Kirjoittaja Aihe: Aseen puhdistus  (Luettu 231235 kertaa)

mysteryman

  • *
  • Viestejä: 990
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #15 : Tammikuu 17, 2010, 21:12 »
Minulla on ollut tuota shooter choicen peruspuhdisainetta ja se ainakin oli suuri harppaus eteenpäin aikaisemmasta crc + mobil puhistuksesta.



Osaatteko neuvoa mistä noita pronssiharjoja saisi irtotavarana? Toinen komponentti mitä kaipaisin on ns. piercing jag joka on tarkoitettu valmiille puhdistusvillapaloille. Löytämistä vaikeuttaa kierreviidakko: On naarasta ja koirasta, isoa ja pientä löydä siitä nyt sitten sopiva   :D ... Ja puoli-ilmaiseksi pitäisi tietenkin saada...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

AMa

  • *
  • Viestejä: 162
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #16 : Tammikuu 17, 2010, 23:39 »
Ketjun nostajalla ei tainnut olla varsinaisesti kyse kuparoinnin aiheuttamasta ongelmasta. Joka tapauksessa, jos hinta-tehosuhde halutaan saada kohilleen niin apteekista NH3 25% saa litran muutamalla kympillä. Eikä lopu heti kesken. Muutaman minuutin työ/piippu. Puikon messinkiosat ei ota pahasti itteensä kun kastaa puikon pään öljyyn heti ammoniakkitamppoonin käytön jälkeen.



- ei oikein sovellu kalustettuihin tiloihin, vaatii lämpimän autotallin / vast

+ kyllä lähtee...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

MSa

  • *
  • Viestejä: 1.240
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #17 : Tammikuu 18, 2010, 01:43 »
Moro,



Mä olen vuosi sitten "keksinyt" kanssa ton J-B bore pasten. Sellaista harmaata räkää, ja olen sillä pitänyt putket auki. Toimii hyvin. Timangit ja karummat aineet on kanssa varastossa, mutta jääny enemmän kolvaushommiin. Voin suositella.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

SO

  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 3.140
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #18 : Tammikuu 18, 2010, 08:43 »
Tästä pitää nyt tehdä sellainen johtopäätös että solidi paskottaa piippua tosi pahasti kun MSa:n piiputkin on tukkeutunut kun mä oon ampunut solideja.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

HJu

  • *
  • Viestejä: 7.973
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #19 : Tammikuu 18, 2010, 14:01 »
Olisiko sellainen mahdollista että kupari on itseasiassa tappilatauksissa sulanutta hylsymessinkiä ? Onhan siellä hylsyssä helposti 5000 baria painetta ja Forrest ei siihen tepsi ?



:-)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Terveisin,


HJu

SO

  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 3.140
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #20 : Tammikuu 18, 2010, 14:51 »
Yleinen "hylsymessinki" CuZn30 on siis kuparin 70% ja sinkin 30% seosta ja mm. Lilja väittää että kuparinliotusaineilla lähtee myös messinki. Forrestia käytin nimenomaan sen takia kun kiinnosti tietää että onko tavara kuparia kun Forrest aika huonosti irrottaa muuta kuin kuparia.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

MSa

  • *
  • Viestejä: 1.240
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #21 : Tammikuu 18, 2010, 15:41 »
Lainaus käyttäjältä: "SO"
Tästä pitää nyt tehdä sellainen johtopäätös että solidi paskottaa piippua tosi pahasti kun MSa:n piiputkin on tukkeutunut kun mä oon ampunut solideja.


Joo, piiput on aivan ravassa vaikka ollu suojassa kellarissa ja valot pois solideilta suojassa.



En oikeen usko että SO:n tapauksessa on muusta kyse kun vaan kevyeksi jääneestä putsausrutiinista. Ammuin jonkun 30-40 SO:n solidia .338LM:ssä ja piipun paskottuminen / kuparointi ei poikennut tavanomaisesta.



MSa
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

john

  • *
  • Viestejä: 1.417
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #22 : Tammikuu 20, 2010, 09:08 »
Lainaus käyttäjältä: "MSa"
Moro,



Mä olen vuosi sitten "keksinyt" kanssa ton J-B bore pasten. Sellaista harmaata räkää, ja olen sillä pitänyt putket auki. Toimii hyvin. Timangit ja karummat aineet on kanssa varastossa, mutta jääny enemmän kolvaushommiin. Voin suositella.


