Kirjoittaja Aihe: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?  (Luettu 63317 kertaa)

Pohojalaanen

  • *
  • Viestejä: 83
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

wezgu

  • *
  • Viestejä: 153
Re: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?
« Vastaus #16 : Marraskuu 14, 2012, 11:15 »
Onko millaisia kokemuksia tuosta Reddingin Boss latauspuristimesta. Ahti Huvilalla näyttääs olevan tuollainen Lapua&Redding jälleenlatauspaketti cal308. Ei olisi pahan hintainen kun sisältäisi kuitenkin 100 lapualaista hylsyä ja 200 luotia. Oletettavasti sisältäis holkitkin kun kerran kaliiberi mainittu erikseen.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Jos metsään haluat mennä nyt, näät sammaleet myllätyt


HJu

  • *
  • Viestejä: 7.973
Re: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?
« Vastaus #17 : Marraskuu 25, 2012, 00:18 »
Lymanin Crusher II:n runkoon ottaa magneetti tiukasti kiinni. Tuli testattua kun tuli puheeksi.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Terveisin,


HJu

JL

  • *
  • Viestejä: 1.834
Re: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?
« Vastaus #18 : Joulukuu 01, 2012, 03:25 »
RCBS Rock Chucker: kaikki osat rautaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

JPa

  • *
  • Viestejä: 495
Re: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?
« Vastaus #19 : Joulukuu 02, 2012, 13:50 »
Hornady Lock-N-Load:n linkuston osiin, mäntään ja pikalukitusholkkeihin napsahtaa magneetti tukevasti kiinni, mutta prässin runkoon ei edes yritä. Se on sitten varmaan titaania..  :whistle:



-J-
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

wezgu

  • *
  • Viestejä: 153
Re: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?
« Vastaus #20 : Tammikuu 09, 2013, 21:53 »
Reddingin satsi kaliiberissa 308Win hommattu Huvilalta. Magneetti tarttuu kaikkeen prässissä.

Nyt sitte pitääs vaan opetella lataamaan.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Jos metsään haluat mennä nyt, näät sammaleet myllätyt


tst

  • *
  • Viestejä: 34
Re: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?
« Vastaus #21 : Huhtikuu 19, 2013, 12:35 »
Nyt on itsellekkin aika aloittaa itselataaminen, mistä johtuen olisi muutama kysymys:

RCBS RockChucker Supreme Master Kit  maksaa 529€.



Kannattaako kyseistä koko settiä ostaa vai samalla hinnalla erikseen paremmat tarvikkeet? :?



Kaliberi mitä tulen lataamaan on 308Win. pitkän matkan ammuntaharrastukseen.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

anttihoo

  • *
  • Viestejä: 17
Re: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?
« Vastaus #22 : Huhtikuu 19, 2013, 13:28 »
Itse pohdin juuri vähän aikaa sitten samaa asiaa. Päädyin hankkimaan tuon setin, tosin ei se ihan noin paljoa maksanut. Tuolta vähän edullisemmin: http://http://asetarvike.com/index.php/1535588



Tilaus säköpostilla, maksu tilille ja tavarat lähiSiwaan. Kätevää.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

KemMar

  • *
  • Viestejä: 54
Re: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?
« Vastaus #23 : Huhtikuu 19, 2013, 13:33 »
RCBS Rock chucker supreme 415€ Asetarvikkeella. Kuten näkyy hintoja kannataa vertailla ihan ajan kanssa. Itse tilasin tuolta.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

Kosanderi

  • *
  • Viestejä: 482
Re: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?
« Vastaus #24 : Huhtikuu 19, 2013, 14:36 »
Tuossa katselin tuota pakettia, niin ei siinä varsinaisia puutteita hylsytrimmeriä lukuunottamatta. Tietty muutamia pakollisia asioita kuten hylsynpidin, holkit ja hyödyllisiä kamoja kuten thumbleri tai uä-päristin, ruutisirotin ja purkuvasara vielä, mutta muutoin tuo paketti on varsin hyvän oloinen hintaansa nähden.



Riippuen budjetista tuosta on tietenkin muutamia tapoja saada - ainakin mun mielestä - pikkusen mielekkäämpi setti, mutta halvemmaksi se ei ainakaan tulisi. Touhutonnihan näissä tahtoo aina palaa... :wink:



Tänä päivänä mulla on käytössä kiväärin patruunoille seuraavat palikat:

Thumbleri

Puristin Hornadyn LNL-pikaholkeilla

Hylsytrimmeri 3-way cutterilla

Käsinallitin

Automaattiannostelija ja ruutisuppilo

Holkit

Hylsynpidin

Purkuvasara(Voi olla tarpeen latauskokeiluijen jälkeen)



Puristimen tai latausholkkien ei ole pakko olla Hornady, vaikka noita pikaholkkeja käyttäisikin. Esim. Rock Chuckeriinkin, jossa on 1-1/4"-12 -> 7/8"-14 sovitusholkki, sellaisen saa. Etua tästä on tosin enemmän useamman kaliiperin lataajalle.



