Itse ladattujen (308) patruunoiden myynti?

Aloittaja Petsku, tammikuu 30, 2024, 11:00

« edellinen - seuraava »

raato1

Lainaus käyttäjältä: ltattari - tammikuu 30, 2024, 17:55
Lainaus käyttäjältä: Una - tammikuu 30, 2024, 17:03
On siinä kai sen verran porsaanreikää että itse kun vedät viimeisen kerran kammesta eli asetat luodin niin käytännössä voidaan kai katsoa että silloin olet sen itse valmistanut. Jos osaava kaveri laitteillaan putsaa, supistaa, nallittaa ja ruudittaa hylsyt valmiiksi niin eihän se vielä ole siinä vaiheessa patruuna, vaan vasta kun se luotikin vielä laitetaan siihen päähän.
Ja kaveri katselee sopivan latauksen, jopa testaa sen. Monet tuollaisista kavereista toimii konjakilla tms. virkisteillä, eli voi käydä pidemmän päälle halvemmaksi hommata omiakin vehkeitä. Mutta kun tuossa katselee alkuun sivusta ja sitten osallistuu niin oppii hommaa aika tehokkaasti, ja tulee tosiaan selkeämpi käsitys sopisiko tuo itselle.

OT: kun haulikon wolframipaukkuja ( Unaa :) ) ei saanut kaupasta niin aika tavallista oli että niitä käytiin lataamassa sellaisen kaverin luona jolla oli puristin ja ehkä komponentitkin, ja tietysti osaamista. Itse ladattuja paukkuja nuokin on vaikkei lataaja ymmärrä asiasta oikeastaan mitään, saa parikymmentä paukkua ladattua kun toinen valvoo vierestä ja neuvoo mitä missäkin vaiheessa pitää tehdä.
Tämä, siinä kun näkee vaikka paristi alkuun hylsyjumin holkkiin ja muutamia kaadettuja ruuditettuja hylsyjä niin isoimmat innostukset laantuu nopiasti  ;D
Ei vaan, kyllä kannattaa käydä kaverin tykö katsomassa hommaa ja tehdä ryhmätöinä aluksi. Kaikkien ei tarvitse kiivetä perse edellä puuhun, kun jotkut on jo sen tehneet.

oho osu

Lainaa
Eli siis on hommattava laitteet (omat)

Hyvät laitteet maksaa, varsinkin Suomeen/Suomessa. Ja on 99% ajasta käyttämättömänä, jos vain yhdelle lataajalle. Ei siis mikään pakko olla omat laitteet, jos voi johonkin yhteiskäyttötilaan hommata yhteiset laitteet.

Sinänsä on kyllä mielenkiintoinen harrastus, jatkossa tuo hyvin huoltovarmuutta kun useampi osaa ladata varmoja tarkkuuspatruunoita ja nallit/ruudit/luodit/hylsyt kohta saa kotimaisina.

Olisi mielenkiintoista nähdä se Simo Häyhän setti, millä latasi monen muun tapaan suojeluskunnalle ja sitten palkaksi itselleen patruunoita. Olikohan se suojeluskunnan omistama (vasara)lataussetti?