Avoin Keskustelu > Varusteet

M05 pakkastakit?

(1/5) > >>

JSR:
Onko kukaan päässeet vertailemaan nimenomaan pakkaskuviollisia pakkastakkeja, Carinthia/Leka/Origopro vs PV jakotavaran takki?

Mietin pakkastakkia lähinnä kytiskäyttöön.

JjR83:
Minulla kävi äsken Lekan pakkastakki kotona testissä ja oli kyllä pettymys, odotin kyllä PALJON enemmän 300 eurolla! Ensinnäkin 2xl oli liian lyhyet hihat että olisi voinut edes miettiä ammuntaa pistoolilla..yleensä 2x riittää minulle, noohh leikkauksia on monenlaisia. Materiaali ja varsinkin eristeen ohuus ihmetytti, pintamateriaali tuntui ohuelta ja ei mitenkään vakuuttavalta, ylhäällä ja alhaalla vetskarin suojalistalla myöskin hassut napit jotka oli ihan yybervaikeat avata ekan kerran.

Nyt jäi sit Origo pron pakkastakki kaappiin 3xl, olisi ehkä 2x riittänyt mutta hyväähän sitä tilaa on olla kerroksille. Sitä ei ole testattu vielä mutta selkeästi paksumpi ja jämäkämpi, myöskin eriste!

SO:
Aika monessa Lekan tuotteessa on nykyään hinta mennyt laadun edelle. Mielellään näkisi jälleen kotimaisia tuotteita markkinoilla Origopron lisäksi. Esimerkiksi Varpuke Oy valmisti aikoinaan pakkasasuja myös vihreänä versiona.
https://varpuke.fi/tuote/02216-talvitakki-lumimaastokuviolla/

oho osu:
Tuo varpukkeen takki näyttää kyllä lämpimältä. Mutta kuinkahan leimahtavasta materiaalista tehty?

MikaS:
Näyttää kyllä hyvältä. Minulla on myös lekan pakkastakki, on kyllä yllättävän lämmin vaikka ei mikää Michelin ukko olekaan. Merinoiden, villapaitojen, pakkastakki ja päälle vielä tuultaläpäisemätön väliaika kalvotakki tämän päälle, tarkenee 4-5tuntia liikkumatta 20-30asteen pakkasessa. Edelleen se kylmä kuitenkin tulee varpaiden, reisien kautta, jos ei ole vetänyt itseään pussiin.

Ei voi kuin ihmetellä niitä urhoja, jotka sodassa ovat tuntikausia lumihangessa operoineet, välillä yhtään liikkumatta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta