Kirjoittaja Aihe: Mikä luoti?  (Luettu 506 kertaa)

Kumpumäen seppä

• *
Mikä luoti?
« : Elokuu 22, 2021, 11:53 »
Mikä tallainen luoti on? Kuva on huono, mutta .30 kokoinen, 24 mm pitkä ja 3,5 g painava luoti. Noita tuli yhden romuläjän mukana. Hieman hämmästyin painoa, kun otin käteen. Näyttää kuitenkin normaalilta kuparivaippaluodilta, mutta eipä taida olla lyijyä sisällä. Lähtöjä tuollaiselle saa tietysti paljon kevyellä rekyylillä. Mutta luultavasti melko tuuliherkkä luoti.

jli

• *
Vs: Mikä luoti?
« Vastaus #1 : Elokuu 22, 2021, 16:06 »
Susikappaleita tullut jonkun valun syöttöhäiriön vuoksi?

veeteetee

• *
« Vastaus #2 : Elokuu 22, 2021, 18:04 »
Kuva voi esittää mitä vain ;D, mutta jos keskivaiheilla on pyällysvyö ja kärjessä reikä, kyseessä on lyhytkantamaluoti, joita ladattiin Pv:ille sotakirveen ja rynsesterin patruunoihin. Itse olen reissussa, joten kirjallisuus ja vertailukappaleet eivät ole käsillä ja tämä tulee ns. lonkalta, pahoitteluni.

Kumpumäen seppä

• *
« Vastaus #3 : Elokuu 22, 2021, 18:37 »
Kuva voi esittää mitä vain ;D, mutta jos keskivaiheilla on pyällysvyö ja kärjessä reikä, kyseessä on lyhytkantamaluoti, joita ladattiin Pv:ille sotakirveen ja rynsesterin patruunoihin. Itse olen reissussa, joten kirjallisuus ja vertailukappaleet eivät ole käsillä ja tämä tulee ns. lonkalta, pahoitteluni.
Kyllä tuossa tuollainen pyälletty ura on ja hyvin pieni reikä kärjessä. Ja näyttää kaikki luodit vielä sellaisilta, että ovat olleet jonkun aikaa patruunoissa, kun perä on selkeästi kirkkaampi n. 5-6 mm matkalta.

Nyt kun tiesi mitä etsi, niin luodit ovat kyllä selkeästi kuvan mukaisia, ja painokin täsmää.

https://forum.cartridgecollectors.org/t/7-62x39-matalapainepatruunaa-low-pressure-cartridge/23197

Kiitos.