Avoin Keskustelu > Tarkka-ammunnasta yleisesti

Alan lehtien laadusta

(1/5) > >>

Ampuja80:
Riista-lehden laatu tuntuu romahtaneen, mikä on todella sääli. Lehdessä on ollut mm. ase-esittelyjä ilman koeammuntaa (toki vain poikkeuksellisesti) ja lehden yleisilme muistuttaa muotilehtia, paljon kuvia, vähän tekstiä.

Ase&Erä oli aikoinaan alan paras lehti, mutta nykyään ihmettelen, että miten lehteä ylipäänsä tilaa kukaan.

Erä-lehdestä on tullut Evä-lehti ja sillä on varmasti oma uskollinen tilaajajoukkonsa.

Ase-lehti on säilynyt melkolailla tasaisen hyvänä, mutta siinä taas ei ole metsästysnäkökulmaa nimeksikään.

Myöskään Metsästys ja kalastus ei ole flopannut, mutta se ei toisaalta ole koskaan kärjessä ollutkaan.

Onko tosiaan niin, ettei Suomessa pystytä tai haluta pystyä parempaan?

Naval:
Suomi on pieni maa ja levikit sen mukaan. Todella laadukkaasta lehdestä tulis varmaan niin hintava ettei lukijoiden päät kyllä yhteen kolisis.

Homer:

--- Lainaus käyttäjältä: Naval - Elokuu 31, 2019, 21:46 ---Suomi on pieni maa ja levikit sen mukaan. Todella laadukkaasta lehdestä tulis varmaan niin hintava ettei lukijoiden päät kyllä yhteen kolisis.

--- Lainaus päättyy ---
...ja siitäkin joku toteaisi, että huono lehti kun puuttuu tämä ja on liikaa tätä. Tai jos olisi joka numerossa kaikki mahdollinen, niin ei ehkä mahtuisi laatikkoon.
Mun mielestä tilanne on ihan ok, kun mainittujen lisäksi on vielä pari kylkiäislehteä, joskin mainoksilla täytettyä, mutta sellaista se on.
Olen iloinen että Suomessa viitsitään tehdä edes jotain ase- ja metsästyslehtiä. Se tuskin on bisneksenä mikään kultakaivos, mutta ainakin Ase-lehden taso miellyttää vuodesta toiseen, tai oikeastaan jo vuosikymmenestä toiseen.
Toki parempaa saa varmasti alkaa tehdä, jos on intoa ja ideaa.

iippo777:
En halua ketään mollata tai pilata asiallista aihetta, mutta yksi iso ongelma on, että pienet lehdet on pienellä budjetilla. Olen itse aikoinaan ollut mukana toimittamassa pientä lehteä ja se ansainta logiikka niissä oli aikoinaan: tilaajat maksaa lehden ilmestymisen ja irtonumeromyynti oli se millä tuli makkara leivän päälle. Suosittelen antamaan asiallisen rakentavan kritiikin, juttu ideat jne suoraan lehteen. Todennäköisesti ottavat onkeensa ja näinä paperilehden hankalina aikoina voi ideasi olla ihan kehityskelpoisia ja saattaa jopa tulla käyttöön.

YJT:
Ja voi jopa tarjoutua kirjoittamaan jutun jostain mielessä olevasta aiheesta. Saattaa jopa saada jonkin pienen kirjoituspalkkion, vaikka enemmän meneekin luultavasti rakkaudesta lajiin.

Lehtien asema ei tosiaan ole helppo; ihmiset ovat tottuneet siihen että netistä saa kaiken ilmaiseksi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta