Main Menu

TRG 22 - TRG22 A1

Aloittaja Petsku, marraskuu 26, 2023, 13:08

« edellinen - seuraava »

Petsku

Morjensta kaikille!
Olen aivan aloittelija, ja lähinnä harjoitellut tähän saakka 22LR -100m.

Lupahaku sisässä (ruuhkaa, saattaa mennä prikanmaalla jopa 4kk) ja aseen hankinta edessä.

Onko tietoa / kokemusta A1;n paremmuudesta aseena jos unohdetaan taittoperä ja käsiteltävyys, esim. tarkkuudessa, laukaisu, ym.?
Kaliiberiksi olen valinnut 308win.
Hintaero on kumminkin aika mittava ja A1 käytettynä lähes mahdoton löytää.

HJu

Piippu on sama, lukonkehys on sama ja laukaisukoneisto on sama TRG-22 ja TRG-22 A1. Tukkia lukuunottamatta ovat sama ase.

Jos jätetään tukit pois, niin mitään eroa noiden välillä ei ole.

Jos haluat taittoperän niin niin A1 on ihan hyvä ratkaisu. Jos et sitä tarvitse, niin hanki tavallinen ja säästyneellä välirahalla hyvä optiikka.
Terveisin,

HJu

SO

Kysehän on lähinnä omasta tarpeesta, onko tarvetta kiinnittää etutukkiin lämppäriä, VVtä, IP-valaisua tms. Raudoilta ja laukaisultahan ne on samoja. Itse ostaisin käytetyn 22n mielummin kuin 22 A1n. Saa tähtäinlinjan alemmas kun en näe tarvetta 30MOA kallistetulle kokopitkälle kiskolle ja ITRS kiskolla tarvittaessa nuo edellä mainitut helyt tarvittaessa kiinni.

oho osu

Moni on kommenttien perusteella tykännyt uuden tukin nopeasti jousisäädettävästä perästä. Nopea vaihtaa esim. makuu- ja pystyasentojen vaatimiin peräpituuksiin.

Itekin pummasin eräässä haasteessa yhden laukauksen, kun mun AR-10:n peränä oli Magpulin PRS Gen3, joka on käytännössä vakiomittainen ja mun lyhyille käsilleni istuma-asennossa ylipitkä. Kun piti ampua kaksi laukausta istualteen aikarajassa eka osui, mutta toiseen en ehtinyt enää pakkokurottaa tähtäinkuvaa ajoissa. Olen tosin maailman jäykin istuja muutenkin.

SO