Avoin Keskustelu > Varusteet

Perusjuttuja varusteista

(1/6) > >>

LSa:
Linkin takaa löytyy punnittua asiaa sotilaan varusteista. Suosittelen lukemaan: https://www.varusteleka.fi/fi/article/varustuksen-kehaajattelu-oikeat-tavarat-oikeassa-paikassa/65506

Jousimies:
Tuo on erittäin hyvä kirjoitus ja jäsentely!  Voimakas omaksumisen suositus tälle.
Tehtävästä riippuen olen aivan samaa mieltä siitä mitä tuossa painotetaan:  " Varustuksen kehäajattelu on hyvä konsepti omaksua. Kun saat luotua järkevän ja toistettavan konseptin, vähenee myös stressi. Enää ei tarvitse miettiä, että olikohan mulla sitä tai tätä tai missä ihmeessä mun kamat on. Kun tavaroiden paikat standardoi sopivaksi ja tavarat ovat aina samassa paikassa."

Suurimman yhtäläisyyden huomaan omassa viikonloppu-retkeilyn repussa. Mulla on perusvarusteet (kahdelle) kirjattuna listaan ja sen muistilapun kanssa tarkistan pakatessa, että kaikki ennalta suunniteltu on mukana ja kunnossa. Ihan minimissään mennään vaeltajan kehät A ja B pakattuna, jolloin sapuskojen kanssa hyvin saa rakennettua 10-13 kiloisen painon selkään, mikä on hyvä lisä kuntoilun kannalta. Sitten vaan kilometriä jonoon.

MMä:

--- Lainaus käyttäjältä: Jousimies - Joulukuu 07, 2020, 22:40 ---Tuo on erittäin hyvä kirjoitus ja jäsentely!  Voimakas omaksumisen suositus tälle.
Tehtävästä riippuen olen aivan samaa mieltä siitä mitä tuossa painotetaan:  " Varustuksen kehäajattelu on hyvä konsepti omaksua. Kun saat luotua järkevän ja toistettavan konseptin, vähenee myös stressi. Enää ei tarvitse miettiä, että olikohan mulla sitä tai tätä tai missä ihmeessä mun kamat on. Kun tavaroiden paikat standardoi sopivaksi ja tavarat ovat aina samassa paikassa."

Suurimman yhtäläisyyden huomaan omassa viikonloppu-retkeilyn repussa. Mulla on perusvarusteet (kahdelle) kirjattuna listaan ja sen muistilapun kanssa tarkistan pakatessa, että kaikki ennalta suunniteltu on mukana ja kunnossa. Ihan minimissään mennään vaeltajan kehät A ja B pakattuna, jolloin sapuskojen kanssa hyvin saa rakennettua 10-13 kiloisen painon selkään, mikä on hyvä lisä kuntoilun kannalta. Sitten vaan kilometriä jonoon.

--- Lainaus päättyy ---

Kiitos palautteesta! Molemmat uskomme tähän ja käytämme itsekin. Oma herääminen  tähän tapahtui aikanaan A-maassa, kun joutui miettimään kokoajan mitä on "päällä" missäkin tilanteessa.

Tuo lappujärjestelmä kuulostaa hyvältä.

Itselläni on ollut vakiointi jo pitkään käytössä duuni ja harrastekamoissa.  Minulla on käytössä Itselläni kassijärjestelmä, jossa toiseen BW keikkakassiin on pakattuna aina TA-varustus ja toiseen BW keikkakassiin "Ovienpotkinta"-varustus. Kolmantena on erikseen ratakassi, johon sitten vaan kaapista sopivat a-tarvikkeet mukaan ja radalle mitå nyt on menossakin harjoittelemaan. Kaksi kertaa vuodessa käyn kassit läpi ja vaihdan tarvittavat kamppeet vihreistä valkoisiksi ja päinvastoin.

Koheltaja:
Tämä oli jälleen kerran sellainen itsestäänselvyys jonka tajusi kun joku muu tuo asian esille. Herätti taas todellisuuteen mitä milloinkin tarvii minimissään mukana, sitä kun tulee usein otettua mukaan paljon tarpeetonta mutta hyödytöntä...

Ja tuossa oli hyvä ostoslista, kerran kuukaudessa yksi puuttuva kampe lisää kaappiin :)

LSa:
Luksusta olisi täydelliset välineet (lähtökassit) omiin ympäristöihin/reissuille. Nyt joutuu köyhänä pakkaamaan eri reissuille samoista kamoista.

Nopeat lisäykset:
- Kello!
- Monitoimityökalu

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta