-80 luvun lopun Tikka M55:n kiikarinjalat

Aloittaja MattiS, maaliskuu 23, 2017, 09:24

« edellinen - seuraava »

MattiS

Olen hankkimassa otsikon aseeseen uutta kiikaria. Uusi 30mm putkella, vanha 1".

Mitä kiikarinjalkoja olette käyttäneet ko. aseessa. Aseen etummaiseisen kiikarijalan kohdassa ei ole ns. rekyylitapin koloa, jos olen asian nyt oikein ymmärtänyt. Tällöin esim optilockin alusta jää hieman "ulos".

Onko tullut muille vastaan samaa asiaa?

Tappi

Rekyylitappi on vain takimmaisessa jalustassa. Jos sattuu olemaan molemmissa, niin sen saa tapilla ja vasaralla tai pihdeillä pois.

Suosittelen Optilockeja, koska muovisen "häränsilmän" vuoksi, niitä ei tarvitse erikseen linjata.

Tuossa asennusohje  http://www.finnaccuracy.com/kiinnikkeet_kiikarinasentaminen.htm">//http://www.finnaccuracy.com/kiinnikkeet_kiikarinasentaminen.htm
Raudassa on raha turvassa!

Tappi

Tupla korjatessa

MattiS

Tikan Optilock jalkojen alusta-osassahan rekyylitapit nimenomaan etunmaisessa jalassa? Vai puhunko nyt väärin termein. Eli lähimpänä piipun päätä..? Ja M55:ssa (-80 luvun malli) ei ole koloa tälle tapille, niin alusta jää hieman patruunapesän/aukon päälle. Pitääko rekyylitappi poistaa kokonaan?

Korjatkaa jos olen väärässä.

Tappi

Anteeksi, jos olin väärässä, minulla kaikissa tikoissani, nimenomaan takajalustassa.

MattiS

Juuri sen takia laitoinkin tänne kysymystä, että saa eri näkemyksiä aiheeseen. Eli kiitokset vastauksista. Miten muilla Tikka-kivääreiden kanssa kiikarinjalat asennettu?

HAJR

Tikka M65:ssä sama tilanne, siinä otin rekyylitapin pois etujalasta ja asensin normaalisti, koska kyseessä ei ollut kovarekyylinen ase. Olen kyllä nähnyt myös asennuksen jossa tappi oli paikallaan ja tällöin jalusta jää tosiaan ulos, mutta toimii ilmeisesti myös noinkin.

Poikma

Tikoissa etummaisen jalustan rekyylitapin voi irrottaa ja työntää jalustan uran loppuun ja kiristää siihen; toimii.........

Tällä hetkellä itelläni M65:ssa normi Optilockit ja T3:ssa TRG:n 3-renkainen jalusta noin eikä ongelmia ole ollut.

Jos tapin jättää paikalleen ja jalusta ulkonee hylsynpoistoaukkoon (M65:ssa ja M55:ssa), saattaa aiheuttaa ulosheitto_ongelmia......

Tappi

Tulin juuri kotia ja piti heti tarkistaa. 65A, 551 ja 551, yhdessäkään ei ole rekyylivastinta sensijaan Sakon vehkeissä on tappi takana.

260

Vanhemmissa yksiosaisissa tikka jalustoissa ruuvi pitkittäin jalan alaosassa ja ruuvin kanta toimittaa rekyylivastikkeen virkaa. Minusta toimiva ratkaisu. Liekkö tuotantokulujen minimoimiseksi jätetty pois uudemmissa optiloceissa. Ostin vastikään uudet jalustat 11mm kiskoon, tuossa oli tuo sama optio..
<t></t>

haivula

Mulla on 70-80 luvun m55ssa saman tyyppiset yksiosaiset mutta ovat käsittääkseni tarkka-merkkiset.
\"Mistäs jos opetettelisit ampumaan?\"

260

Lainaus käyttäjältä: "haivula"Mulla on 70-80 luvun m55ssa saman tyyppiset yksiosaiset mutta ovat käsittääkseni tarkka-merkkiset.

Noissa mainitsemissani on samanlaiset nailonrenkaat, kuin optilockeissa ja myytiin aikoinaan tikan laatikossa.
<t></t>

haivula

Ok. Tarkoissa ei nailonrenkaita ole.
\"Mistäs jos opetettelisit ampumaan?\"