lsuoja piipun nokkaan

Aloittaja Jahimees, tammikuu 02, 2024, 17:02

« edellinen - seuraava »

Jahimees

Hei! Ajattelin kokeilla Butler Creekin kiikarin linssisuojaa piipun nokan suojana lunta ja muuta estääkseen menemästä piippuun.
Onko kellään kokemusta ko.aiheesta? Minulla on tämä kokeiluun tulossa CZ Alpha 600 223 ja vaimennin on Freyr de Keivik 169. Siihen sopi koko 17 ja laitoin sen vielä kiinni mustalla kumivulkanointi teipillä. En tiedä miten vaikuttaa piipun värähtelyyn ja tarkkuuten? Asia selviää, kun mennään helmikuulle ja ensin käyty läpi tämä 2024 mustan linnun pyynti.

Klpro

Hirvenhiihtokisoissa probleemi ratkaistiin teipillä tai ilmapallolla. Lähtee ekalla laakilla pois.
JJ-94

TimoK

Olen paikkatarraa käyttänyt vaimentimen päässä. Ainakin kuvalla kelillä pysyy. Lähtee sitten laukauksen myötä pois.

Jahimees

Luulen, että pakkasella on paikkatarran pysyvyys täysin epävarmaa? Mutta helmikuussa testaan Butlerin. Kerron sitten miten kävi ja jne.
Toki olen käytttänyt sitä nahkaista sukkaa piipun suojana, mutta, mutta.

Repe2

Ei hullumpi, jos tuppi tai tarra ei kelpaa tai riitä. Omalla kohdalla tietty pitäisi liimata siihen pystyläpyskä/lippu, johon vaikka apinatarra, kertomaan kiikarista katsoessa, että unohtuiko jotain. Laukauksia ei ehkä lämmön takia useita, mutta kuka sitä nyt metsällä ampuukaan änkäriä punahehkuun.

TimoK

Lainaus käyttäjältä: Jahimees - tammikuu 02, 2024, 19:12
Luulen, että pakkasella on paikkatarran pysyvyys täysin epävarmaa?

Sama tarra pysyi neljä päivää metsässä hiihdellessä (en nyt mihinkää umpi ryseikköön tunkenut). Ainakin Radieniin jää tosi tiukkaan. Ampumaradalla piti sitten poistaa...

SO

Mä olen pistänyt Sultanin suujarrun päälle jos on hiekassa tai lumessa tarvinnut kahlailla.

LSa

Kannattaa testata esim. sähköteipillä piipun sulkemisen vaikutus osuntaan.

Kestää käyttöä ja lähtee paineesta irti ennen luotia. Joku painekäyrämuutos tuossa voi toki olla, mutta...

expressload

Kortsuja tais kulua suurimmalta osin Indokiinan sodissa arskojen piipun suojana tropiikissa kohlatessa,Vietnamin sodan aikalaiset kertoneet.. :)

Räiskis

Paikkatarra kyllä pysyy kun sen lämpimässä liimaa.

veeteetee

Yksi sormi kertakäyttäkäsineestä ;)

SO

Jahimees

Hei! Ili monenlaista ehdotusta piipun nokkaan lumi-ja roskasuojaaaaksi.Teipin palanen, tai paikkatarra toimii varmasti, jos se liimataan lämpimässä. Ei siihen uutta saada, kun ollaan pakkasen puolella ja ala sitä piipun nokkaa käsillä lämmitteleen. Ei ole sellaisesta kokemusta.

Mutta kävin radalla 223, jossa oli Butler 17 Freyr de Keivik 169 päässä. Varmistus oli vielä mustalla kumivulkanointi teipillä, jotta varmasti pysyy kiinni. Ammuin ja ei vaikuttanut käyntiin millään tavalla. Ei ainakaan huonontavasti ja läppä aukesi alas päin, jos sillä on vaikutusta värähtelyyn? Mutta pelasi loistavasti ja taatusti pysyy paikallaan, vaikka rymyäisit minkälaisesssa rytikössä hyvänsä. Eikä tarvi olla kurkistelemassa, että onko teippi paikoillaan, tai onko kortsu pysynyt. Varsinkin, kun on asereppu jepellä selässä!
Nyt opettelen kiväärin hiihtokantoon Eberstock reppua sitä Gunrunneria, vai onko se H2?