Kirjoittaja Aihe: Boydsin tukit  (Luettu 3478 kertaa)

Mraappana

  • *
  • Viestejä: 30
Boydsin tukit
« : Syyskuu 01, 2020, 16:16 »
Nyt  kaipailen käytännön kokemuksia Boydsin tukin ostaneilta.

Tulossa Ruger M77 markII:een. Ase ihan sairaan tarkka, mutta omistajan mukaan tukki liian hepposen olonen.
Siispä internetsin syöveireihin ja sieltä Boydsin At-one. Hinta kolmensadan kantturoilla kotipakettina.

Onko odotettavissa hitti vai huti?

Jokke Espoosta

  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Boydsin tukit
« Vastaus #1 : Syyskuu 01, 2020, 21:28 »
Mä satuin ostamaan CZ:n Boydsin At-onella varustettuna kun sellainen tuli sopivasti myyntiin. On se minusta vähän heikko esitys. Aivan hemmetin kulmikas, tehty siis enemmän halvaksi koneistaa kuin ergonomiseksi. Hiekkapaperilla sai paranneltua. Säädöt toimivat, mutta ei niissä mitään premiumfiilistä ole. Poskipakan säätö on mun makuun vähän turhan harva. Materiaali tuntuu muutaman kuukauden ja muutaman ratakäynnin perusteella ihan toimivalta. Pistoolikahvat mulla on molemmat versiot (vaihdettava muovi), toinen on ihan kelvoton ja toinen huonohko.

En sijoittaisi tuohon kolmeasataa.

Edit: Esim. Boyds Pro Varmint ainakin kuvan perusteella näyttää aika toimivalta; vaikea toki ergonomiaa arvioida kuvan perusteella kokeilematta.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2020, 22:02 kirjoittanut Jokke Espoosta »
Trying is the first step towards failure
-Homer Simpson

msm

  • *
  • Viestejä: 39
Vs: Boydsin tukit
« Vastaus #2 : Syyskuu 01, 2020, 21:48 »
Mä ostin CZ 550:iin hiljattain At Onen. Täytyy vielä pedata.

Minusta nuo on hintaisekseen ihan hyviä. GRS istuu itselle paremmin -- Blaser Ultimate vielä paremmin. Mutta GRS maksaakin 700, Blaser 7000. Halpiksena Boyds on ihan hintansa väärti, sen verran parempi kuin pyssyn alkuperäinen battue-mallin tukki.

Kumipintaiset otepalat At Oneen teki siitä minun käteen paljon mukavamman.

TJV

  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Boydsin tukit
« Vastaus #3 : Syyskuu 01, 2020, 22:07 »
Laminaatti on ihan laadukasta, at-onen muoviosat ei istu kovin hyvin ja vakio otepinta muovit ei ole häävit. Lisäksi tukki on todella kulmikas, kuten tuolla aiemmin mainittiin niin hiomahommia.

Jos saatavilla tuohon aseeseen muita boyds tukkeja niin suosittelen katsomaan niitä. Nyt jos ostaisin boydsin tukkia niin ehdottomasti jonkun muun kuin at-onen.

saku_s-t

  • *
  • Viestejä: 601
Vs: Boydsin tukit
« Vastaus #4 : Syyskuu 01, 2020, 22:45 »
Itselläni ruger 10/22:ssessa boyds pro varmint tukki ja se on pedattuna ihan passelin oloinen ollut

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla


Koheltaja

  • *
  • Viestejä: 3.297
Vs: Boydsin tukit
« Vastaus #5 : Syyskuu 02, 2020, 06:00 »
Laminaatti on ihan laadukasta

En tiedä miten on nykyään mutta erään tietolähteen mukaan yhdessä vaiheessa laminaatittien toimittajana oli kotimainen CWP.
Kylätason ampuja

msm

  • *
  • Viestejä: 39
Vs: Boydsin tukit
« Vastaus #6 : Syyskuu 02, 2020, 12:14 »
Laminaatti on ihan laadukasta, at-onen muoviosat ei istu kovin hyvin ja vakio otepinta muovit ei ole häävit. Lisäksi tukki on todella kulmikas, kuten tuolla aiemmin mainittiin niin hiomahommia.

Kulmikas se on kyllä, mutta ei sitä mitään hioa tarvitse. Otepinnat on muovia/kumia. Asennuksessa joutuu ehkä tekemään vähän tilaa raudoille. Muuten ei ole mitään pakottavaa tarvetta hioa.

HxM

  • *
  • Viestejä: 257
Vs: Boydsin tukit
« Vastaus #7 : Syyskuu 05, 2020, 21:24 »
Minulla on yksi Pro varmint ja yksi Platinum. Noiden perusteella sanoisin, että ihan hyviä aihioita. Käytetty laminaatti on kunnollista, mutta muotoilu aika kolhoa varsinkin pistoolikahvan kohdalta ja mielestäni petaus on paikallaan, sen verran huonot sovitukset raudoille noissa on.

