittamaan koko arsenaalia näkyville julkisille sivuille turvallisuus syistä vaan nyt kun meillä on nämä uudet/hienot sivut niin kannattaa mielummin heittää MJ:lle privaatti viesti YV:nä, ainakin itse päädyin tähän vaihtoehtoon.

MJ voisi vaikka jossain vaiheessa sitten julkaista gallupin tuloksia että koko kansa näkee minkälaista kalustoa on liikkeellä, ilman nimimerkkejä tottakai  :wink:
Kylätason ampuja

VTu

Putkena IOR 16x42, jalkoina Tikan Optilock.

Lainaus käyttäjältä: "Koheltaja"Ihan vaan vinkiksi että vaikka aseista auliaasti puhutaan niin kuitenkaan en kehoittaisi laittamaan koko arsenaalia näkyville julkisille sivuille turvallisuus syistä vaan nyt kun meillä on nämä uudet/hienot sivut niin kannattaa mielummin heittää MJ:lle privaatti viesti YV:nä, ainakin itse päädyin tähän vaihtoehtoon.

http://forum.metsastys.net/forum/">Metsästys.netin puolella oli aiheesta keskustelua, itse en pidä tätä vieläkään merkittävänä turvallisuusriskinä. Joku tolkku kuitenkin kannattaa säilyttää, sen myönnän auliisti.

JPa

Kiikari on (se paljon parjattu, mutta minulla hyvin toiminut) Tasco 6-24x42 mil dot, kiinni optilockeilla tikka LSA-65:n päällä.
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

john

Ior
Lainaus käyttäjältä: "VTu"Putkena IOR 16x42, jalkoina Tikan Optilock.

Miten on iorisi pelittänyt. Tilasin itse 10 x 42 MP 8 ristikolla. Lukemani ja kuulemani perusteella pitäisi olla riittävän laadukas optiikka ja muutenkin kestävä.

VTu

Lainaus käyttäjältä: "TM"
Lainaus käyttäjältä: "VTu"Putkena IOR 16x42, jalkoina Tikan Optilock.

Miten on iorisi pelittänyt. Tilasin itse 10 x 42 MP 8 ristikolla. Lukemani ja kuulemani perusteella pitäisi olla riittävän laadukas optiikka ja muutenkin kestävä.

IOR:n toiminnassa ei ole ollut valittamista. Pitkää matkaa en ole vielä päässyt ampumaan, mutta kolmeen sataan metriin asti kaikki on toiminut niin kuin olin ajatellutkin. Maastossa näkyvä lämpöväreily on tietysti ongelma, mutta minkäs teet. Toimituksessa kesti aikansa, mutta hyvää jaksaa kyllä odottaa... :D

Muistanko oikein, että olit vaihtamassa niitä Optilockin jalkoja meikäläisen kanssa? Jos näin on, niin tarkempia aikatauluja...? Seuraavat kaksi viikkoa olen poissa kuvioista, mutta pistäpä vaikka mailia tulemaan, osoite sinulla kai on tallessa.

JJAP

Leupold Mark 4 10x42 mildot. Ase 308 JJ.

john

quote="VTu

IOR:n toiminnassa ei ole ollut valittamista. Pitkää matkaa en ole vielä päässyt ampumaan, mutta kolmeen sataan metriin asti kaikki on toiminut niin kuin olin ajatellutkin. Maastossa näkyvä lämpöväreily on tietysti ongelma, mutta minkäs teet. Toimituksessa kesti aikansa, mutta hyvää jaksaa kyllä odottaa... :D

Muistanko oikein, että olit vaihtamassa niitä Optilockin jalkoja meikäläisen kanssa? Jos näin on, niin tarkempia aikatauluja...? Seuraavat kaksi viikkoa olen poissa kuvioista, mutta pistäpä vaikka mailia tulemaan, osoite sinulla kai on tallessa.[/quote]

Kyllä vain. palailen asiaan taitaa itselläkin mennä pari viikkoa lomaillessa toinen pv:n ylläpidossa.