Induktiohehkutuslaite Killalle?

Aloittaja sreimavuo, syyskuu 14, 2023, 13:03

« edellinen - seuraava »

J.J

Lainaus käyttäjältä: oho osu - joulukuu 24, 2023, 13:14
Hyvää joulua! Pukki ei tuonut tänäkään jouluna AMP Anneler Mark II:sta. Reilu pari tonnia siitä pitäisi maksaa, jotta saa Suomeen ja mukaan 338LM, 308 ja 223 hylsynsyvyyttäjät.

Löytyykö Helsingistä 1-3 muuta, joilla hehkutuskuumetta?

Tai jos tuota alkaisi puoleksi bisneksenä ja puoleksi palveluna hehkuttaa niin mitä luulette ihmisten maksavan hehkutuksesta per 50 tai 100 putipuhdasta hylsyä? Aikaa menee sellaiset 10 sekuntia per hylsy. Eli 50 voisi mennä kaiken kaikkiaan 10 minuutissa ja 100 20 minuutissa odottaessa. Toki tuota parin tonnin hintaa mahdoton saada takaisin, mutta jotakin.

Tai, onko tulossa jotakin uutta, parempaa ja halvempaa? Tuossa AMP II:ssa on hyvää ne koodit, jolla voi aika turvallisin mielin hehkuttaa saman merkkisiä hylsyjä. Riittävän lähelle pääsee optimia kuitenkin.

600W, joten sähkölaskun osuus olisi aika pieni.

Kyllä itse ainakin sen kympin 100 hylsystä helposti maksaisi moisesta palvelusta. En sitten tiiä miten paljon olis kysyntää että sais tuon hankintahinnan kuoletettua ja miten pitkässä juoksussa... Tällä hetkellä käsipelillä menee ehkä se 100/tunti ja varmaan se parikymppiä olis ns. kipukynnys että itse tekemiseen kallistuu vaakakuppi.

SaraJani

Suolainen on hinta annealerilla.. tekeeköhän mitään sen paremmin mitä tällainen itse viritelty päälle kolmensadan euron laitos ::)

oho osu

Kun kaikki asetukset ja ohjelmoinnit kohdallaan kullekin hylsytyypille, merkille ja erälle niin ei varmaan eroa. Ero taitaa tulla sen "hylsyn analysointiuhrauksen kautta". AMP Mark II tuhoaa hylsyn ja tuhoutumishetkestä/muodottomuushetkestä päättelee kuinka paljon vähemmän on sopiva määrä (antaa hehkutuskoodin).

Saattaa siellä olla myös muuta mukautusta. Ainakin se kysyy, mikä sovite eli summittain mikä hylsyperhe on kyseessä ja sitten sen koodin.

oho osu

Vaikka joulupukki olikin tuhma tänä vuonna, saapui aattoiltakiukussa  ;) tilaamani AMP II eilen kiltin pakettimiehen toimesta. Täytyy katsoa käytänkö vain itse vai vuokraanko sitä niille, jotka Helsingissa haluaa tutustua laitteen toimintaan vaikkapa 100 pestyn ja kuivatun hylsyn verran tjsp. Mutta YV:llä tavoittaa, jos unohdan jatkoviestiä. 100 hylsyn hehkutus vie sellaiset 17 minuuttia. Hylsyn uhraus hieman pidempään, sitä suositellaan tähtäväksi optimihehkutuksen löytämiseksi.

Olisko tässä suurinpiirtein mitä porukka hehkuttaa, eli joko tarkkuuslataa tai sitten pyrkii bulkkikäyttämään hylsyjä 30-40 krtaa SRA-tyyppisessä toiminnassa?

.223Rem
6 Rem, .257 Roberts, 6,5x55, 6,5x57, 7x57 Mauser
.22 BR, 6 BR, 6.5 BR, 7 BR, .30 BR
.308 Win, .243 Win
6.5 Creedmoor
.300 WinMag
.338LM
7,62x53R, 7,62x54R
.50 BMG (12,7x99)

Tuosta puuttuu ainakin 7,62x39, 5,45x39,5, 30-06