Latauspöytä, pitäisikö tehdä itse?

Aloittaja oho osu, tammikuu 06, 2024, 19:33

« edellinen - seuraava »

raato1

Lainaus käyttäjältä: Mecarenze - tammikuu 07, 2024, 17:32
Anna palaa, itse tekemällä usein tulee juuri omiin tarpeisiin sopiva eikä tämän kokoluokan projekti vaadi mitään ylitsepääsemättömän taitojakaan.

Nykyisellään kun asun itse kerrostalossa, eikä voi pitää latauskamoja levällään missään järkevästi, niin tarve tuli siirrettävälle latauspenkille. Pohjana käytin Black&deckerin workmatea ja siihen tammesta pöytätasoja ja muutama omaan tarpeeseen liittyvä muokkaus. Lopputuloksena on lataamiseen ja asehuoltoon (sekä pienimuotoisiin puuhommiin) riittävän jykevä pöytä mikä menee komeroon kun ei tarvitse.

Kuvat vähän yhdestä version vaiheesta, mutta saa ajatuksesta kiinni
Wau :) Kestääkö miten aloillaan esim supistaessa? Ei varmaan automaattiannostelijaa parane tuommoisen päälle laittaa muuta touhutessa, mutta muuten olisi itselle aika passeli ratkaisu.
Nimimerkillä keittön pöytä ollut pultattuna seinään sekä täynnä latausroipetta jo vuosia..

Täytynee ruveta rakentamaan, on sen verran kätevän näköinen kapistus.

oho osu

Minkäslaisia latauspöytien korkeuksia teiltä löytyy ja tuntuuko ne matalilta/korkeilta?

Mittasin rullamitalla seisten ja istuen matkan nyrkin yläreunasta lattiaan kun nyrkki ja kyynärpää ovat samassa tasossa (tai siis kyynärvarsi 90 asteen kulmassa). 122cm/81cm. Jos se nyt sitte olisi joku käden liikkeen referenssimitta.

Jarmando

Alkaisi kanssa olemaan uusi latauspöytä ajankohtainen. Edellisten vääntyilyt pistivät lujasti ärsyttämään ja siitä on herännyt ajatus pienentää pöytää paljon. Itse puristimelle vaikkapa puoli metriä leveä ja extra tukeva, seinään kiinnitetty "palkki". Viereen molemmin puolin tavallista keittiön alakaapistoa, tasoineen. Eriyttämällä saisi juurikin ruudinannostelijat ja muut tarkkuuskamppeet käden ulottuviin, mutta "ryskäämättömälle" pinnalle. Tason ajattelin asentaa normaaliin korkeuteen 85-90cm, mutta puristin korokkeelle. Sain vanhasta tehtaasta baarijakkaran korkuiset työtuolit ja niiden kanssa voi nostaa puristimen seisomakorkeuteen. Voi sitten valita fiiliksen mukaan että istuuko vai seisooko. Yt:ssä Ultimate reloader laittaa useimmiten puristimet korokkeelle, sieltä näkee mallia.

oho osu

Minä vain olen katsonut sitä Ultimate Reloaderia sillä silmällä, että pidän niitä korkeita pika-asennustelineitä 1) heiluvina 2) epäergonomisen korkeina. ... mutta saatan olla väärässä korkeuden ergonomisuuden suhteen.

Jarmando

Juu, taidan tehdä itse korokkeen, enkä tilaile niitä peltisiä.  ;)

KJJ

mites jos tekee pöydän viereen(pikkurako) erillisen "tornin" puristimelle sillon pöydän ei välttämättä tarvi olla jykevä

kuten mainittuki niin mullaki vaaka eri hyllyllä silmien korkeudella ja suurennuslasi ruuvattu kii näkee hyvin asteikon

MikaS

Vaaka kannattaa tosiaan pitää irti siitä mihin puristin on ikinä pultattu.

HJu

Vaakaa varten voi olla kätevä kevyt erillinen pöytä. Silloin kun sitä ei käytä niin sen voi siirtää pois tieltä. Erillisenä pöytänä siihen ei kohdistu prässin tärinöitä.
Terveisin,

HJu

Mecarenze

Lainaus käyttäjältä: raato1 - tammikuu 29, 2024, 16:52

Wau :) Kestääkö miten aloillaan esim supistaessa? Ei varmaan automaattiannostelijaa parane tuommoisen päälle laittaa muuta touhutessa, mutta muuten olisi itselle aika passeli ratkaisu.
Nimimerkillä keittön pöytä ollut pultattuna seinään sekä täynnä latausroipetta jo vuosia..

Täytynee ruveta rakentamaan, on sen verran kätevän näköinen kapistus.

Pienempiä kaliipereja supatessa ei ongelmaa (6.5) ja pysyy hyvin paikoillaan. Asensin puomivaakaan web-kameran ratkaisemaan asennuskorkeuden ja parallaksin joten ruudittaessa on puomivaaka ja läppärinnäyttö. Mahdollistaa parkkeeramisen olohuoneeseen television ääreen.