Perusmallin poskipakassa (ei AT-One) ei ole paljoa säätövaraa ja mekanismi on melko "venäläinen"

Karhennukset on ihan siistit ja pikavilkaisulla tukit näyttävät ihan siisteiltä. Värit eivät välttämättä ole ihan niin näyttäviä kuin Boydsin sivuilla tuotekuvissa.

Ihan hyviä tukkeja hintaansa nähden, kun viitsii pedata ja vähän vuolla käteen sopivammaksi.

Mraappana

  • *
  • Viestejä: 30
Vs: Boydsin tukit
« Vastaus #8 : Syyskuu 06, 2020, 17:31 »
Pittääpi vielä kertaalleen käydä mallit läpi. En ole löytänyt muualta Rugerin M77 mkII:een tukkia niin tällä merkillä mennään. Kiitoksia vastauksista.

Valkoselkätikka

  • *
  • Viestejä: 272
Vs: Boydsin tukit
« Vastaus #9 : Huhtikuu 26, 2024, 18:17 »
Onko boydseistä kertynyt lisää kokemusta? Etenkin tuo varmint pro kiinnostais, saisinko sillä vähän lisää ergonomiaa pötköttelyammuntaan t3:sen alkuperäistukkiin (supervarmint tms) ase on jokatavalla koottu budjettiratkaisuna sunnuntaiammuntaan niin ei tule kuuloonkaan mitään 800€ tukkeja siihen investoida. Joskus kattelin promagin archangelia kun sekin halppistukki on mutta sitä ei kovin paljoa ole taidettu kehua. Mcmillanin a5:sta aina haaveillut ja jotenkin tuosta varmint proosta se tulee mieleen, kumpaakaan en ikinä ole käsissä pidellyt. Ja sitten vielä kysymys minkälainen pinnoite noissa maalatuissa boydseissä on? Näyttää olevan jotain karheapintaista maalia mitkä yksivärisiksi värjätty
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2024, 18:20 kirjoittanut Valkoselkätikka »

ab80

  • *
  • Viestejä: 5
Vs: Boydsin tukit
« Vastaus #10 : Huhtikuu 27, 2024, 07:36 »
Mulla on kaksi noita Pro varmintteja ja kummassakin aika ohut maalikerros. Sisäpuolen sai kummastakin maalata itse säänkeston vuoksi. Ainakin noissa CZ:ssa parani ergonomia huomattavasti.

Valkoselkätikka

  • *
  • Viestejä: 272
Vs: Boydsin tukit
« Vastaus #11 : Huhtikuu 27, 2024, 14:41 »
Eikö noiden boydsien tukit ole ihan hyvälaatusta laminaattia, että melko säänkestävä jo itessään. Toki parempihan se vain on kun vielä maalaa

harri81

  • *
  • Viestejä: 50
Vs: Boydsin tukit
« Vastaus #12 : Huhtikuu 30, 2024, 10:05 »
Mauseriin hommasin boydsin tukin, sovitus oli aika pa***. Alarauta mikä tuli mukana ei sattunu rautojen pultteihin ja alaraudan upotus oli sinne päin.
Rautojen ruuvien väli oli 190mm ja alaraudan reiät oli 192,5mm. Työstövaraa ei oikeen ollu kun lippaan vapautus nappi tuli vastaan. No raudat sai jotenkin paikalleen mut tyhjä lipas ei tipahda ilman avustusta pois.

Valkoselkätikka

  • *
  • Viestejä: 272
Vs: Boydsin tukit
« Vastaus #13 : Toukokuu 06, 2024, 14:57 »
No turhaan ei ilmeisesti kannata priimaa odottaa ja valmistautuu hiomiseen/fiilailuun ja raudat nyt varmasti saa pedata tukkiin 😅 petaamisesta muuten puheen ollen, mulla yks perus tikka puutukissa sovitus tehtaanjäljiltä. Tarkkuus ei moaa toistettavissa kasoissa. voiko petaaminen parantaa käyntiä, kun piippu tuossakin on varmasti vapaasti värähtelevä ettei se ainakaan mihinkään osu. Olis varmaan kuulunu kysymys johki omaan lankaansa mut

Ippe69

  • *
  • Viestejä: 676
Vs: Boydsin tukit
« Vastaus #14 : Toukokuu 06, 2024, 16:46 »
Huono sovitus voi pilata käynnin vaikka piippu ei ottaisikaan tukkiin kiinni ja petaamalla voi korjata huonon sovituksen. Kuitenkaan automaattisesti petaus ei paranna tilannetta mutta ei siitä haittaakaan ole.