Aikanaan joku kasa-ampuja ehdotti mulle tuota tavaraa, ja hyväksi havaittu. Sittemmin laiskuus voitti ja hinkaminen jäi vähemmälle, mikä taas johti kasojen suurenemiseen.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

SO

  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 3.140
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #23 : Tammikuu 26, 2010, 17:48 »
http://www.elisanet.fi/so/folder/borepaste.jpg" alt="" class="bbc_img" />

On tehokkaan tuntuista jamppaa. Muutamasta purkista voin luopua jos joku haluu testata.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

torant

  • *
  • Viestejä: 137
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #24 : Helmikuu 01, 2010, 18:07 »
Mä ostin sellaista tetra gun merkkistä puhdistusainetta. Kyllä ainakin tuntuu että paska piipusta irtoaa, verrattuna suihkutettavaan aseöljyyn, ja nyt sain haulikostakin muovitulppien jättämät jäljet pois. Sitä en sitten tiedä sulattaako piipunkin, haisee pikkuisen häijylle. Ammoniakin ja hiusten blondausvärin väliltä.. Onko muilla kokemuksia ko. tuotteesta, vai kirjoittaako kaiki forrestin nimeen?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

JRu

  • *
  • Viestejä: 1.075
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #25 : Helmikuu 01, 2010, 18:26 »
No Forrestilla ei tee kyllä yhtään mitään, jos kupari pitää saada pois piipusta alle viikossa niin siihen soveltuu vaikka apteekin ammoniakki paljon paremmin. Itse tosin käytän mieluummin Barnesin CR-10:ä siihen tarkoitukseen, siinä on muitakin puhdistavia ainesosia samassa ( = tehoaa myös ruutikarstaan eli ei tarvitse vuorotella "kerros kuparia, kerros karstaa" , kuparin alla piilotellut karstakerros kun ei ammoniakilla irtoa ) ja toisaalta koostumus on vähän "sitkaampi" kuin ammoniakissa => peittää piipun sisäpinnan tasaisesti.



Pronssiharjaa & öljyä 10 vedon sarjoissa ja välillä parin tulpan kanssa irronnut karsta pois, väliin pari 10 min liotusta Barnesilla ja tätä toistamalla piippu on ennenpitkää peltiä myöten puhdas. Lopuksi isopropanoliin kastetulla tulpalla piippu kuivaksi ja kaappiin. Toisaalta puhdistuksessa mä olen nykyään "less is more" - koulukuntaa. Parinsadan laakin välein vedetään paljaaksi ja sitten taas ammutaan ilman puhdistuksia välissä. Mutta siitä taisi olla puhetta jossain toisessa säikeessä.



Ainakin Deweyn puikossa käytettyyn kierteeseen ( Kleenboren harjat sopii samaan ) saa pronssiharjoja S.O.Importilta, löytyy netistä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

SO

  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 3.140
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #26 : Helmikuu 01, 2010, 18:52 »
Mä tein sellaisen ratkaisun että väänsin kaikkiin puikkoihin 8/32" kierteen niin käy yleismallin harjat joita tulee suoraan ameriikasta sopuhinnoin. Kierretapin saa vaikka kauppaosakeyhtiöstä jos ei lähempää löydy.



Kun kerran on avannut piipun, saa aseen puhdistaminen jokaisen ampumakerran jälkeen täysin uuden arvostuksen. Ammoniakkiin pitäisi saada jotain räkää sekaan että se pysyisi piipussa paremmin, onko mitään patentteja kellään? Palokarstat lähtee hyvin JL-mallin mukaisesti, eari piippuun ja lamppuöljyä perään.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

JRu

  • *
  • Viestejä: 1.075
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #27 : Helmikuu 01, 2010, 19:06 »
Lainaus
Ammoniakkiin pitäisi saada jotain räkää sekaan että se pysyisi piipussa paremmin


No mulla on se Barnes just tähän tarkoitukseen. Kokeilin joskus sitä fairyn ja ammoniakin sekoitusta mutta se oli just sellainen patentti että ei sitä ole jaksanut enää keitellä tuon CR-10 hommaamisen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

AMa

  • *
  • Viestejä: 162
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #28 : Helmikuu 02, 2010, 19:39 »
Lainaus käyttäjältä: "SO"
Ammoniakkiin pitäisi saada jotain räkää...


En ole kaivannut sitkeämpää, pukkaan parin minuutin välein ammoniakissa uitetun tamppoonin piipun läpi. Aine tekee tehtävänsä muutaman tamppoonin vaivalla. Puikko öljyyn väliajaksi.



Eräs isäntä ratkaisi ongelman siten, että viritteli piipun täyteen ammoniakissa uitettuja tamppooneja.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

MSa

  • *
  • Viestejä: 1.240
Re: Aseen puhdistus
« Vastaus #29 : Helmikuu 02, 2010, 22:44 »
Omissa proggiksissa ei ole tullut vastaan tarvetta, jossa pitäisi ammoniakki liotella piipussa pitkään. Ammoniakissa kasteltuja VFG tulppia läpi, välillä pronssiharjaa / jytympää jos on kerrostumia.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »