7.62X53 R latauskysymys:

Aloittaja JpL, lokakuu 18, 2004, 11:40

« edellinen - seuraava »

JpL

Moro kaikki. Voisiko joku valaista seuraavaa asiaa. Ostin juuri sata uutta Lapuan hylsyä ko. kaliiperiin. Latasin patruunat N150:llä (49.3 grainiä). hylsyt tulevat ihan täyteen, kun 12 tavallisen scenatin painaa kiinni. Ei kohise eikä kahise. Maksimilataus on lapuan manuaalin mukaan tasan 50 grainiä. Onko vaarallista ladata vielä ylemmäs kuin tuo 49.3, jolla hylsy tulee täyteen? Jos lataus nousee, ruutihan painuu kasaan. Verrokkina Sakon hylsyyn edes 49.8 greiniä jättää tyhjää hylsyyn. Ilmeisesti Lapuan sisätilat on pienemmän kuin Sakolla.

T: J
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

Poikma

Ne sinun uudet hylsyt ovat täyssupistettujen mitoissa, että kävisivät kaikkien aseiden pesiin. Kun ammut ne kertaalleen ja sen jälkeen vain kaulasupistat ne, on hylsyssä tilavuutta enemmän ja saat todennäköisesti sen 50gr mahtumaan ongelmitta.

Voit myös käyttää ruutia hylsyyn annostelessasi pitkää pudotusputkea, jolloin se menee tiiviimmin hylsyyn.

JpL

Niin tietysti. V***u kun mä oon tyhmä.

J
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

john

Moro. Enisinnäkin tuosta kysymyksestä että onko vaarallista, siihen ei oikein kukaan vastannut. Itse olen lataamisen suhteen melko aloittelija mutta 53R käyttävänä tiedän jotain. Eli ainakin 10g scenarin kanssa voi ladata selkeästi enemmän kuin taulukon maksimi sanoo (N150). En ota tästä mitään vastuuta mutta ainakin itse olen ylittänyt taulukon maksimin kahdella grainilla ja aion lisätä vielä jos saisin 900m/s irti. Nyt 890.

Mikäli sinulla on pinnoitettu scenar niin luulisi sinun voivan lisätä vielä hitusen enemmän kuin tavallisen kanssa, mutta etene varovasti ja lisää latausta vain noin 10 osa grainin kerta annoksissa.

Sitten muuten: saakos hylsyn kaulasupistettua tavallisella supistusholkilla holkkia säätämällä jos niin miten?

JpL

Saa
Kyllä saa. Minkämerkkiset vehkeet sulla on? Mä olen yksinkertaisesti kiertänyt holkin sen verran "ylös" puristimeen, että se supistaa 5mm hylsyn päästä. Toimii!

J

john

RCBS normaali holit eli eikun säätämään. kiitos vinkistä

JpL

Jep
Onnistuiko?

J

john

Moro. Onnistui, en tosin ole päässyt ampumaan pelkästään kaulasupistetuilla hylsyillä mutta hyvältä näyttää.