Hylsyt voitelen matalassa pahvilaatikossa spray:llä, siirtopainovaakaan en muista milloin olisin viimeksi koskenut, ja noita voitelutasoja, -harjoja tai hylsytarjotinta en ole koskaan tarvinnut. Purskeenpoistotyökalu, sirotin ja ruutiannostelijakin ovat seisseet turhan panttina jo jonnin aikaa.



Näin siis mulla, mutta ei välttämättä sovi kaikille...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

tst

  • *
  • Viestejä: 34
Re: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?
« Vastaus #25 : Huhtikuu 20, 2013, 19:30 »
Soittelin eilen asenurkkaan. Sieltä löytyis kaikki muut paitsi 308 holkit+hylsypidin :|
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

Sirad_II/92

  • *
  • Viestejä: 1
Re: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?
« Vastaus #26 : Toukokuu 12, 2013, 11:44 »
Ite latailen tuossa topikin aloittajan linkissä esiintyvällä Leellä 7,62x53R:ia... ei moitittavaa toistaiseksi. Eli omasta puolestani suosittelen... vaikken mikään ekspertti olekaan.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

Decies

  • Hallitus
  • *****
  • Viestejä: 383
Re: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?
« Vastaus #27 : Heinäkuu 15, 2013, 16:44 »
Leen sarjalla olen minäkin aikoinaan aloittanut .308:n latailun ja siinä vuosia pysynyt - yksinkertaisesta syystä - hinta.



Ruudin hinta on noussut todella paljon ja juuri tänään kyselin 10,85 scenun hintaa = 89€/50kpl (mukaan sai jonkun boresightin ehkäisemään kirpaisua...)



summa summarum - hintaa patruunalle tulee 2,10€ molemmin puolin, riippuen latauksista.



Ei enään latailu tunnu yhtä mukavalle kuin ennen, ero on enää aika pieni tehdaspaukun hintaan nähden kun kalleimmillaan sille tulee hintaa 2,40€/laaki.

Surullista.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Ei tämä niin vakavaa ole...

Belgarion

  • *
  • Viestejä: 12
Re: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?
« Vastaus #28 : Heinäkuu 15, 2013, 17:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Decies"
Leen sarjalla olen minäkin aikoinaan aloittanut .308:n latailun ja siinä vuosia pysynyt - yksinkertaisesta syystä - hinta.



Ruudin hinta on noussut todella paljon ja juuri tänään kyselin 10,85 scenun hintaa = 89€/50kpl (mukaan sai jonkun boresightin ehkäisemään kirpaisua...)



summa summarum - hintaa patruunalle tulee 2,10€ molemmin puolin, riippuen latauksista.



Ei enään latailu tunnu yhtä mukavalle kuin ennen, ero on enää aika pieni tehdaspaukun hintaan nähden kun kalleimmillaan sille tulee hintaa 2,40€/laaki.

Surullista.

Ei .308 Scenar kovin kallista ole itse lataamalla vrt. tehdaspaukku. Luotia saa n. 30c - 40c kappale. Ruuti maksaa törkein nykyhinnoin sellaisen 20-40 c/lataus, riippuen latauksesta. Nallit ja hylsyt ovat edullisia (hylsyjä käyttää sen verran monta kertaa), joten joka tapauksessa menee kyllä helposti alle euron. Onhan tuo hinta tietysti ihan helvetin törkeä verrattuna siihen mitä se on ollut, mutta minkäs teet... ampumiseen liittyvä harrastaminen on nykyään todella kallista. Silti itse lataamalla säästää hurjasti per laaki.



Käy ampumas 100 laakia, niin on säästänyt jo 100 euroa. Fiksun Scenar-latauksen varmaan saa n. 75 sentillä kappale (jos uudelleenkäyttää hylsyjä), ja tehdas-Scenar maksaa sen 1,70 euroa. Toki jos itselleen laskee tuntiapalkkaa, niin eihän siinä voitolle jää, mutta ei sitä voi harrastuksessa oikein noin ajatella. Tietysti jos haluaa keskittyä siihen olennaiseen, niin silloin varmaan hyvä käydä hakemas ne tehdaspaukut :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

Decies

  • Hallitus
  • *****
  • Viestejä: 383
Re: Millaisilla laitteilla pääsisi itselatauksen alkuun?
« Vastaus #29 : Heinäkuu 15, 2013, 18:46 »
Juu, ja itse asiassa tässä tarkastin tuon luodin hintaa 89€/50kpl joka mulle puhelimessa sanottiin, toisen firman

hinnastoon jossa olikin 100kpl/40€, eli aikamoinen hintaklappi löytyy näemmä maailmalta. Ei hetkeen ole

tarvinnut ostella komponentteja mutta nyt olen minäkin jo sekaisin...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Ei tämä niin vakavaa ole...